Nem mondok újat azzal, hogy a közösségi média jelenlét tökéletes arra, hogy növeld követőidben az elkötelezettséget és párbeszédre késztesd őket. A párbeszéd kialakítására az ünnepek különösen alkalmasak. Bár Magyarországon kevésbé terjedt el a Halloween hagyománya, egyre több cég építi bele az ünneppel kapcsolatos elemeit a kampányaiba. Összeszedtünk Neked néhány tippet, hogy Te se maradj le tőlük:

1) Fotópályázat

Sokaknak a Halloween egyet jelent a kiöltözéssel és a bulizással. Mások pedig szívesen faragnak tököt családi, baráti vagy munkahelyi környezetben.

Hogy kicsit felturbózd a Facebook-lájkjaidat és követőid számát, indíts el egy tökfaragó fotópályázatot. Ajánlj fel saját terméket vagy szolgáltatást nyereményként az első három helyezettnek, ezzel is erősítve márkaértékedet. Nagy valószínűséggel azok, akik játszanak, egyébként is faragnának tököt, de így, hogy ezt megoszthatják a nagyvilággal és még nyerhetnek is, mindenképpen lelkesebbek lesznek. Még abban az esetben is, ha nem nyernek, ez egy szuper élmény marad számukra. Ki tudja, lehet, hogy eddig még soha nem csináltak ilyet, de a játék és a közösségi élmény hatására egy új hagyomány alakul majd ki az életükben. 🙂

2) #Hashtagelj!

Alakíts ki saját hashtageket, amelyeket október 31-ig és aznap is használhatsz, s buzdítsd használatukra Facebook felhasználóidat/ Instagram követőidet is. Ez akár párosulhat az előbb említett fotópályázattal, hisz így a nyereményjátéknak lesz egy saját hashtagje, amely csak a Te márkádhoz kapcsolódik majd. Posztolj minél többet, hogy népszerűvé váljon a hashtag, mert így könnyebben Rád találnak és nagyobb elérést érhetsz el. Emellett érdemes népszerű angol hashtageket is kiraknod, mint például #creepy #spooky #halloween #october31, főleg akkor, ha a nemzetközi piacon is jelen vagy, vagy, ha minél több követőt szeretnél elérni az Instagramon.

3) Válts szemszöget!

Mi teszi a horrorfilmeket olyan félelmetessé?  Általában nem maga a sztori, sokkal inkább a zene, a kameraállás és a fények, illetve azok hiánya.

Ahhoz, hogy sikeres legyél a közösségi médiában, a látványelemek rendkívül fontosak. A Halloween-t megelőző héten válts szemszöget, készíts ijesztő minivideókat, képeiden használj Halloween-effekteket, posztolj minél több sötét, kísérteties képet, hogy a közösségi médián jelen lévő rajongóid is elkezdjenek hangolódni az ünnepre.

Íme egy vázlatos példa:

fotorcreated

4) Kísérteties visszaszámlálás

A visszaszámlálás remek lehetőség arra, hogy egy fontos közelgő eseményt vagy egy termék bemutatását reklámozd. De mi történik akkor, ha nem tudják, hogy igazából meddig számolsz vissza és mi a konkrét cél? A kreatív médiát azért szeretik annyian, mert újdonságtartalma van és meglepetésszerű. A visszaszámlálás célja lehet egy különleges esemény promótálása, egy új termék bevezetése vagy egy nagy leárazás kezdete. Ne mondd el nekik a konkrét végcélt, de adj nekik folyamatos nyomokat, hogy fenntartsd az érdeklődésüket. Ez lehet például egy kép, ahol látják az új termék egy részét, esetleg lehetnek lábnyomok, amelyek egy térképen haladnak, és az esemény helyszínére visznek… A lehetőségek tárháza végtelen, csak használd a kreativitásod!  🙂

Forrás: http://www.socialmediatoday.com