2016 az egyik legmeghatározóbb év volt az Instagram számára.

Említsük csak a főbb eredményeket: márciusban bevezették az algoritmus használatát, augusztusban kijött a Stories funkció és az élő bejelentkezés mód, amelyekről bővebben itt, illetve itt írtunk. Most csak a fontosabb lépéseket emeltük ki, de emellett minden kisebb volumenű változtatás is lényeges volt az Instagram életében. Itt gondolunk például az üzleti profilok létrehozására, arra, hogy a képeink vázlatként elmenthetők, a “kommentelhető” filterekre, a zoom lehetőségre, és a megújuló effektekre. Valamint természetesen a felhasználókra, akik nagyon boldogok, hogy az Instagram mindezt napról napra lehetővé teszi/tette számukra.

December 15-én az Instagram büszkén jelentette be, hogy immár 600 millióra bővült a felhasználói bázisuk.  A lista alapján láthatjuk, milyen kimagasló eredmény ez, valamint, hogy a többi közösségi média platform hogy áll ezen a téren:

  • Facebook – 1, 79 milliárd felhasználó

  • Messenger – 1 milliárd felhasználó

  • Instagram – 600 millió felhasználó

  • Twitter – 317 millió felhasználó

  • Pinterest – 150 millió felhasználó

  • LinkedIn – 106 millió felhasználó

Az eredmény azt mutatja, hogy most már érdemes minden vállalkozásnak és vállalatnak Instagramot használnia.  A legmegdöbbentőbb a 600 milliós számadatban az, hogy mindezt ilyen rövid idő alatt érték el.

Az Instagram 2014. december végére  300 millió felhasználóval rendelkezett, amely ezzel egy időben a Twitter hanyatlását is felgyorsította.

A Twitter háttérbe szorulásával felmerült a kérdés, hogy vajon ki lesz benne az új közösségi média toplistában. 9 hónappal később, 2015 szeptemberében az Instagram bejelentette, hogy köszöntik a 400 milliomodik felhasználót is. Rá kilenc hónapra pedig már az 500 milliós bázisuknak örülhettek.

Tehát az applikáció az elmúlt fél év alatt további 100 millió felhasználóval gyarapodott, így elmondható, hogy már lényegesen gyorsabban növekszik, mint előtte.  Ahogy említettük ez az utóbbi növekedés az algoritmus és a Stories bevezetése után történt, amitől egyébként az elején sokan megijedtek.

Természetesen a magas számok nem csak az újításoknak köszönhetőek, az Instagram elmondása szerint nagy növekedés indult el az ázsiai piacon, ami kedvező előjel az app további terjeszkedéséhez.

Sajnos az applikáció nem robbantott nagy számokat a Stories bevezetésével, azt viszont tudjuk, hogy naponta 100 millió ember használja a funkciót, amely szintén nem elhanyagolható tény, s amelyet csupán a bevezetés után 1 hónappal jelentettek be.

Kíváncsiak vagyunk, hogy az élő bejelentkezések mekkora hatást fognak gyakorolni az Instagram rajongókra a jövőben, illetve, hogy a funkció mennyivel fogja megdobni a felhasználók arányát.

Alapvetően, ha nem veszed komolyan az Instagram szerepét, ha úgy gondolod, hogy ez a Te vállalkozásod számára nem releváns platform, érdemes még egy pillantást vetni az applikációra. Már lassan a Föld népességének 10%-a használja, s ez a szám a jövőben még inkább nőni fog.

Forrás: http://www.socialmediatoday.com/