Mi a CTR és mikor veheted hasznát? Induljunk az alapoktól: 4. rész
2017/05/23
Újítással támad a Snapchat!
2017/05/30
Mutasd mind

A CPM jelentése. Induljunk az alapoktól: 5. rész

A CPM, magyarán az ezer megjelenésre jutó költség, egy teljesen más stratégiát követ, mint a CPC kampányok nagy része.

Míg az utóbbi esetében, a kampánycél általában az értékesítés vagy a webhelyforgalom növelése, addig a CPM más típusú célok esetén lehet hasznos mutató.

A közösségi média és az online hirdetések hatékony forgalomnövelő eszközök lehetnek, ám van olyan, mikor nem feltétlen a direkt értékesítés a cél. Márkaismertség növelése esetén például nem a CPC lesz a legrelevánsabb hirdetési mutatónk és nem is a konverziók aránya.

 

Kell a stratégia

A CPM önmagában csak egy mutató, ahhoz hogy márkaismertséget növeljünk, már külön stratégia szükségeltetik.

A Facebook esetében rögtön a marketingcél meghatározása során választhatunk, hogy milyen stratégia alapján gondolkozzon az algoritmus:

A ‘Márkaismertség’, az ‘Elérés’ és a ‘Forgalom’ célok választása mind jó lehet számunkra, a különbségek pedig sok esetben csak finomhangolásokon érhetők tetten, illetve, hogy épp milyen eszközökön szeretnénk növelni márkánk, alkalmazásunk népszerűségét.


Forgalomnövelés  esetén is például beállítható, hogy milyen stratégia szerint szeretnénk majd futtatni a hirdetéseinket:

AdWords esetében ajánlattételi stratégiaként állíthatjuk be Display kampányainkhoz:

A márkaépítő kampányok általában hosszabb távon fejthetik ki eredményüket, ezért azonnali megugrásra az értékesítésünkben nem feltétlen kell számítani!