Így lehet egyedi Facebook képkereted!
2017/05/03
Mit jelent a Facebookon az elérés? Induljunk az alapoktól: 1. rész
2017/05/12
Mutasd mind

Facebook hirdetések írása egy egész más szemszögből [RENDHAGYÓ CIKK]

Szervusz!

Engedd meg kérlek, hogy most egy kissé rendhagyó módon közelítsem meg a Facebook és úgy általában bármilyen online hirdetések megírásának know-how-ját.

Hogy miért tartom fontosnak, hogy egyszer ne a konkrét beállítási lehetőségekről, hanem a hirdetések megalkotásának helyes szemléletmódjáról is essen szó, egy ennyire gyakorlati témánál?

Mert véleményem szerint, ezen IS múlik.

A beállítások tökélyre szabásával nem ér véget egy fiókkezelő munkája. Nem elég a tankönyvi precizitás egy kampány felépítése során.

Szükséges persze, kihagyhatatlan, de kell még valami:

 

Valós megszólítás

Ha az ember gyakorlatot szerez valamiben, akkor hajlamos a későbbiek folyamán azt a munkát már rutinból, a tanultak által vezérelve végezni.

Néhány munkakör ezt meg is kívánja, sőt sokat is segíthet az egyes esetekben, ha bizonyos fázisait az adott feladatnak az ember, akár már csukott szemmel, hibátlanul el tudja végezni.

A hirdetések megírása viszont véleményem szerint nem szabad, hogy bejáratott sémák alapján működjön.

Persze vannak kötelező elemek és már jómagam is írtam ezek szükségességéről, ám ezzel még mindig csak a papírformát teljesítjük.

Gondoljunk csak bele: ha egy filmben két szereplő között gyanúsan sablonos és egyszerű a párbeszéd, az a film realizmusát rombolja. Rögvest nem látjuk annyira természetesnek, mert érezzük, hogy nem is az. Nem hisszük el!

Hasonlóképp, ha egy olyan hirdetést látunk, ami kizárólag az ajánlatra épít, akkor jóformán alig vesszük észre.

Ellenben, ha a hirdetés megszólítja célcsoportját, reflektál azok problémájára, érezteti az olvasójával, hogy igenis ismeri Őt, akkor máris meg van teremtve a közvetlenebb hangnem. Sokkal finomabb és eredményesebb, mint rögvest egy számszerűsített ajánlattal kopogtatni.

 

Mi lenne a helyes szemlélet?

Oké, oké, szépek a fenti sorok, de konkrétan hogy lehet ilyen szempontrendszer szerint szövegezni azokat a hirdetéseket?

Ehhez már kelleni fog némi empátia. Képzeld bele magad a célcsoport egy tagjának bőrébe. Milyen kérdésekre vársz választ? Milyen aggodalmakkal küzdesz, mik lennének ezekre a legjobb megoldások?

Ezt az átélést nagyban megkönnyíti, ha készítesz olyan personákat, melyek a lehető legnagyobb részletességgel segítik behatárolni célközönségedet.

 

Kinek írod?

Az elégedett ügyfél a legjobb ajánlólevél, ám arra kérnélek, hogy képzeld el egy pillanatra, hogy nem ügyfelednek írod a hirdetéseket, nem neki állítod össze a következő kampányt.

Képzeld el, hogy barátodnak, ismerősödnek teszed mindezt. Rögtön más igaz? Hogy miért? Azért mert a legjobb barátunk egy nagyon is valóságos személy, valaki, akit ismerünk, akivel együtt tudunk érezni.

Sokaknál sajnos az ügyfél pedig csak egy név, egy email cím, egy logó.

Ha van rá lehetőséged mindenképp találkozz személyesen célcsoportoddal és kérd meg őket, hogy saját szavaikkal beszéljenek céljaikról, elképzeléseikről. Minél többet mesélnek el, annál jobban azonosulni tudsz majd az elhangzottakkal és annál jobban sajátodénak érzed majd az ügyeiket.

Tudom ez a bejegyzés nem nevezhető szokványosnak, ám fontosnak tartom ugyanakkor, hogy ha többre vagyunk képesek (akár egy hirdetés létrehozása esetén), akkor éljünk a lehetőséggel és semmiképp se elégedjünk meg a kötelező minimummal.

Hajrá!