A Messenger-nap használata és marketing lehetőségei
2017/03/14
Mentsd, ami menthető – Letölthetővé váltak az Instagram Stories Live felvételei
2017/03/23
Mutasd mind

Instagram analitika – Minden, amit tudni akartál képeidről

Remek eszköz az Instagram, megoszthatjuk rajta akár élőben az élményeinket, életünk fontosabb pillanatait, inspirálódhatunk, szórakozhatunk és tarthatjuk a kapcsolatot barátainkkal, de akár idegenek felé is nyithatunk.

Egy "mezei" felhasználó pontosan ezekért a tulajdonságaiért kedveli az alkalmazást és nem is vágyik többre e téren. Ebben a cikkben viszont most azoknak a felhasználóknak szeretnék segíteni, akik túl a fentieken, üzleti perspektívából is tekintenének az alkalmazás nyújtotta lehetőségekre és szeretnék hogy kommunikációjuk minden lépése adatokkal alátámasztható és mérhető legyen.

 

Bizony, itt is van "Analytics"

Bár nem konkrétan a Google eszközéhez hasonló képességű felületre kell gondolni, saját belső analitikai rendszerrel rendelkezik már az Instagram is.
Viszont ez nem érhető el csak az üzleti profillal rendelkezők számára.
Szerencsére könnyen, pár kattintással válthatunk személyes profilunkról üzletire.

 

Fontos azonban, hogy össze kell ehhez kötnünk mindenképp egy Facebook oldallal az Instagram fiókunkat. Önmagában tehát egyedül nem működhet a dolog, rendelkeznünk kell mindenképp egy Facebook oldal hozzáférésével is.

 

Tükröm, tükröm...

Ha az oldal és a profil párosítása megtörtént, akkor egy külön ikonra kattintva érheted el a kívánt plusz információkat.

Az így látható Elemzések fülön az alábbiak szerint fog felépülni a felület:

 

A legfelső blokkban egy gyors összefoglalót láthatsz melyek a múlt héthez viszonyítva közlik a tartalmaid által elért megjelenés, emberszám, illetve adatlapmegtekintés mennyiségét.

Ha nem vagy tisztában, hogy mit jelentenek pontosan ezek az adatok az sem probléma, hisz rögtön az alkalmazás ezen oldalának alján olvasható, hogy míg ‘Megjelenés’ alatt a bejegyzéseid megtekintésének számát, ‘Elérés’ alatt a képeidet látó egyedi fiókok számát, addig ‘Adatlap-megtekintés’ alatt értelemszerűen a profilodat megtekintők számát érti.

A felső összefoglalót követve a bejegyzéseidből jeleníti meg a legnépszerűbbeket. Hogy persze értelme is legyen, itt már élhetünk a Továbbiak gomb lehetőségével.

Ekkor egy olyan lapra jutunk, ahol a már látott top bejegyzéseken túl az alábbi szöveg fogad bennünket:

 

Összes, amelyet az elmúlt 30 nap során közzétettél, "megjelenés" szerint rendezve

 

A kékkel szedett szavak természetesen kattinthatóak, így a saját preferenciáink szerint szűrhetünk rá csak a videókra, képekre vagy akár az új Galéria típusú bejegyzésekre. Ugyanígy módosítható az időintervallum és az is, hogy a szűrést mely mutatók alapján végezze el.

A soron következő ‘Bejegyzések’ az Instagram Stories felületén megosztott tartalmaidról szolgálnak majd adatokkal. Hasonlóan az előbb említett módszerrel kérhetsz részletesebb adatokat az Instagramtól.

A ‘Követők’ részleg már követőid viselkedésével foglalkozik. Az itt megjelenített grafikon kissé hiányos, ugyanis azt hivatott mutatni, hogy átlagosan az adott napon hányszor vannak fent az Instagramon követőid. Ezzel ellentétben csak az arányok ábrázolására alkalmas maximum így a grafikon. Ha az itt is elérhető Továbbiak feliratra bökünk, már olyan részletesebb adatokat is kapunk követőinkről, mint a pontos mennyiségük, nem, kor és elhelyezkedésük szerinti demográfiai eloszlásuk, de azt is ellenőrizhetjük, mely napokon a legaktívabbak.

A ‘Kiemelések’ kizárólag a fizetős hirdetési eszköz által megtámogatott tartalmak elért eredményeiről értekezik.



Amint arra már biztosan minden olvasóm rájött, hogy nem kell senkinek óriási analitikus elmének lennie ahhoz, hogy alap szintű összefüggéseket kicsikarhasson a felületből, bár biztosra veszem, hogy lesznek olyanok is, akik szívesebben vennék, ha részletesebb adatok is kinyerhetőek lennének. Számukra egyelőre semmi biztatóval nem tudok szolgálni.