Pazar frissítésben részesül a LinkedIn!
2017/08/08
Galériás poszt hirdetése is elérhetővé vált Instagramon
2017/08/15
Mutasd mind

A közösségi média 10 parancsolata

Már nem elég csak jelen lenni.

Egyenesen kötelező is, ugyanakkor ezen túlmutatóan is fel kell tudni mutatni valamit, amivel kiemelkedhet céged, márkád a közösségi médiában lévő konkurensei közül.

Hogy az egyedi hangod, stílusod kialakítása közben ne feledkezz meg a kötelezőkről, 10 pontba szedtük, a közösségi média kihagyhatatlan elemeit:

 1. Tudd pontosan, hogy ki a közönséged

Önmagában egy virággal és csokival nem sokra megyünk, azt is tudnunk kell, hogy kinek akarunk szerelmet vallani. Ugyanígy, ha a közösségi médiában nem szólítjuk meg célcsoportunkat, akkor könnyen lehet, hogy teljesen feleslegesen folytatunk kommunikációt az arctalan tömeghez.
Hogy kikristályosodhasson, hogy milyen csoport megszólítása szerepel céljaid között, érdemes részletes perszónákat gyártani, melyek segítenek olyan apróságokat is felfedezni, amikre építhetsz a későbbiek során.

 2. Tanulmányozd a konkurenciát

Érdemes szemmel tartanod konkurenciádat, ugyanis ha ők is komolyan gondolják online működésüket, akkor szemmel fognak tartani Téged!

Az ok egyszerű, könnyen lehet, hogy hasonlóképp vagy teljese eltérő módon kell majd Neked kommunikálnod. Ne konkrétan a másolásra gondolj, mert az a közös célcsoportotok számára is igen feltűnő lesz. Ha azonban valami működik konkurenciád esetében, gondolkozz el azon, hogy némi finomítással, hogyan is működhetne mindez Nálad is.

 3. Alkalmazd az összes elérhető formátumot

Nem csak a gyakori és rendszeres tartalommegosztástól lesz friss egy közösségi média oldal vagy profil. Igyekezz a lehetőségek szerinti legtöbb formátumot kipróbálni az egyes oldalakon. A változatosság gyönyörködtetni fogja követőidet is.

 4. Élj a platform nyújtotta egyedi lehetőségekkel

Miért használják az adott oldalt követőid? Milyen egyedi, sajátos tulajdonsággal bír az a felület, hogy annyian külön időt és energiát szakítanak rá?

Egyes felületeknek, alkalmazásoknak megvan a külön céljuk. Sok képet és videót szeretnél közzétenni? Irány az Instagram vagy a Snapchat. Személyes jellegű, hosszabb üzenetet tennél közzé? A Facebook a területed.

 5. Egyedi tartalom és kulisszatitkok megosztása

Ha több közösségi platformon és működsz egyszerre, akkor fontos, hogy minden felületen pontosan annyival adj többet vagy mást, hogy ott is követésre érdemes legyél. Ki ne szeretne belátni a függöny mögé? Mutass nekik valamit, amit a nagyközönség előtt idáig rejtve volt!

 6. Használd követőid tartalmait

Ha olyan szerencsés vagy, hogy szolgáltatásod, terméked már maguktól népszerűsítik ügyfeleid, akkor ne felejtsd el megosztani ezen tartalmakat. Használj esetleg egy külön erre a célra létrehozott hashtaget, hogy bármikor megtekinthető legyen minden tartalom, ami márkáddal kapcsolatban születik.

 7. Tégy próbát véleményvezérrel való együttműködésre

Ez most az óriási sláger, amit mindenki megpróbál meglovagolni. Egy véleményvezért követnek, figyelemmel kísérnek, megbíznak benne. Amennyiben pedig azonos célközönséggel rendelkeztek, mindenképpen megérhetné egy együttműködésen is elgondolkodni. A neheze az ilyen projekteknek általában az szokott lenni, hogy a márka tulajdonosa nem meri a véleményvezérre bízni a termékelhelyezés mikéntjét és kontextustól függetlenül szeretné promótálni termékét.

 8. Légy ÉLŐ

A legemberibb pillanatokért éri meg élő videókat követni. Itt ismerhetik meg követőid az igazi embert a márka mögött. Csak ne feledkezz meg arról is, hogy jóval előre  figyelmeztess mindenkit az élő bejelentkezésről!

 9. Tartsd a kapcsolatot követőiddel

Nem véletlen a ‘közösségi’ szócska a ‘média’ előtt. Lesznek interakciók, like-ok, kommentek, ezekre pedig érdemes reagálni. Más különben csak egy egyszerű, egyirányú csatorna leszel, amelyből már van egy mindenki nappalijában.

 10. Használd ki a fizetős lehetőségeket is!

Hiába megannyi remek technika, ritka know how, egyszerűen már nem lehet érezhető eredményeket produkálni a fizetős lehetőségek nélkül. Ha nem is minden platformon, de az egyiken legalább csatasorba kell állítanod. A közösségi oldalakon fellelhető felhasználók mennyisége már meghaladta azt a szintet, hogy pusztán organikusan, a fizetős eszközök alkalmazása nélkül, emberi időn belül eredményeket érhessünk el, ezért mindenképp érdemes fontolóra venni ezt a lehetőséget is!




Forrás.: http://mashable.com