2017-et írunk, ami így év elejével egy tökéletes alkalom lehet sokak számára, hogy újragondolt stratégiával közelítsék meg követőiket a közösségi média felületeiken. Bár a címben kifejezetten a Facebookot tüntetem fel mint ennek csatornáját, a most olvasható pár tipp a többi platformra is átvihető, tiszteletben tartva természetesen az adott oldal tartalom megjelenítési sajátosságait.

Hogy bejegyzéseinkkel elérjük a hőn áhított like-okat, olyan, arra érdemes tartalmat kell megosztanunk. Folyamatosan.

Na, de miből állhat egy ilyen like-barát poszt:

Mindenekelőtt még mielőtt billentyűzetet ragadnál és nekilátnál a válogatott posztok összeszerkesztésének, pontosan határozd meg ki a célcsoportod vagy hogy mit akarsz, ki legyen.

(Ehhez segíthet az alábbi cikkem.)

Miért fontos ez?

Mert így már nagyjából látjuk, milyen tartalmak megosztására lesz lehetőségünk.

A fontos csavar pedig most következik: ezek nem csak a szakmáddal kapcsolatos tartalmak lehetnek.

Ha egy olyan hasonlattal szeretnék élni, amelyhez a tudományos alapokat még negyedik osztályban sikerült lefektetnem, akkor úgy képzeld el, hogy a fontos és valóban hasznos tartalmad képzik Facebook oldalad gerincét. A többi posztod, megfelelvén tested különböző funkciójú szerveinek, mind különböző formátumú és témájú legyen.

Milyen egyéb bejegyzésekre gondolok?

Képzeletben rajzolj magad elé két halmazt. Az egyik halmaz állandó lesz, ez tartalmazza majd céged, vállalkozásod, szolgáltatásod jellemzőit.

A másik halmaz mindig más jellemzője legyen a célzott célcsoportodnak. Lehet például az adott korosztályra jellemző filmek, zenék, egyéb pop-kulturális jelenségek, hírességek, fontos történelmi események, generációs jellemzők és szokások és még annyi minden.

Elképzelni sem kell!

A két halmaz metszésében találhatod meg majd azokat a tartalmakat, amik részei közönséged érdeklődési köreinek és tartalmában összeegyeztethető vállalkozásodéval.

Ha megvannak ezek a tartalmak, nézzük milyen formában közölhetjük őket.

Két apró szabály mindig betartandó. Pontosabban, a lehető legtöbb esetben tanácsos: legyen vizuális segédlet (kép vagy videó) a szöveges posztjaink mellé & mindig írjuk meg, sugalljuk, hogy milyen reakciót várunk posztjainkra.

Kép, videó vagy gif használata nélkül kisebb arányban érjük el követőink tömegét, így mondhatni ezek az eszközök elengedhetetlenek a kommunikációnk során, a kérés technikája pedig segít az olvasónak, hogy lássa, milyen interakciókra van lehetősége.

A fenti két tippet betartva az alábbiakban gondolkozhatunk:

  • Állítsuk választás elé az olvasót: tegyünk fel egy kérdést, egy eldöntendő állítást és kérjük válaszukat. A válaszok érkezhetnek hozzászólásként, de az új reakció gombokkal is megadhatjuk nekik, hogy melyik kis emojival, mit fejezhetnek ki.

  • Állítsd próbatétel elé őket: tegyél fel megoldandó feladatokat, kis rejtvényeket követőidnek és finoman kérdőjelezd meg a megoldhatóságukat. Ezek lehetnek egyszerű rejtvények, nem a komplikáció a lényeg, hanem hogy felkeltse a figyelmet és megfogja pár percre az olvasót.

  • Nosztalgiáztasd meg követőidet. Mik lehetnek azok az élmények, emlékek, amik kapcsolódnak szolgáltatásod témájához és megéri róla megemlékezni?

  • Ossz meg követőidre, a problémáikra emlékeztető tartalmakat. Te megoldásokat kínálsz ezekre? Micsoda szerencse!

  • Ossz meg magadról is valamit. Így jobban megismerhetnek Téged mint embert a profil mögött. Segíteni fog elmélyíteni személyes márkádba vetett bizalmukat.

  • Nem csak nosztalgiázni lehet, ha találsz olyan eseményt, filmet, terméket ami érdekelheti követőidet, emlékezz meg róla egy poszt erejéig.

  • Szűkítsd egy-egy bejegyzés erejéig a célcsoportod. Legyen egy-két poszt, amit csak női vagy férfi vagy bármi egyéb paraméterekkel rendelkező követőidnek címzel. Ezzel a lehető legjobban behatárolhatod, hogy kihez szeretnél szólni és ennek a figyelmességnek mindig örülni szoktak.

Most, hogy tisztában vagy az általam fontosnak tartott tippekkel, egy valamit ígérj meg magadnak!

 

Nem erőlteted. Nem minden piac és közönség vár el humort vagy állandóan frissülő, akár gyakorlati értékkel nem rendelkező  tartalmat. Tapasztald ki, mi működik és ne erőltesd ha úgy veszed észre, hogy egy-két trükk mégsem. Ajánlom kombinálni a fenti tippeket az alábbi cikkben foglaltakkal!

A listák nem teljesek. Ha Neked van olyan tipped, ami szerinted fontos lehet, ne habozz megosztani velünk a komment szekcióban!:)

Sikeres online kommunikációt 2017-re is!