Sokak számára még korántsem világos, hogy annyi egyéb lehetőség mellett, a fiatalok miért épp ezt a felületet részesítik előnyben az ismerőseikkel, illetve kedvelt márkáikkal való kapcsolattartásra.

Ha esetleg hirdetői szemlélettel keresnéd a hasznot az alkalmazásban, akkor a most következőkben röviden kifejtem, hogy az egyes hírességek, márkák számára, milyen olyan eszközök, kommunikációs módszerek hasznosíthatóak ezen a felületen, amelyek kötelezővé teszik számukra, hogy itt (is) kommunikáljanak követőikkel!

Rántsd le a leplet

A Snapchaten sokkalta személyesebb viszonyt építhetsz ki követőiddel, mint ha például azt honlapodon vagy épp a Facebookodon keresztül tennéd. Ez a személyesebb hangvétel viszont megköveteli az energiát és a figyelmet, ugyanis olyan tartalmat kell szállítanod, amely eddig semmilyen egyéb felületen nem volt látható rólad.

Vezesd be kicsit a nézőket a munkafolyamataidba, hétköznapjaidba. Használd személyes márkád építésére vagy céged márkájának megerősítésére, van egy szabály, amelynek betartásával már könnyebben állíthatod elő a megfelelő tartalmat:

“Dokumentálj, ne kreálj!”

Az angolul talán sokkal jobban hangzó gondolatot még Gary Vaynerchuk blogján olvastam és úgy érzem, hogy pontosan idevág az amit a fenti idézet át kíván adni.

A követők nem a remekül megvágott, stúdiókész anyagokra kíváncsiak ezen a felületen. Ezeket az anyagokat hagyd meg Facebookra és YouTube-ra. Itt olyasmit közvetíts, ami a Te állapotodról, gondolataidról szól. Nem kell külön gyártanod ehhez a tartalmat, elég ha dokumentálod a napod minden olyan részét amivel úgy érzed, hogy még egy új és hasznos dolgot adhatsz át követőidnek.

Az ilyen tartalmak bizalmat építenek és hitelességed megerősítésére is remekül szolgálnak.

Lepd meg a követőket

Egy kedvezményre feljogosító kód vagy a városban elrejtett termékek felfedezésére ösztönző felhívás, mind építheti a követők hűségét márkád/személyed iránt.

Beszélgess

A közösségi média legnagyobb előnye, hogy közvetlen kommunikálhatsz célcsoportod tagjaival. Kérd meg őket, hogy küldjenek képeket Neked, amin termékeddel szerepelnek. Kihívás elé is állíthatod őket, például hogy fotózzák le, ahogy a lehető legviccesebben használják azt a terméket vagy hogy mik azok a legváratlanabb helyzetek, mikor jó, hogy náluk volt terméked.

Az igazi munka abban rejlik, hogy ezt a kialakulóban lévő kapcsolatot ápolni is kell!

A beérkező üzenetekre és megkeresésekre is válszolni kell, nem szabad félválrról venni ezt a részét a folyamatnak, hisz akkor pont az érdemi részétől esünk el az egésznek, a kommunikációtól.

Ha például nem személyed jelenlétét erősítenéd, hanem márkádét, akkor igyekezz olyanra bízni fiókod kezelését, aki ha nem is ismeri még annyira az alkalmazás használatát, de szenvedélyes kommunikátor. Fontosak a későbbi tapasztalatok összegyűjtései, azok elemzései és a stratégiai szemlélet is, de mindenek előtt a kommunikáció az elsődleges és legfontosabb feladat!

Add át néha a lehetőséget

Van egy reklámarcod vagy célcsoportodnak egy véleményvezére? Állj össze velük és add át nekik a lehetőséget, hogy egy bizonyos ideig ők gyárthassák a tartalmad követőidnek.

Amit ilyen esetben fontosnak tartok, hogy bízd rá a véleményvezérre, hogy milyen formáját választja a tartalom közzétételének. Ő ismeri igazán a közönségét és tudja jól, hogy lehet egy reklámszagú üzenetet, akár szórakoztatóan átadni.

Sokan ódzkodnak a Snapchat használatától, mert úgy érzik, hogy a csak 24 óráig elérhető tartalmaik túl kevés emberhez jutnak majd el. Téves azt hinni, hogy a Facebookra posztolt, korlátlan ideig visszakereshető tartalmaink örökké gyűjtik a megtekintőket, a Snapchat igazi előnye itt ugyanis az a Facebookkal szemben, hogy a megosztott tartalmaink nem tűnnek el, sokszor észrevétlenül, a hírfolyam sodrásában.

Forrás: http://www.socialmediaexaminer.com