A Facebook 20%-os szabálya a hirdetések kreatívaira vonatkozott, mi szerint nem lehet 20%-nál több szöveg egy-egy képen. Na most ez nem volt ilyen egyszerű, egy programot is biztosított hirdetéseink ellenőrzéséhez a Facebook. Azonban ez több nagy négyzetre osztotta kreatívunk felületét, és lehet hogy nem léptük át a 20%-ot összességében, de pont úgy lógtak ki vagy be egy-egy négyzetbe felirataink, hogy nem ment át az ellenőrzésen a kép. Ezért gyakran nem is helyezhettük tetszőleges helyre szövegeinket. Ennek immáron hivatalosan is vége.

A mostani új ellenőrző program az alábbiak alapján működik:

4 kategóriába sorolja kreatívunkat:

Kép szövegmennyisége: OK
Kép szövegmennyisége: Alacsony
Kép szövegmennyisége: Közepes
Kép szövegmennyisége: Magas

image

Újdonság, hogy nem tudtak ezek alapján úgymond “megbukni” hirdetéseink, csak korlátozva lesz a megjelenése.

Ha “OK” kategóriát kapunk, minden a megszokott módon alakul. Azonban egyre rosszabb kategóriába lépve, egyre kevésbé jelennek meg hirdetéseink, romlik az elérésünk, tehát rosszabbul teljesíthet majd kreatívunk. A “Magas” kategóriában az is előfordulhat, hogy szinte meg sem jelenik majd.

Felmerül a kérdés, hogy ha én egy könyvet szeretnék például a jövőben reklámozni, akkor a borítóján található szöveg miatt nehogy már korlátozza megjelenésemet. Egyrészt régen ez lehet át sem ment volna az ellenőrzésen, azonban erre is született megoldás. Az alábbi szövegfajták nem befolyásolják hirdetésünket:

  • filmplakátok
  • könyvborítók
  • albumborítók
  • termékképek (amikor az egész termék látszódik egy képen, nem csak egy ráközelített képről van szó)
  • plakátok koncertekről,zenei fesztiválokról, komédia estekről vagy sporteseményekről
  • szöveg alapú üzleti szolgáltatások (grafológia), képregények
  • alkalmazás és játék képernyőmentések
  • jogi szövegek
  • infógrafikák

Arra viszont kíváncsiak leszünk némelyik hogy kerül megállapításra, de várjuk a tapasztalatokat!

Az alábbiak viszont továbbra is szövegnek számítanak majd:

  • logók (szöveg alapú logók, függetlenül a méretüktől és elhelyezésüktől)
  • vízjelek
  • számok

A Facebook üzenete világos: azokat a képeket részesítik előnyben, melyek kevés szöveget tartalmaznak vagy egyáltalán nem is található rajtuk szöveg. Így próbáljuk meg mondanivalónk oroszlán részét a hirdetés többi szöveges részére koncentrálni.