Egy korábbi cikkben már írtunk arról, milyen új trend van érvényben a közösségi médiában, melyik lehet az egyik nagy új tartalomtípus.

Most egy kicsit a közösségi média hirdetési lehetőségeiben várható változásokat, megjelenési lehetőségeket érintő trendeket szeretnénk egy kicsit “megjósolni”.

Az amerikai Super Bowl az amerikai foci legnagyobb eseménye mellett valahogy a reklámszakma egyik fontos fordulópontja is lett. Kevés olyan rendezvény van a világon, ami ennyire meghatározná a hirdetési trendeket úgy, hogy abszolúte nem erre irányul.

Az AdParlor utánajárt, megkérdezte több neves ügynökség képviselőjét, valamint világmárkák hirdetésért felelős személyeit, milyen felületeken terveznek belevenni a Super Bowl időszakára eső kampányaikba, valamint hogyan osztják meg hirdetési költségkeretüket a közösségi média csatornák között.

Az nem meglepetés, hogy minden várt szereplő feljutott a listára: Facebook, Twitter, Youtube. Viszont az igen, hogy a nagyágyúk közé felfért a Snapchat is, melyről a megkérdezettek 31%-a mondta, hogy szerepeltetni fogja kampányában.

A Facebook-ot 82% jelölte meg, mint kampány során használatos médium. A Youtube-ra a válaszadók 69%-a, Twitterre 68%-a, míg Instagramra 56%-a tervez szerepet osztani a Super Bowl időszakában. A kérdőív egyéb platformokra, pl. Tumblr, Pinterest nem kérdezett rá.

stats

Forrás: AdParlor

A hirdetők, habár megjelölték a Snapchat használatát, a büdzsék elosztásánál már nem lelkesedtek annyira érte. Ennek talán legfőbb oka a Snapchat relatíve rövidke eddigi történelme, valamint a pontos célzás, illetve tulajdonképpen a klasszikus értelemben vett hirdetés lehetőségének hiánya.

A szakembereket megkérdezték, milyen arányban osztanák fel a hirdetési büdzséket, ha az Y-generáció férfitagjai lennének az elsődleges célcsoportjuk. Snapchat átlagban 6%-ot kapna, a Youtube 27%-ot, a Facebook 25%-ot, a Twitter 22%-ot, az Instagram pedig 13%-ot.

Érdekes, hogy ha az Y-generáció női tagjait céloznák, átlagban 69%-ot költenének a hirdetők a Facebook, illetve az Instagram felületén, a Youtube, a Twitter, a Snapchat pedig a maradékon kellene osztozzon. Még érdekesebb, hogy ebben az esetben a Snapchat többet “kapott” volna, mint a Twitter, 15% szemben 6%-al, női célcsoportot alapul véve.

Természetesen ezek USA adatok, viszont abból a szempontból itthon is mindenképpen érdekes információk, hogy láthatjuk egy ottani, sokkal nagyobb piacon merre mennek a trendek, talán előjelezve a hazánkban is várható irányokat.

 

Kép forrása: Flickr | AdamPrzezdziek
Forrás: Digiday