Általában mindenhol arról van szó, hogy mit csináljunk, hogy csináljuk, most azonban ezt megtörve, szeretnénk pár dolgot említeni, ami elkerülendő, közösségi média oldalunkkal kapcsolatban.

Like vadászat

Sokan készítenek olyan bejegyzéseket, melyek nagyon hatásvadász szövegekkel, címmel, képpel rendelkeznek, hogy sok like-ot és kattintást szerezzenek. Van aki szándékosan, van aki csak hozzá nem értésből. Ilyenkor a legtöbb esetben a tartalom nem szolgál semmilyen új vagy hasznos információval, és semmi köze nincs az üzleti céljainkhoz. Persze egy aranyos kismacska sok like-ot és megosztást eredményezhet, de komolytalan és szakmaiatlan.

Követők vásárlása

Tudtad, hogy lehet követőket vásárolni bizonyos közösségi oldalaidra? És jó ötlet ez? Határozottan nem. Ezek csak inaktív számok lesznek oldalainkon, nem érdekli őket üzletünk, szinte semmilyen aktivitásra nem számíthatunk tőlük, továbbá az is lehet, hogy külföldiekből áll nagy részük. Ne menjünk bele ilyesmibe.

Túl sok bejegyzés

Az emberek azért követnek minket, mert érdekli őket amit csinálunk. Ez jó dolog, mert azt jelenti, hogy nyitottak a márkánkkal kapcsolatos dolgokra. De ettől még nem határtalanul elkötelezettek (legalábbis nagy részük), ezért szabjunk korlátokat a bejegyzések számát illetően. Talán sok mindent meg tudunk osztani, de mindig gondoljuk át, hogy valóban érdekelheti-e őket. Vannak olyanok, akik szerint nem baj ha elárasztjuk a követők hírfolyamát, lássanak csak minél többször minket. Ez egyébként bizonyos esetekben működhet is, de a legtöbb helyzetben érdemes valami kvótát felállítanunk, hogy egészséges viszonyt ápoljunk követőinkkel. A lényeg, hogy semmiféleképpen ne postoljunk irreleváns dolgokat, csak azért hogy legyen minél több bejegyzésünk.

Figyelmen kívül hagyása a megtérülésnek

A közösségi média relatíve egy kevésbé költséges marketing csatorna. De ha sok órát tervezéssel, bejegyzéskészítéssel, interakciók kiváltásával töltünk, akkor az időbefektetésünk is tulajdonképpen pénznek tekinthető. Természetesen nem lehet egy megfelelően működtetett, az üzletünket reprezentáló közösségi oldal jelenlétét pénzre átszámolni, de fontos hogy ne vegyen el sokat a cégnek és vevőknek/ügyfeleknek szánt időnkből. Az asszisztens idejéből se! Ilyenkor fontoljuk meg a kiszervezést, ér annyit saját és dolgozóink ideje, hogy szakmabelire bízzuk az üzemeltetést.

Csak hirdetésre használni a közösségi médiát

A közösségi média interakciókra épülő csatorna, ne csak hirdessük termékeinket rajta, osszuk meg a nagyérdeművel ha egy nagy árleszállítást tervezünk a közeljövőben, ha új termékkel állunk elő stb.. Persze néhány iparágban elfogadott, ha csak hirdetésre használjuk, de alapvetően hosszú távon minden üzletnek előnyös, ha releváns tartalmat szolgáltat, kapcsolatba kerül a követőkkel, és a vevők szeme előtt tartja márkáját.

Negatív hozzászólások törlése

A legnagyobb hiba, amit a laikus elkövetnek, hogy kitörlik a negatív kommenteket. Kontra-intuitívan hangzik, hogy mindenki szeme láttára ott hagyjuk őket, de két nagy előnye is van ezeknek. Az első, hogy nyilvánosan, sok követő szeme láttára választ adhatunk, tisztázhatjuk az esetleges félreértést, vagy kiengesztelhetjük vásárlónkat, bizonyítva ezzel, hogy jóakaratú cég vagyunk.  A másik, hogy fény derülhet olyan problémákra, melyeket magunktól nem láttunk. Sosem fogunk tudni mindenkinek megfelelni, de ha tisztességesen üzemeltetjük vállalkozásunkat, akkor még az előnyünkre is fordíthatjuk ezen párbeszédeket. (Természetesen vannak káromkodó, agresszív és fenyegető bejegyzések is, fent nem ezekről volt szó, az ilyen radikálisak töröljük is ki!)

Nem követni a trendeket

A közösségi média világa állandóan változik. Napok alatt relevanciáját veszthetik a dolgok, ezért fontos figyelemmel kísérni a változásokat. Ez nem könnyű feladat, de szerencsére az interneten már sok helyről tájékozódhatunk. Ha már csináljuk, fektessünk egy kis időt a tájékozódásba, hogy naprakészek legyünk.

Nem rendelkezni közösségi média stratégiával

A közösségi média manapság már nem opcionális. Sok esetben ez az első kapcsolódási pontunk a meglévő vagy leendő ügyfelekkel, rengetegen keresnek rá egy üzletre először a Facebook-on, tájékozódás szempontjából. E szerint is kell kezelni, ugyan olyan kiemelt szerepet kell kapnia stratégiánkban, mint a többi marketing elem, nem csak vakon belevágni.

Forrás: http://blog.hootsuite.com
Kép forrása