A Twitter újítása a márkáknak: alakítsd a rajongói tweeteket hirdetéssé!
2016/01/13
Hogyan érd el a célcsoportod Facebook-on
2016/01/21
Mutasd mind

Peach – egy új közösségi média oldal

Egy közösségi média oldal sikerének titka, a relevancia fenntartásában rejlik. Amíg olyan eszközöket és funkciókat kínál, amiket az emberek akarnak, addig jelen lehet, de ha aláfagynak az innovációk, a sarkon már ott figyel a következő közösségi felület, ami ellopja a közönséget. Ez történt például a MySpace-szel, ugyanis jött a Facebook, ami hasonló funkciót látott el, ám több eszközzel és lehetőséggel, amik jobban alkalmazkodtak az emberek igényeihez. Ezért is akarta a Facebook megvásárolni a Snapchat-et az alkalmazás korai életszakaszában. Ha az egyik platformon nem kapják meg a az adott élményt a felhasználók, majd egy másikon megfogják. Ezért kritikus fontosságú, hogy az oldalak kövessék a legfrissebb trendeket, és talán ezen megfontolásból jött létre a “Peach”, melyet a Vine alapítója Dom Hofmann hozott létre.

A Peach egy üzenetváltásra hivatott közösségi média felület, melynek pikantériája a “magic words”, azaz “mágikus szavak” vagy “varázsszavak” funkcióban rejlik. Ha begépelünk egy “gif” varázsszót például, akkor gif mozgóképeket kutathatunk és illeszthetünk be a beszélgetésbe, anélkül, hogy elhagyjuk az alkalmazást.

gif

A “gif” varázsszó

Ez úgy történik, hogy begépeljük a varázsszót, feljön egy keresőmező, melybe beírhatjuk, hogy milyen gif-et keresünk, majd feljön a fenti képen látható kis ablak melyben jobbra-balra lépegetve válogathatunk a kulcsszavunkhoz kapcsolódó gif-ek között.

Egy másik varázsszó még például a “draw”, amivel szabadkézi rajzokat adhatunk a beszélgetéshez, vagy a “shout”, ami nagy betűtípussal és színes háttérrel jeleníti meg szövegünket, és a “song”, ami Shazam szerűen meghallgatja és megállapítja milyen zenét hallgatunk éppen, hogy elküldhessük a beszélgetésben. (Ez egyébként egyelőre fülhallgatóval nem működik.)

rajz

A “draw” varázsszó

Magukban ezek valóban lenyűgöző funkciókat kínálnak a “beszélgetési élmény” fokozására, ám a piaci viszonylatban kétséges, hogy elég-e a harcba szálláshoz. Azonban (saját kárára) könnyen rávilágíthat olyan eszközökre, melyek hiányoznak a többi közösségi oldalból. A Facebook most is dolgozik a Messenger alkalmazásának megújításán, mely már 800 milliós felhasználói bázissal rendelkezik, és elhihetitek, hogy a fejlesztők árgus szemekkel figyelik a Peach-re érkező válaszokat, és elgondolkodnak majd, hogyan tudnák ezeket az ötleteket újraalkotni a saját alkalmazásukba.

varazsszavak

A Help mögött található “varázsszavak” listája

A Peach ha fel is keltette az érdeklődést, nem valószínű, hogy meg tud maradni, de természetesen korai még bármit is mondani. Inkább egy forrásként fog szolgálni, hogy milyen funkciókat akarnak az emberek a közösségi média felületeikre, azokra, amiket már régebb óta használnak, és kialakult táboruk van rajta. Ezen nagy oldalak pedig nem lesznek restek kiszolgálni az igényeket és beépíteni, továbbfejleszteni a Peach által feltérképezett funkciókat. Ebből a szemszögből elég drasztikusan nézhet ki a dolog, ugyanis bármely újonnan megjelenő alkalmazás, csak próbál majd betörni, de ha a meglévő játékosok továbbfejlesztik és beépítik a funkcióikat, akkor megakadályozzák az emberek úgymond “átvándorlását” az új felületekre. (A Facebook live is ahogy élesedik, nem kizárt, hogy el fogja venni a nagy szeleteket a Periscope és a Blab elől. Mindenki ott van Facebook-on, rég óta van profilja, oldala, miért nyitogasson meg egy másik alkalmazást, ha ott is elérhető ugyanaz a funkció?)

A Snapchat-nek sikerült áttörni, tehát a lehetőség adott, csak jelentősen különbözni kell a többiektől, hogy révbe érjen egy új versenyző.

Hogy a Peach-nek sikerül-e? Meglátjuk, de nagyobb az esélye, hogy viszont látunk hasonló funkciókat a meglévő közösségi alkalmazásainkban.

Kiemelt kép forrása: http://www.albanydailystar.com
A socialmediatoday.com cikke alapján