12 híres logo rejtett üzenete
2014/07/23
A B2B Online Marketing tevékenység alapja
2014/08/07
Mutasd mind

Sör vagy Bomba?

Nem kell gyakran párhuzamot vonnunk a két dolog között, de ebben az esetben igen, mert egy sör promóciót bomba merényletnek hittek a járókelők.

A Coors Light egy amerikai világos söröket főző és forgalmazó vállalat. Egy új kanadai kampányában azt találta ki, hogy véletlenszerűen a városokban táskákat helyez el, melyekkel nyereményekhez lehetett jutni. Az ötlet egyébként szimpatikus, de történt egy kis félreértés a megvalósítás során.

A kampány reklámja:

Sokan bombának hittek egy-egy belvárosban elhelyezett táskát és a helyett, hogy nyertek volna vele valamit, kihívták a rendőrséget.

A Coors elnézést kért a kellemetlenségért és azonnal felvette a kapcsolatot az illetékesekkel, hogy eltávolítsak a kritikus helyekről a táskákat, mivel sok forgalmas úton elterelték a forgalmat a “gyanús csomag” miatt. Sokan kritizálták a Twitteren a vállalatot, hogy miért nem gondolkoznak az ilyen húzások előtt, és sokan megköszönték, hogy tovább kellett autójukban araszolni a városban.

A “gyanús csomag” egy arra járó Instagramjáról (így tényleg nehéz kivenni a Coors feliratot rajta):

Ezzel ellentétben sok nyertesről is került fel fénykép. A nyeremény feltétele ugyanis az volt, hogy feltöltjük a Twitterre a megfelelő hashtaggel a táskát és magunkat, ezt követően kapunk egy kérdést, melyet helyesen megválaszolva nyerhetünk a kupontól az iPod-ig többféle dolgot.

Egy szerencsés nyertes:

Tehát a tanulság, hogy ha az utcán egy gyanús csomagot láttok, forduljon meg a fejetekben, hogy akár nyerhettek is vele (de azért ne ebből induljatok ki!). Továbbá nagy vállalat lévén, valóban nem ártana belegondolni abba, hogy nem mindenki egyformán reagál mindenre, így aminek valaki örül, más talán megijed tőle.

Kép forrása: Flickr – Rob Nguyen