Az ünnepek közeledtével Te is gondolkodsz valamilyen ötletes social media marketing kampányon?

Ha a válaszod igen, a legjobb helyen jársz! Íme 5 hatásos tipp, amellyel felpörgetheted az ünnepi Facebook marketingedet!

Tervezd meg az ünnepi marketing stratégiádat!

Mielőtt kihasználnád a Facebook nyújtotta előnyöket, először fordíts időt a marketing stratégiád létrehozására.

#1: Határidőnapló kulcsdátumokkal

Bizonyosodj meg arról, hogy ismered a kulcsdátumokat. Black Friday, Small Business Saturday és Cyber Monday, csak úgy, mint a Mikulás, az adventi időszak és természetesen a Karácsony, valamint a Szilveszter.

Készíts egy word dokumentumot, vagy használj projektmenedzsment eszközt (Trello, Wunderlist) annak érdekében, hogy eldöntsd, hogy az ünnepekből mi az, amit mindenképp meg akarsz jeleníteni Facebook oldaladon.

Ahhoz, hogy valóban kiemelkedj a posztjaiddal, legyél Te az első, aki az iparágodon belül először jön elő egy kiemelkedő ötlettel.

#2: Erős vizuális elemek

Amikor a startégiádat tervezed, mindenképp tartsd észben, hogy a Facebook alapvetően egy vizuális platform. Posztolj minél több videót, képet és GIF-et, hogy minél több felhasználót érj el.

Például Facebookon, Instagramon, Instagram Stories-on vagy Pinteresten az ilyen és ehhez hasonló „hangulatébresztő” posztok teljesen megállják a helyüket, főleg, ha egy családi receptet vagy egy különleges dekorációs ötletet is mellékelsz mellé.

fotorcreated

#3: Oszd meg a céged történetét!

Év végén oszd meg követőiddel és oldalad kedvelőivel, hogy hogy haladt idén a vállalkozásod, milyen eredményeket értetek el, kinek vagy hálás, stb. Értékelni fogják az őszinteséget, a bizalmat, a személyes hangnemet és, hogy, ha csak pár pillanatra is, de ők is a történeted részévé válhatnak.

Erre jó eszköz lehet egy rövid összegző és egyben köszönetnyilvánító videó készítése, mérföldkő posztolása, stb.

#4: Generálj érzelmeket!

A Facebook okkal adott érzelmeket a Like gombhoz. Hiszen minden ember szeretné kifejezni az érzelmeit, ha lát egy bizonyos tartalmat.

Kötelezd el követőidet érdekes, érzelmes és épp az adott ünnephez kapcsolódó tartalmakkal, amelyek megnevettetik, meghatottá teszik vagy épp elgondolkoztatják őket.

Az emberek szeretik nézegetni a barátaik és ismerőseik profilját. Bizonyosodj meg arról, hogy, ha kiposztolsz valamit, akkor annak megnézése egy pozitív élmény lesz számukra, amelyet, ha minél érzelmesebben készítesz el, akkor rengeteg ember fogja organikusan megosztani. Erre jó példák John Lewis karácsonyi reklámjai, amelyekről mindenki tudja, hogy szuperek és már december közepén elkezdik várni a megjelenését.

#5 A Facebook eszközeinek kihasználása

Ha már megvannak a fejedben a kulcsidőpontok és már a tartalmat is kitaláltad, már csak a Facebookra kell hagyatkoznod.

Ha egy különleges karácsonyi bulit szervezel, miért nem hívod meg az összes követődet? Jelentkezz be élőben, hogy mindenki lássa, milyen nálatok egy igazi buli! Bár kívülállóként, de mégis úgy érezhetik majd, hogy közük van a vállalkozáshoz, és ők is részesei a történetnek.

Összegzés

Természetesen ezeken kívül számtalan mód létezik arra, hogy potenciális követőket érj el az ünnepek alkalmával. Az Instagram, a Pinterest, LinkedIn, a Youtube – mind mind lehetőségek tárházát nyújtják Neked. Reméljük azért ebből a pár tippből is sikerült néhány ötletet elcsípned, amelyet majd a hetekben meg is tervezel valósítani. 🙂