Egy új felmérés szerint, az Instagramot leváltotta a Snapchat a tinik körében. 28% a megkérdezett 6350 amerikai tinédzserből, a “legfontosabb közösségi hálózatnak” a Snapchatet jelölte meg. Ez egy hatalmas ugrás a tavalyi 19%-hoz képest. Így már 60%-a, a 13-38 éves korosztálynak használja, így több mint 100 millió napi felhasználónak örvend az alkalmazás.

Az élő tartalom -főleg a videó- kezd elengedhetetlen elemévé válni a közösségi marketingnek. Akár YouTube, Periscope, Facebook Live vagy Snapchat, Vine stb.. legyen, minden iparág tudja valamelyiket alkalmazni. Az Instagram is nem hiába bővítette egy percre a közzé tehető videók hosszát.

A Snapchat sikere abban is rejtőzhet, hogy ez kínálja a legkevésbé tolakodó hirdetési lehetőséget. A fiatalok akik már az új technológiákon és az interneten nevelkedtek, automatikusan elutasítják a klasszikus online hirdetéseket. A Facebook televan hirdetésekkel, a Twitter a nyomában és az Instagramon is megjelent nemrégiben a hirdetések. A márkáknak így egyre fontosabbá válhat az is, hogy minél kevésbé tolakodóan, szinte organikusnak tűnően jelenjenek meg hirdetéseik.

Tapasztalataink alapján, nincsen recept a sikerre, a videós tartalmakat illetően, hiszen a Snapchat siker mintapéldája, DJ Khaled is számunkra megfejthetetlen módon lett sztárja az alkalmazásnak.

Amit elmondhatunk, hogy időzítsünk jól, és legyen minél “emberközelibb” a tartalom, nem kell halálra effektezni és szerkeszteni, hasson spontán, mintha betekintést nyernénk valamibe, ne pedig egy agyon tervezett-szervezett, sokszor felvett és elpróbált anyagot közöljünk. Természetesen iparágtól, céltól és témától függően, de kísérletezni mindig ér!