0+1 lista 2016 legismertebb meme-jeiről
2017/03/30
Biztosan megjelensz minden, számodra releváns keresésnél?
2017/04/11
Mutasd mind

Üzleti kémkedés a Facebookon

Nincs olyan hirdető, akit saját hirdetései feladása közben ne érdekelne akár egy kicsit is, hogy mások, akik Őt célozzák hirdetéseivel, milyen célzási preferenciák alapján találják meg. Milyen tulajdonságának, szokásainak köszönhető, hogy számára megjelennek az adott reklámok.

Van egy trükk, amivel a fentieknek utánanézhetünk és megtudhatunk egy-két részletet arról, hogy mit is gondol rólunk a Facebook algoritmusa.

 

Irány az Üzenőfal!

Hogy ezt bemutassuk, nem kell mást tennünk, mint találni egy reklámot üzenőfalunkon. Egyszerűsíti a dolgot, hogy egy oldalfrissítés után valószínűleg felülről a második poszt mindenkinek hirdetés lesz.

 
 

Ha a kiválasztott hirdetés jobb felső sarkában a lefele mutató nyílra kattintunk, megjelenik pár lehetőség. Ezek közül a ‘Miért látom ezt?’ feliratút kell kiválasztanunk.

 
 

Ekkor egy felugró ablaktól megtudjuk, hogy miért is látjuk az adott hirdetést és hogy milyen paraméterek alapján céloztak be. Ha konkurenstől látsz ilyen hirdetést, akkor azt ajánlom mindenképp nézd meg nála, hogy miképp állítja be az adott célzást, hátha olyan embereknek hirdet, akikre Neked is kéne!

 
 

Az ‘A hirdetéstípusok beállításainak kezelése’ feliratra kattintva egy olyan oldalra jutunk, ahol megtekinthetjük és szerkeszthetjük mindazt, amit a Facebook gondol rólunk. Mindazt, amik miatt minket megtalálhatnak különböző hirdetések.

 
 

Érdekesség, hogy ha itt rákattintok egy témára, például esetemben a ‘gitár’ kategóriára, akkor olyan hirdetéseket láthatok, amelyek ezen kategóriával rendelkezőket célozták meg.

Mindig arról álmodtunk, hogy bárcsak beleláthatnánk a másik fejébe, láthatnánk döntéseinek okát. Mikor egy algoritmus gondolkodását vizsgálhatjuk, annak élménye már valamilyen szinten közelít ehhez az érzéshez. Ha ezért feltétlen nem is, ihletszerzés gyanánt megérheti még a rendszeresnél is gyakrabban látni ezt a Facebook aloldalt!

 

Forrás: socialmediatoday.com