A Crane által elvégzett idei Magyar Instagram körkép, ismét rengeteg hasznos információval látta el az oldalt céges kommunikációra használó vállalatok marketingeseit. Azoknak akik csak gyorsan érdeklődnének a 2016-os Instagram trendek felől, 7 Instagram tippbe rendeztük a szerintünk legfontosabb tényezőket!

1.VSCO vagy VSCOCAM

Sokat látható hastag a vsco és a vscocam. Ez egy képszerkesztő kameraszoftver, amit előszeretettel használnak a fiatalok, tekintettel annak funkcióira. Ami miatt viszont ezt az alkalmazást már külön meg kell említeni, az az, hogy ezzel a két hastaggel a VSCOCAM már kilépett a kereteiből és sokszor akkor is ott szerepeltetve van, mikor már a szerkesztő funkciót nem is feltétlen használták.

Ergo, egy közösség kiépítésére került sor a fentebb említett két hastag segítségével, a közösség tagjai pedig mind olyanok, akik szeretik az igényesen megszerkesztett képeket.

Ha Te is ilyen tartalmat tennél közzé Instagramon, ne felejtsd el hasonlóképp megcímkézni képeidet.

2. #BUDAPEST #HUNGARY

Jellemző hastagek ezek, melyekkel az ide látogató külföldiek, turisták szokták ellátni képeiket. Ha Őket szólítanád meg, akkor Te is kommunikálj ezekkel a hastagekkel.

3. Magyar influencerek

Megvizsgáltuk a tavalyi, 2015-ös Magyar Instagram körképet is és összevetettük az ideivel. Lássuk, kik a legkövetettebb magyar Instagram sztárok:

2015

2016

Sorszám

Név Követőinek száma Név

Követőinek száma

1. Palvin Barbara 2.473.861 Palvin Barbara 3.900.000
2. Lévai Adrienn 141.000 Lévai Adrienn 351.000
3. Dukai Regina 136.621 Dukai Regina 212.000
4. Pintér Natália 85.000 Sarka Kata 185.000
5. Sarka Kata 84.923 Istenes Bence 177.000
6. Enikő Mihalik 84.921 Berki Krisztián 157.000
7. Debreczeni Zita 75.372 Pintér Natália 150.000
8. Berki Krisztián 72.123 Tóth Gabi 146.000
9. Istenes Bence 70.532 Vajna Tímea 145.000
10. König Anna 129.000
11. Viszkok Fruzsi 127.000

Érdekesség, hogy a fenti 2016-os celeb listából Debreczeni Zita csak azért hiányzik, mert Instagram fiókjának feltörése miatt egy újat kellett indítania.

4. A legnépszerűbb márkák

Lássuk mik azok a magyar márkák, amik a legtöbb követővel rendelkeznek az Instagram oldalán

2015

2016

Sorszám

Márka

Követőinek száma

Márka

Követőinek száma

1. Sugarbird 28.886 Topjoy 82.000
2. Sziget Fesztivál 23.200 Sugarbird 64.400
3. BP Clothing / Shop 21.526 BP Shop Budapest 33.100
4. Pöttyös 8.296 Drogerie Markt Magyarország 26.900
5. Tisza Cipő 1.714 Nanushka 25.200

 

5. Kiegészítő appok, amiket célközönséged használ

Az Instagram rengeteg funkcióban szenved hiányt, amiket a felhasználók egyéb alkalmazásokkal igyekeznek pótolni. Ezt az Instagram is felismerte és létrehozott kettő saját kiegészítő alkalmazást is, a Layout-ot és a Boomerang-ot. A Layout segítségével több különböző képet vághatunk össze, míg a Boomeráng rövid videók felvételére szolgál, amik oda-vissza lejátsszák magukat, ismételve kvázi a megragadt pillanatot. Fontos továbbá megemlítenünk a még mindig igen népszerű Instasize alkalmazást, mellyel képeinket méretezhetjük a megfelelő méretre. A szintén igen magas letöltési számokat elérő Prisma alkalmazást sem szabad figyelmen kívül hagyni, amivel művészivé alakíthatjuk kedvenc képeinket, videóinkat.

6. A legnépszerűbb hashtagek

A 2016-os felmérés szerint még mindig első helyen a #MIK, ami ugyebár a Magyar Instagram Közösség rövidítésének hastage.

A dobogó többi fokán már nemenként eltérőek az eredmények.

A nők a #MIK megcímkézést követően a #LOVE, a # HAPPY és a #MUTIMITESZEL hastageket használják leginkább, míg a férfiak a #BUDAPEST címkézést, majd ezt követően a #FRIENDS és #IKOZOSSEG hastageket a leggyakrabban.

7. A megkérdezettek által kedvelt egyéb közösségi oldalak

Egy online közösségi felületet kevesen használnak. A fiatalok közül talán senki sem. Azonban, érdekes látni, hogy milyen arányban változik a felhasználásuk és hogy kik az új játékosok:

A Facebookot az Instagram felhasználóinak stabilan a 95%-a használja továbbra is, a jósolt nagy elvándorlás nem úgy zajlott le a fiatalok körében, ahogy elképzeltük: ahelyett, hogy véglegesen otthagynának egy platformot, inkább elkezdenek mellette használni másokat.

A Pinterest, a Tumblr, a LinkedIn és a Twitter népszerűsége igen csökkent, míg a Google+ felhasználói tábora valamivel nőtt.

Az igazi növekedést azonban a Snapchat tudhatja magáénak, hisz míg 2015-ben az Isntagramozók 23%-a használta a “szellemes alkalmazást” (bocsánat), addig 2016-ban, ez az arány már 39% volt. Ez 16%-os növekedést jelent.

A Snapchat egy igazi érdekesség, hisz egy olyan gigász, amit még nem sikerült sem megvásárolnia, sem legyőznie a Facebooknak, a nagy többsége, pontosabban 91%-a a magyar felhasználóknak ugyanis még tanuló. Ez a célközönség pedig igazán hiányzik  a Facebooknak és habár az Instagram által még mindig el tudják érni őket, nem szeretik ha más is ugyanilyen pozícióba kerül.

A bejegyzés, a Crane által készített 2016-os Magyar Instagram körkép alapján készült!