A Crane által elvégzett idei Magyar Instagram körkép, ismét rengeteg hasznos információval látta el az oldalt céges kommunikációra használó vállalatok marketingeseit. Azoknak akik csak gyorsan érdeklődnének a 2016-os Instagram trendek felől, 7 Instagram tippbe rendeztük a szerintünk legfontosabb tényezőket!
1.VSCO vagy VSCOCAM
Sokat látható hastag a vsco és a vscocam. Ez egy képszerkesztő kameraszoftver, amit előszeretettel használnak a fiatalok, tekintettel annak funkcióira. Ami miatt viszont ezt az alkalmazást már külön meg kell említeni, az az, hogy ezzel a két hastaggel a VSCOCAM már kilépett a kereteiből és sokszor akkor is ott szerepeltetve van, mikor már a szerkesztő funkciót nem is feltétlen használták.
Ergo, egy közösség kiépítésére került sor a fentebb említett két hastag segítségével, a közösség tagjai pedig mind olyanok, akik szeretik az igényesen megszerkesztett képeket.
Ha Te is ilyen tartalmat tennél közzé Instagramon, ne felejtsd el hasonlóképp megcímkézni képeidet.
2. #BUDAPEST #HUNGARY
Jellemző hastagek ezek, melyekkel az ide látogató külföldiek, turisták szokták ellátni képeiket. Ha Őket szólítanád meg, akkor Te is kommunikálj ezekkel a hastagekkel.
3. Magyar influencerek
Megvizsgáltuk a tavalyi, 2015-ös Magyar Instagram körképet is és összevetettük az ideivel. Lássuk, kik a legkövetettebb magyar Instagram sztárok:
2015 |
2016 |
Sorszám |
Név | Követőinek száma | Név |
Követőinek száma |
1. | Palvin Barbara | 2.473.861 | Palvin Barbara | 3.900.000 |
2. | Lévai Adrienn | 141.000 | Lévai Adrienn | 351.000 |
3. | Dukai Regina | 136.621 | Dukai Regina | 212.000 |
4. | Pintér Natália | 85.000 | Sarka Kata | 185.000 |
5. | Sarka Kata | 84.923 | Istenes Bence | 177.000 |
6. | Enikő Mihalik | 84.921 | Berki Krisztián | 157.000 |
7. | Debreczeni Zita | 75.372 | Pintér Natália | 150.000 |
8. | Berki Krisztián | 72.123 | Tóth Gabi | 146.000 |
9. | Istenes Bence | 70.532 | Vajna Tímea | 145.000 |
10. | König Anna | 129.000 | ||
11. | Viszkok Fruzsi | 127.000 |
Érdekesség, hogy a fenti 2016-os celeb listából Debreczeni Zita csak azért hiányzik, mert Instagram fiókjának feltörése miatt egy újat kellett indítania.
4. A legnépszerűbb márkák
Lássuk mik azok a magyar márkák, amik a legtöbb követővel rendelkeznek az Instagram oldalán
2015 |
2016 |
Sorszám |
Márka |
Követőinek száma |
Márka |
Követőinek száma |
1. | Sugarbird | 28.886 | Topjoy | 82.000 |
2. | Sziget Fesztivál | 23.200 | Sugarbird | 64.400 |
3. | BP Clothing / Shop | 21.526 | BP Shop Budapest | 33.100 |
4. | Pöttyös | 8.296 | Drogerie Markt Magyarország | 26.900 |
5. | Tisza Cipő | 1.714 | Nanushka | 25.200 |
5. Kiegészítő appok, amiket célközönséged használ
Az Instagram rengeteg funkcióban szenved hiányt, amiket a felhasználók egyéb alkalmazásokkal igyekeznek pótolni. Ezt az Instagram is felismerte és létrehozott kettő saját kiegészítő alkalmazást is, a Layout-ot és a Boomerang-ot. A Layout segítségével több különböző képet vághatunk össze, míg a Boomeráng rövid videók felvételére szolgál, amik oda-vissza lejátsszák magukat, ismételve kvázi a megragadt pillanatot. Fontos továbbá megemlítenünk a még mindig igen népszerű Instasize alkalmazást, mellyel képeinket méretezhetjük a megfelelő méretre. A szintén igen magas letöltési számokat elérő Prisma alkalmazást sem szabad figyelmen kívül hagyni, amivel művészivé alakíthatjuk kedvenc képeinket, videóinkat.
6. A legnépszerűbb hashtagek
A 2016-os felmérés szerint még mindig első helyen a #MIK, ami ugyebár a Magyar Instagram Közösség rövidítésének hastage.
A dobogó többi fokán már nemenként eltérőek az eredmények.
A nők a #MIK megcímkézést követően a #LOVE, a # HAPPY és a #MUTIMITESZEL hastageket használják leginkább, míg a férfiak a #BUDAPEST címkézést, majd ezt követően a #FRIENDS és #IKOZOSSEG hastageket a leggyakrabban.
7. A megkérdezettek által kedvelt egyéb közösségi oldalak
Egy online közösségi felületet kevesen használnak. A fiatalok közül talán senki sem. Azonban, érdekes látni, hogy milyen arányban változik a felhasználásuk és hogy kik az új játékosok:
A Facebookot az Instagram felhasználóinak stabilan a 95%-a használja továbbra is, a jósolt nagy elvándorlás nem úgy zajlott le a fiatalok körében, ahogy elképzeltük: ahelyett, hogy véglegesen otthagynának egy platformot, inkább elkezdenek mellette használni másokat.
A Pinterest, a Tumblr, a LinkedIn és a Twitter népszerűsége igen csökkent, míg a Google+ felhasználói tábora valamivel nőtt.
Az igazi növekedést azonban a Snapchat tudhatja magáénak, hisz míg 2015-ben az Isntagramozók 23%-a használta a “szellemes alkalmazást” (bocsánat), addig 2016-ban, ez az arány már 39% volt. Ez 16%-os növekedést jelent.
A Snapchat egy igazi érdekesség, hisz egy olyan gigász, amit még nem sikerült sem megvásárolnia, sem legyőznie a Facebooknak, a nagy többsége, pontosabban 91%-a a magyar felhasználóknak ugyanis még tanuló. Ez a célközönség pedig igazán hiányzik a Facebooknak és habár az Instagram által még mindig el tudják érni őket, nem szeretik ha más is ugyanilyen pozícióba kerül.
A bejegyzés, a Crane által készített 2016-os Magyar Instagram körkép alapján készült!
Online Marketing
http://kozossegimedia.hu/online-marketing-tanacsadas/