BEVEZETŐ

Aki hirdetéseket jelenít meg a Google hirdetési rendszerén, az AdWords-ön, az bizonyára már tisztában van azzal, hogy mennyi minden is múlik a helyesen megválasztott kulcsszavakon egy-egy kampány során.

Mivel viszont nem csak a kulcsszóra, mint kifejezésre kell ügyelni egy keresési kampány összeállításánál, hanem a kulcsszavak típusára is, ezért e cikk keretein belül összefoglalom azokat a kulcsszóegyezési típusokat, amelyek alapjaiban határozhatják meg kampányaink sikerességét.

 

Mik is a kulcsszóegyezési típusok?

Mikor összeállítunk egy kulcsszólistát, olyan kifejezéseket gyűjtünk össze, amelyekre az általunk gondolt érdeklődők kereshetnek.
Ennek valóságát ellenőrizhetjük az AdWords ‘Kulcsszótervező’ nevű eszközével, ugyanakkor egyvalamit semmi esetben nem fogunk tudni 100%-ra. Mégpedig azt, hogy a Kulcsszótervező által megjelenítetteken túl, az adott kifejezés milyen alakjaira fognak rákeresni a továbbiak során.
Utána biggyesztenek egy városnevet? Esetleg több kifejezéssel együtt írják? Feltesznek egy konkrét kérdést a keresőnek?

Ahány ember, annyi különböző keresési szokás és mindre nem készülhetünk fel tudatosan.

Ezért alkotta meg a Google a kulcsszóegyezési típusokat, amik segítségével jelezhetjük, hogy mennyire térhetnek el az általunk megadott konkrét kulcsszótól azon keresők, akiknek a keresésére meg szeretnénk jelenni.

Négy ilyen típus közül lehet választani és most végigvesszük, melyikről mit érdemes tudni!

ÁLTALÁNOS

Általános egyezés

Ha mindenféle módosító jelölés nélkül veszünk fel egy kulcsszót, akkor azt kvázi általános egyezéssel tesszük. Ez az alapértelmezett és a leglazább kulcsszótípus is egyben.

 

Előnyei: Megjelenést biztosít számunkra minden olyan keresési kifejezés esetén, ami akár csak kicsit is hasonlít kulcsszavunkra. Ide tartoznak a szinonimák, elgépelések, valamint többszavas kulcsszó esetén elég, ha csak az egyik szerepel a keresési kifejezésben is.
A meghatározott kulcsszavak sorrendje természetesen nem számít és eléjük, mögéjük, de még közéjük is kerülhetnek keresési kifejezések. A legnagyobb forgalom ezzel a típussal érhető el.

Hátránya: Megjelenhet olyan kifejezésekre is, amik akár szinonimái az általunk felvett kulcsszavaknak. Ez pedig nagyon könnyen lehet probléma, kevésbé releváns kifejezésekre történő megjelenések során. A nagy forgalom hátulütői pedig a megnövekedett költségek lehetnek.

Jelölése: nincs külön jelölése

Példa:

  • Kulcsszavunk: női kalap
  • Megjelenhet: női kalapok, kalapok nőknek budapest, női sapka, női kalap tisztítása

MÓDOSÍTOTT

Módosított-általános egyezés

Az általános egyezés finomított változata. Akkor idéz elő megjelenést, ha sorrendtől függetlenül a kulcsszavak mindegyike szerepel az adott keresési kifejezésbe. Szinonimákra ez esetben már nem jelenünk meg.

 

Előnyei: A szinonimák kizárásával egy sokkal tervezhetőbb és átláthatóbb keresési megjelenéseket generáló kulcsszóegyezési típusról beszélhetünk.
Ha megvan milyen kulcsszavakat akarunk mindenképp egy keresés során viszont látni, viszont nyitva hagynánk a kaput a kereső emberek kreativitása számára, hogy ezt milyen sorrendben és milyen egyéb szavakkal írják be a keresőbe, akkor ezzel a típussal ügyesen fel lehet térképezni, hogy milyen a témánkhoz kapcsolódó kereséseket hajtanak végre igazából a Google segítségével.

A keresés esetén tehát nem számít a sorrend és a megadott kulcsszavak között is jelenhet meg egyéb, a kereső által szükségesnek vélt keresési kifejezés.

Hátrányai: Vannak olyan esetek, mikor a felvett kulcsszavak sorrendje igenis számíthat.

Jelölése: +kulcsszó

Példa:

  • Kulcsszavunk: +női +kalapok
  • Megjelenhet: női sárga kalapok, kalapok nők számára budapesten, nyári kalapok nőknek

KIFEJEZÉS

Kifejezés egyezés

Akkor kell ehhez az egyezéshez folyamodnunk, ha egy konkrét, több szóból álló kifejezést szeretnénk olyan kulcsszóként alkalmazni, amelynél számít a kifejezések sorrendje.

 

Előnyei: Már csak a teljes kifejezésünkkel élő, releváns keresők számára jelenhetünk meg. Tanácsos akkor alkalmazni, ha témánk igen jól meghatározható több kulcsszóval.

Hátrányai: Továbbra is megjelenhetnek a kulcsszavaink előtt és után (köztük már nem) kifejezések, ezért ügyeljünk rá, hogy a közismert kizárókat (mint az ingyen, ingyenesen, olcsón stb..) előre vegyük fel.

Jelölése: kulcsszó

Példa:

  • Kulcsszó: “mediterrán utazás”
  • Megjelenhet: akciós mediterrán utazás, mediterrán utazás családdal

TÖKÉLETES

Tökéletes egyezés (korábban Pontos egyezés)

Ezen egyezéssel lehet a leginkább szabályozni a megjelenéseket.

 

Előnyei: Kizárólag arra a kifejezésre jelenünk meg, ami egyezik a felvett kulcssszóval. Természetesen többesszám, illetve ragozások esetén is.
Így elérhető, hogy nagyon releváns kattintókat szerezzünk és mivel a csökkentett megjelenések ellenére nagyobb arányban kattintják majd le hirdetésünket, a CTR értékünk is nőni fog.

Hátrányai: Könnyen lehet, hogy megfeledkezünk egy olyan kifejezésről, amivel kiegészítve kulcsszavunk, még több releváns embert érhetne el. Tanácsos ezért csak akkor ezt a típust használni, ha teljesen biztosak vagyunk abban, hogy kulcsszavunk már semmilyen kiegészítéssel nem érhetne el jobb eredményeket.

Fontos! A WordStream cikke alapján, a tökéletes egyezéssel felvett kulcsszavak elé és mögé továbbra sem kerülhet másik kifejezés, az eredetileg megadott kulcsszavak sorrendje azonban megváltozhat

Jelölése: [kulcsszó]

Példa:

  • Kulcsszó: [térkép vásárlás]
  • Megjelenhet: térkép vásárlás, térképek vásárlása, vásárlás térkép

VÉGE

Kis- és nagybetűk, különleges karakterek és a Display hálózat

Pár hasznos információ, így a cikk végére:

 

A kis- és nagybetűk nem számítanak az AdWords számára, teljességgel felesleges nagy kezdőbetűvel felvenni kulcsszavakat.

Különleges karakterek nem szerepelhetnek a kulcsszavakban (kivétel természetesen a módosítók jelölésére használtak).

Display hálózaton van lehetőség a kulcsszavak szerinti célzásra is, itt minden kulcsszót általános egyezésűként fog kezelni a rendszer!

Források:

Google Support
WordStream