Az eredetileg angol (de már egy ideje a BMW tulajdonában lévő) autógyár, a MINI mindig híres volt kreatív, hatásos kampányaival, marketing- és reklámfogásaival. Véleményünk szerint a jelenlegi social mediaban zajló kampányukkal fantasztikusan ütős dolgot alkottak. Pár hónapja jelent meg az új MINI, az alap, a klasszikus előd továbbfejlesztése. Személy szerint nekem nagyon bejön az autó, de a kampánya legalább annyira. 🙂

Maga a megmozdulás az #asktheNEWMINI névre/kulcsszóra hallgat, két okból:

  • kérdezni lehet az új MINI-től
  • közösségi médiában zajló kampányról van szó, ahol nagyon elterjedt és praktikus a hashtagek (kb. címkék, korábbi cikkünkben lettek kicsit ismertetve) használata.

Az egész dolog lényege, hogy Twitteren, illetve Facebookon kérdéseket lehet feltenni az említett hashtaggel megjelölve, tulajdonképpen az új MINI-nek címezve. Igen, egy autónak lehet kérdéseket feltenni. Ami talán ennél is meghökkentőbb, hogy az autó meg is válaszolja őket, nem is akármilyen formában. Minden kérdésre egy 15mp-es (ez a maximális amire lehetőség van) Instagram videoban érkezik válasz. A videók egy hangárban (vagy hasonlóban) kerülnek rögzítésre, egyetlen szereplőjük az új MINI, embert (még a sofőrt sem) nem látni a felvételeken.

Amennyire idióta kérdéseket tesznek fel (elnézést, de tényleg), annyira kreatív válaszok érkeznek a MINI-től. Megjegyzem egy autónak kell feltenni a kérdést, tehát a kérdések mélységét, komolyságát ez talán már előre bekorlátozza.

Néhány példa a kérdésekből: “Van szupererőd?”, “Óhajt egy teát?”, “ Valóra válnak az álmok?”, “Hazavihetlek és megcsókolhatlak minden reggel?”, “Tudsz Beethovent játszani?” “Hozzám jössz?” stb..

Na most a MINI-nél vannak annyira őrültek, hogy meg is válaszolják ezeket, íme néhány példa:

Az említett hashtaggel keresve további igen kreatív videókat találhattok.
Lehet elfogultak vagyunk, de ez a kampány zseniális. Egyrészt a MINI rendelkezik akkora közösségi média rajongótáborral (pl. Instagram 100.000. követő…), hogy ezt eredményesen kivitelezhesse, másrészt igen szokatlan elemeket (és koncepciót, de most komolyan, egy autótól kérdezünk?!?!?) alkalmaznak. Egyrészt szórakoztatóak a videók, esetleg viccesek, viszont néhányba hasznos információkat is belehelyeznek, pl. a finanszírozási lehetőségeket kínáló aloldal linkjét.

Nem is szaporítjuk tovább a szót nézzétek meg őket, esetleg tegyetek fel kérdéseket, hátha kaptok rá választ! :)Ha igen, ne habozzatok megosztani Facebook oldalunkon! 🙂 Egyébként mi a véleményetek, Nektek tetszik a kampány? Ötletesnek gondoljátok? Vélemények jöhetnek ide kommentben, vagy a Facebook oldalunkra! 🙂

Kép forrása: flickr felhasználó order_242