Először is felhívnánk a figyelmet, hogy angol tudásra valahol szükség lesz az alábbi sok-sok videónál. Némelyikhez nem feltétlen, némelyikhez elengedhetetlen.

Nagyon sok embernek a világon ez az év egyik legszebb időszaka, viszont a nagy ügynökségek néha máshogy éreznek. Ilyenkor rajtuk a nagy nyomás, hogy valami vicces, megható vagy bármilyen más módon elragadó üdvözlővel álljanak elő. Nézzük meg idén hogyan teljesítettek!

Anomaly

Ha a Mikulás nő volna, el tudná végezni a dolgát? Egy társadalmi felmérés az Anomaly-tól.

BBDO Toronto

Stresszlevezető kifestő könyv felnőtteknek? A BBDO Toronto még ennél is messzebbre ment. Az ügynökség egy kiszínezhető asztalterítőt készített, természetesen ünnepi mintázattal. Bónuszként mellékeltek kimosható filceket, így ki lehet mosni a terítőt, majd újraszínezni. “Talán egy új ünnepi szokás?”

2015-agency-holiday-cards-4

Cossette Chicago

Ez  az ünnepi videó állítólag “egy hosszú hétvégén íródott, egy csapat jól fizetett író által, akik az Északi-sarktól köpésnyi távolságra, egy horgászkabinba tömörülve alkottak, hogy teljesen átadják magukat az ünnepi szellemnek.” Nézzük mivel álltak elő. 🙂

DDB Chicago

“A DDB Történelme Részegen.”

Havas Chicago

Havas Chicago az #ilovegrandma kampányának keretében, az irodájának egyik előterét négy “nagymama konyhává” alakította, mind a négy különböző nemzetiséget képviselve: Afroamerikai, Ázsiai, Kaukázusi és Latin. A nagymamák a barátai és családtagjai a Havas ügynökségnek, a sütőket pedig a cég egyik ügyfele, a Kenmore biztosította. A nagymamák ingyen sütiket fognak felszolgálni a publikumnak, klasszikus családi receptek alapján December 15-18. és 21-22. között.

J. Walter Thompson

Santa Had Help. Ezen mobil weboldal lehetővé teszi az ajándékozóknak, és az ajándékot kapóknak, hogy megismerjék az elfeket, akik készítették az idei ajándékokat. Be kell olvasni az ajándék vonalkódját a telefonunk kamerájával, és 150 egyedi videó közül egy a kezünkben lévő ajándékhoz kapcsolódó játszódik le.

Karmarama

Ez az ügynökség újrahasznosította azt a nagy kupac papírt, melyekre a kreatív dolgozók rossz ötletei születtek, és a kukában landoltak, majd ezekből készítették el az ünnepi üdvözlőlapjaikat. A kártya elején olvasható: “Ez a kártya egy rossz ötlet volt”.

McKinney

A McKinney bemutatja jöLLY-r, az első álarcot, mely méri a boldogságot. A JöLLY egy olyan álszakáll, mely figyelemmel tartja mennyit mosolygunk. Ha nem mosolygunk eleget, akkor egy kis áramütéssel szankcionál minket.

Ogilvy & Mather Newy York

Az Ogilvy-nél úgy ünnepelnek, hogy remek, mókás karácsonyi stock fotókhoz pózolnak. Az egész széria megvásárolható a Getty Images oldalán, és a plusz pozitívum a dologban, hogy a vásárlásokból bejött összeg a World Childhood Foundation-nek (Világ Gyermekei Alapítvány) megy.

Ray Agency

Próbáltatok már elkapni egy pulykát? Nem is olyan könnyű, mint amilyennek kinéz. Az ügynökség egyébként 15 pulykát adományozott az ügyfelek nevében.

SheKnows

A kutyák és a macskák újraalkotják az ünnepi filmeket az alábbi videóban, a SheKnows ügynökségtől.

Sid Lee

A Sid Lee egy Christmatizer-rel ajándékoz meg minket. Ez egy Chrome plugin, amely automatikusan helyettesítik a videók előtti hirdetéseket, különböző Sid Lee-s ünnepi videókkal, melyeket alább meg is tekinthettek.

Team One

A Team One készített egy 360 fokos videót, ami igazán kellemesre sikeredett.

The VIA Agency

A VIA forgatott egy gyönyörű, megható spot-ot a Preble Street-nek, egy hajléktalanokkal foglalkozó jótékonysági szervezetnek, Portland-ben, Maine államban. TV-ben és a mozikban is vetítik.

Will Creative

A Will ügynökség kiküldött egy sejtelmes kérdőívet az ügyfeleiknek, melyben megkérnek mindenkit, hogy nevezzék meg az ünnepi “mumusukat” (sütemények, bor, tojáslikőr stb..). De ahelyett, hogy küldtek volna nekik ezekből, a Will munkatársai 130 személyre szabott, elrettentő videót készítettek, hogy segítsenek megállni a kísértést. Jó szórakozást!

Wunderman NY

Greed vs. Good 2015. Karonöltve az EdgeDNA-vel, a Wunderman Chicago-val és a Badass Brooklyn Animal Rescue-val, a Wunderman NY készített egy közösség által kontrollált fagyasztót, melyben a hőmérséklet két hashtag-től függően csökkent vagy emelkedett: #MeltfortheMoney (olvadj a pénzért) és #FreezeforGood (fagyj a jóért). A fagyasztóban egy hóember volt 4,500 $-ral kitömve. Ez az összeg vagy adományként a Badass Brooklyn állatmenhelynek megy adományként vagy valamelyik gonosz #MeltfortheMoney tweet-elő nyeri meg.

Spoiler: a jók nyertek. A weboldalon megtekinthetitek a statisztikákat, a jók és rosszak arányát, továbbá a nemek és korosztályok szerinti megoszlást közöttük stb.

2015-agency-holiday-cards-2

Forrás: Adweek.com
Kiemelt kép forrása: Flickr | Rob Faulkner