5+1 dolog amit gondolj át, mielőtt Facebook vagy Google Ads hirdetéseket indítanál

Ez az írás azoknak szól, akik gondolkoznak rajta, hogy Facebook/Google Ads (korábbi nevén AdWords) hirdetéseket indítsanak, de bizonytalanok. Íme néhány dolog, amit érdemes átgondolni, mielőtt akár magad, akár az általad megbízott cég belevágna, hogy vállalkozásodat online felületeken hirdesse.

0. A Facebook/Google a megfelelő eszköz nekem?
Bizony, ezt át kell gondolni, pláne akkor, ha nem igazán szeretnénk más hirdetési megoldást használni. Ha mást is szeretnénk használni akkor is, de akkor legfeljebb a funkcióját, használatát határozzuk meg tévesen.
Előfordulnak esetek, amikor a Facebook hirdetések önmagukban nem fognak működni, még mással kombinálva sem biztos. Ez utóbbi nagyon ritka, de bizony van ilyen is.

Ha autómentés a szolgáltatásod, gyakorlatilag esélytelen, hogy valaki épp a megfelelő pillanatban lássa meg a Facebook hirdetésedet. Hasonló a helyzet pl. egy vízszerelő esetében is, habár ott lehet egy kis márkaépítésre használni, hogy Te juss az emberek eszébe, amikor szükségük van a szolgáltatásodra, de az ilyen és ehhez hasonló esetekben a Google Ads lesz a megfelelő választás számodra, legalábbis a hangsúlyt nagy valószínűséggel oda kell helyezned.

Ugyanígy elképzelhető ennek a fordítottja is: ha egy teljesen új terméket/szolgáltatást dobsz piacra, új márkanevet építesz, ne várd, hogy az emberek Google-ben (vagy bárhol máshol) rákeressenek. Ebben az esetben nem a Google Ads keresési hirdetéseivel kell foglalkoznod.

Tovább megyek, a célcsoportod egyáltalán elérhető online? Az online felületeken való tájékozódás megjelenik egyáltalán a vásárlás előtti döntéshozatali folyamatukban?

1. Ki a célcsoportod?
Természetesen ezt már tudnod kell, viszont azt kell átgondolnod, hogy a célcsoportod ugyanúgy elérhető-e Facebook / Google Ads hirdetésekkel? Elképzelhető, hogy a célcsoportod két nagy csoportra bomlik, de ezek közül csak egyikkel érdemes “foglalkoznod”, amikor online hirdetésekről van szó. Tehát a lényeg: ahogy célcsoportod általános, alapvető meghatározása, a Facebook / Google Ads hirdetésekkel elérni kívánt célcsoportod meghatározása sem kellene úgy kezdődjön, hogy “Mindenki, aki…” 🙂

2. Mennyit fogsz tudni költeni?
Facebook és Google hirdetések esetén is létezik egy túl alacsony, egy ideális és egy túl magas hirdetési költségkeret (bizony, ez utóbbi is létezik :)). Az, hogy mennyiért kell hirdetned rengeteg mindentől függ, de ha összesen havi 10-20ezer Forintokban gondolkodsz, akkor valószínűleg várnod kell még a dologgal. Ez az összeg akkor lehet bármire is jó, ha nagyon profi vagy, profin tudod elkölteni, de akkor korábban kellett ennél sokkal többet fordítanod erre. 🙂

3. Mi a célod a hirdetésekkel?
“Több vevőt szerezni.” Ez ok, de gondold át, van-e más célod is vele. A (márka)nevedet új helyeken megismertetni? A tartalmadat szeretnéd szélesebb közönséghez eljuttatni? Feliratkozókat gyűjtenél? A vevőszerzés szép cél, de hogyan szeretnéd ezt hirdetésekkel elérni?

4. Vállalkozásod, marketinged többi eleme fel van készülve a hirdetésekre? Ha nem, hajlandó vagy változtatni?
Tudod kit, hogyan szeretnél megcélozni a hirdetésekkel, a szükséges anyagi fedezet is rendelkezésedre áll, de…
– Lesz aki gyorsan válaszol a megnövekedett érdeklődői kérdésekre?
– Lesz aki a megnövekedett forgalmadat kezeli? Legyen szó akár a betérő vásárlók kiszolgálásáról, akár a webshopos rendelések feldolgozásáról?
– A weboldalad (landing oldalad) olyan, hogy érdemes arra pénzért forgalmat terelni?
– A kihelyezett plakátjaid, újsághirdetéseid nem ígérnek mást mint az online hirdetéseid?
– Az online leadott megrendeléshez nem kell még telefonon, személyesen információkat adni, ugye?

És ami a legfontosabb, ha vállalkozásod többi eleme nem feltétlenül áll készen, hajlandó vagy változtatni?

Vennél fel új embert, ha kell? Hajlandó lennél akár 0-ról újrahúzni a weboldaladat? Hajlandó lennél leegyszerűsíteni a vásárlási folyamatot az online felületekről érkezők számára?

5. Ki fog tudni foglalkozni a hirdetésekkel?
Te csinálod, alkalmazotta(i)d vagy megbízol egy külső céget? Mindnek megvan az előnye és hátránya. Ha Te magad csinálod, akkor megvan a szükséges tudásod? Ha nincs, készen állsz megszerezni? Ha valamelyik alkalmazottad fogja csinálni, ő kompetens a témában? Ha külső cégre bízod, megtaláltad a megfelelőt? Lesz aki tartsa velük a kapcsolatot?

Ha bizonytalan vagy ebben, javaslom, hogy olvasd el ezt az írást:

Ha ezeken átrágtad magad, szerintem fogod már érezni, tudni, hogy kell-e Neked Facebook/Google hirdetés. Azért a legtöbb vállalkozás profitál a (megfelelő módon történő) használatukból, remélem Neked is sokat fognak segíteni, hogy közelebb kerülj vállalkozásod céljaihoz! 🙂

Online Marketing

By |2018-09-21T00:35:24+00:00szeptember 8th, 2018|Marketing, Online Marketing|

About the Author:

Online Marketing