Látod ahogy ismert márkák, személyiségek sikerrel mozgósítják követőiket a Facebookon és szeretnél Te is e márkák közé tartozni? Ezt sokan kitűzték már célul, mégis csak igen kevesen érték el közülük a várt eredményeket.

Ha tudni szeretnéd, hogy mi a kevesek “titka”, akkor pár percig most ne vedd fel a telefont vagy válaszolj az emailekre. Íme:

Az online jelenlétnek is megvannak a maga szabályai. Nem mindegy, hogy melyik csatornán, milyen formában szerepelteted márkádat.

Kezdjük a megfelelő csatornával.

Hol található célcsoportod?

Elképzelhető, hogy nagyon kedveled vagy megszoktad már a Facebook felületét, ám ha fiatalabb közönségre célzol, lehet, hogy jobb ha az Instagram vagy Snapchat alkalmazásaival próbálkozol.

Mindig azt nézd, hogy célcsoportod melyiken a legaktívabb, ne azt, hogy szerinted hol lenne a legjobb. (Kis segítség!)

Alakítsd ki identitásod

Fontos már az elején leszögezni, hogy ez többet jelent mint egy szép profilkép és egy megnyerő borítókép párosa. Ezek is fontosak, ám van még valami ami fontosabb, amit még a profilkép feltöltése előtt el kell döntened. Ez pedig nem más, mint hogy milyen formában szeretnél jelen lenni.

Indíts egy Facebook oldal létrehozásával. Azért van külön oldalra szükséged, mert a személyes profilodon csak maximum 5000-en tudnak követni. Talán hihetetlen még, de ez a követő mennyiség abszolút elérhető, így ne maradj le ezzel a lépéssel.

Az oldal létrehozásának következő lépése, hogy kiválasszuk, pontosan milyen formában  szeretnénk jelen lenni a Facebookon.

Eljött a későbbieket nagyban meghatározó döntés ideje: a személyes vagy a céges márkádat építenéd?

Mind a kettőnek vannak előnyei és hátrányai, azonban, hogy magabiztosan tudj dönteni, gyorsan átvesszük ezeket.

Személyes márka

Előnyök

Nagyon gyorsan fejlődik, az emberek sokkal szívesebben követnek egy arcot, egy embert, mint egy céget. Egyszerűbb megütni egy személyesebb hangnemet  és egyedi stílusodat is sokkalta egyszerűbben közvetíteni tudod.

Hátrányok

A személyes márka túlságosan emberhez kötött. Kevesen képesek személyes márkájukat kiépítve a mögöttük álló céget az előtérbe helyezni.

Céges márka

Előnyök

Függetlenítheted magad a márkától, nem kell, hogy személyesen Te legyél az előtérbe. Ez igen hasznos például akkor, mikor átadnád a vezetést, esetleg más munkaterületeken tevékenykednél szívesebben.

Hátrányai

Nehéz kiépíteni. Kevés márka éri el, hogy kötődjenek valamilyen formában hozzájuk. Persze egy jól meghatározott célcsoport és egy továbbra is egyedi hangnem segíthet mindezen.

Most, hogy ezek alapján kiválasztottad, hogy melyik irányba indulsz is el, itt az idő, hogy foglalkozzunk azzal, ami meg fog különböztetni Téged a jól beállított, csinos oldalak színes tömegétől.

A tartalommal

Tartalmat kell ugyanis gyártanod, méghozzá olyat, amely értékkel bírhat a követőid számára. Millió szép profilképpel megáldott profil létezik akár csak Facebookon, ellenben kevesen is gyártanak ezek közül olyan tartalmat, ami konkrét haszonnal bírhat mások számára.

Ha megvan az oldal, akkor kezdj el követőket gyűjteni rá. Első körben hívd meg ismerőseidet, hogy kedveljék a oldaladat, még akkor is, ha ők nem feltétlen tartoznak célcsoportodhoz.

Az elején kevés lehetőséged lesz válogatni és a Facebook algoritmusának is jót tesz ha látja, hogy érkeznek a kedvelések, megosztások, hozzászólások (még ha ezeknek egy részét édesanyádnak is köszönheted).

Ha megvannak az első követők, igyekezz összekötni minden egyéb felületet az újonnan készítettel. Ha lehet helyezz el emailjeid végére is egy linket az új oldallal.

Ne csak a Facebookra koncentrálj, légy jelen egyéb platformokon is: LinkedIn vagy akár Twitter.

Ha úgy látod, hogy van értelme LinkedInen is jelen lenned, akkor mindenképp posztolj ott naponta legalább egyszer. A LinkedIn sokkal nagyobb organikus elérést biztosít a többi felületnél és az elért közönség is messze relevánsabb.

Legyen SAJÁT tartalmad

Kezdetben fontos, hogy folyamatos és hasznos tartalommegosztás történjen az online felületeiden, ám ennek is van egy következő, még jobb szintje: ha Te magad gyártod a tartalmat.

Ez az elején nehéz lehet, viszont ha már egy ideje benne vagy a szakmában, bizonyára van véleményed az abban zajló folyamatokról és többnyire már tisztában vagy a terület hiányosságaival is. Mi lenne ha erről rendszeresen blogolnál? Ha kiegészítenéd a hiányosságok által létrejött hézagokat, ha véleményeznél eseményeket és tippeket adnál a hozzád hasonló helyzetben lévőknek.

Ha lesznek ilyen írásos megnyilvánulásaid, akkor már a szakma egy meghatározó szereplője lehetsz az olvasó szemében.

Innen pedig határ a csillagos ég!

Forrás: Neil Patel

Wolf Gábor – Marketing Commando