Mikor és hogyan kell a Facebooknak fizetni?

Szinte minden ügyfelünk, potenciális érdeklődőnk esetében felmerül ez a kérdés, emiatt úgy gondolom, sokaknak lenne hasznos végre érthetően összefoglalni, hogyan is működik ez a rendszer, mikor, hova, mennyit kell a Facebooknak fizetni. Furcsa, mert habár minden hirdetőt érint, mégsincs igazán tudtukra hozva a dolog, ami nem is annyira egyszerű. Vágjunk is bele!

Ki kell fizessen a Facebooknak?

Időnként felröppennek városi legendák, hogy mi minden fizetős a Facebookon, azonban elég gyorsan ki is szokott ezekről derülni, hogy nincs valóságtartalmuk. Fizetni a Facebooknak akkor kell, ha hirdetni szeretnénk, vagyis szeretnénk, ennyire egyszerű. Regisztrációért, adatlapunk megtekintési adataiért stb. aki pénzt kér, az egyszerűen át akar verni minket. Tehát a hirdetni kívánó (vállalkozás) kell fizessen.

Hogyan is működik a rendszer?

Tulajdonképpen “hitelbe” lehet hirdetni. Tudom, ez furcsán hangzik a mai világban, de a lényeg, hogy nem előre kell kifizetni a hirdetési díjakat, hanem utólag (hogy pontosan mikor, azt mindjárt pontosítom). Tehát a lényeg, hogy amint hozzáadtál egy fizetési módot a hirdetési fiókodhoz, a Facebook csinál rajta egy próbaterhelést (jellemzően kb 300HUF), hogy kipróbálja, valóban működik a megadott fizetési mód. Tehát aki eddig örült, hogy lehet ingyen hirdetni, annak csalódást kell okoznom. 😀

Hogyan lehet fizetni?

Az imént szándékosan a hivatalos “fizetési mód” megfogalmazást használtam, ugyanis több lehetőség van, Magyarországon jelenleg kettő: bankkártya (Maestro nem használható!), valamint PayPal. A környező országokban van lehetőség, valamint a Google Ads is tud olyat, hogy egy előre, akár utalással feltöltött keret erejéig hirdetünk, itthon a Facebook valamiért ezt nem vezette még be, reméljük hamarosan sort kerítenek rá.

Mikor, mennyit kell fizetni?

Két esemény válthatja ki a terhelést (vagyis amikor a Facebook levon pénzt bankkártyánkról/PayPal fiókunkon keresztül):

  1. Az úgynevezett számlázási küszöbérték elérése
  2. A hónap utolsó napja

A számlázási küszöbérték egy összeghatár, amit ha elérnek a “meghitelezett” Facebook hirdetések, levonódik a hirdetések díja tőlünk. Ez az összeg eleinte alacsonyabb (nálunk 6.800Ft szokott lenni, de el tudom képzelni, hogy nem mindenhol ennyi, de a nagyságrend a lényeg). Tehát amikor először hirdetsz egy fiókkal, ez az összeg fog először levonásra kerülni. Ez az összeg később emelkedik, a hirdetési költéseidtől függően, illetve manuálisan is emelheted, maximum 204.000Ft-ig, hogy egy kicsit komolyabb hirdetési költségkeret esetén ne jöjjön napi több terhelés, számla. Feltételezem ezek a limitek valamikor USD-ben kerek összegek voltak. A hónap utolsó napján mindenképpen terhel a Facebook, így a hónap elejét “hitel” nélkül kezded.

Nézzünk néhány példát, így lesz a legkönnyebb megérteni!

A) Új hirdetési fiókod lett, elkezdesz a hónap első napján hirdetni, napi 400Ft összeggel. A 17. napon a Facebook megterheli a bankkártyádat 6.800Ft összeggel, illetve kiállít erről egy számlát. (Számlázás küszöbérték lett elérve)

B) Napi 4.000Ft összeggel hirdetsz, a számlázási küszöbértéked 100.000Ft. A hónap 25. napján lesz egy 100.000Ft-os (25*4.000=100.000) terhelés. (Számlázási küszöbérték lett elérve)
Legyen az adott hónap 30 napos, vagyis 5 nap van még a hónapból, így 30-án lesz egy 20.000Ft-os (5nap*4.000=20.000) terhelésed. (Hónap utolsó napján történő terhelés)

C) Napi 1.000Ft összeggel hirdetsz, csak a hónap első hetében, a számlázási küszöbértéked 10.000Ft. A hónap utolsó napján lesz egy 7.000Ft-os terhelés. (ez gyakori, hogy pl. hónap első pár napján megy egy kampány utolsó néhány napja, majd eltelik közel egy hónap és értetlenül állnak a Facebookos pénzlevonás láttán).

Van egy sajátos logikája az egésznek, de remélem, hogy írásommal segítettem megérteni, jobban átlátni azt!

Online Marketing

By |2018-09-21T00:32:20+00:00szeptember 7th, 2018|Közösségi Média|

About the Author:

Online Marketing