Az ezredfordulós generáció stabil bázisa sok cég és vállalat számára csalogató, ám nem érdemes szakavatott felügyelete (lásd.: online marketinges) nélkül komoly kommunikációt folytatni ezen a felületen. A Z generáció csak azokat ismeri el ugyanis, akik hozzájuk hasonlóan természetesnek veszik ezen felületek meglétét és folyékony használatát.

Hogy mihamarább marketingfegyvereid között tudhasd Snapchat csatornádat, adunk 8 tartalomtippet, melyeket minden bizonnyal imádni fognak követőid!

Vezényelj le interjúkat

Győződj meg a megfelelő hangminőségről és fényviszonyokról és ültesd közel interjúalanyod. A kamerát végig irányítsd az interjúalanyára és engedd, hogy Ő beszéljen. Ne feledd, hogy 10 másodpercnyi időd van, ami maximum arra elegendő, hogy gyorsan válaszoljon. Éppen emiatt az adott kérdést vagy gyorsan tedd fel neki vagy ezt az időt is megspórolva írd egyenesen a kijelzőre és csak a választ rögzítsd. Egy kérdéshez tartozó válasz ne tartson tovább 10 másodpercnél.

Mikor végeztél, jelenítsd meg az alany Snapcodeját, hogy továbbirányíthasd azt aki eddig követte az interjút és kíváncsi annak résztvevőjére.

Hosszabb lenne az egy kérdésre adott válasz, mint 10 mp? Semmi gond. Állíts csak össze egy rövidített verziót Snapchaten és irányítsd az érdeklődőket oda, ahol hozzájuthatnak a teljes anyaghoz.

Ne ragaszkodj személyesen a tartalomgyártáshoz

Engedd át néha olyanoknak a lehetőséget, akik érdekesebbek a fiatal célközönséged számára. Van a területednek véleményvezére? Valaki, akire hallgatnak a követőid, netán fel is néznek rá? Keresd fel ha igen és bízd rá Snapchat fiókodat egy meghatározott időre. Fontos, hogy a véleményvezér közölje előtte követőivel, hogy most egy bizonyos ideig máshonnan lesz elérhető és éppen emiatt kezdjék el követni a Te fiókodat is.

Rántsd le a leplet

Engedj betekintést a színfalak mögé. Követőidet érdeklik a titkok és a részletek, arról nem is beszélve, hogy ezzel mennyire személyessé tudod tenni kommunikációdat. Fontos, hogy passzoljon a tartalom a képbe és hogy sokkal inkább egy eszköz legyen a Snapchat, ne is maga a cél. Az itt közvetített leleplező betekintések során egy utazásra viszed el követőidet, ezért tanácsolom, hogy a felvételek között változtasd pozíciódat, esetleg légy aktívan mozgásban miközben rögzítesz.

Vezesd fel itt terméked

Új bemutatandó termék érkezett, esetleg Te magad új termékkel álltál elő? Csepegtess egy kis előzetest a követőknek. Ez olyan kép vagy videó legyen amit csak itt láthatnak, ezzel még ekszklusiveabbá téve a tartalmat és még hangsúlyosabbá csatornád relevanciáját.

Lásd el tippekkel követőidet

Hasonlóképp mint az interjús példánál, egy tipp egy snap (szöveggel és matricákkal ellátott kép vagy videó) legyen. Mindenekelőtt természetesen jelentsd be, hogy ilyen akcióba kezdesz és áruld el azt is, hogy pontosan miről fognak szólni ezek a tippek és mennyi lesz belőlük. Üzletiek, személyesek, párkapcsolati, utazás, fotózás? Te döntöd el, csak bizonyosodj meg arról, hogy követőidet is érdekli-e a téma.

Ha néhány tippnél részletesebben dolgoznád ki a témát az sem probléma, használd akkor a tippeket ismét csak az érdeklődésük felkeltésére és a végén vezesd tovább őket honlapodra.

Legyen saját, helyhez kötött filtered

Ha valamilyen eseményt tervezel, esetleg rendezel, alkalmazd a Snapchat Geofilters funkcióját.

Ezen funkcióval területi alapon tudsz saját filtert megjeleníteni, amit a területen tartózkodók használni is tudnak. Ezzel gyakorlatilag meglogózod a képeiket, ami sok sok megjelenést jelent.

Kérdezz – felelek?

Harangozd be, hogy pontosan mikor leszel elérhető és jelezd követőidnek, hogy ezen idő alatt küldjék el neked kérdéseiket. Hogy biztosan fogadni tudd ezeket a kérdéseket, állítsd be a beállításoknál, hogy bárki küldhessen neked snap-eket.

Innentől Tied a választás: megválaszolhatod egyesével is és össze is gyűjthetsz párat, amit nyilvánosan is megoszthatsz.

Nyiss a többi platform felé is

Minden egyes felület másra jó. Amit az egyiknél írásos formában közölnél, azt a másiknál képekkel teheted meg. Van ahol az információ tartós megőrzése a szempont és van ahol épp a gyors szelekció. Ha egy kampányod során több szempontnak is szívesen megfelelnél, akkor bontsd fel részekre kommunikációdat. Válaszd ki melyik részt melyik platformon tudnád a legjobban átadni és alkalmazd ott. Minden egyéb infót pedig a többi felületen adj át és erről tájékoztasd célközönségedet is. Mond meg nekik pontosan, hogy milyen folyamatok elvégzését várnád el és hogy cserébe milyen információkhoz juthatnak. Ne félj megmozgatni követőidet!

Útravalóul

A Facebook után a Snapchat a leginkább növekvő felület a techszférában. Minden egyes másodpercben 9 ezer képet küldenek el és minden nap 10 milliárd videót néznek meg. Ha eddig mégis úgy érezted, nem neked való és nem tudnál rá értelmes tartalmat gyártani, akkor remélem a fenti 8 pont bebizonyíthatja mindezek ellenkezőjét.

Forrás: socialmediatoday.com