Az Instagram népszerűsége töretlen, sőt, egyre növekszik. Ha sok ember van valahol (jelen esetben felhasználó), ott általában van valamilyen kommunikációs/üzleti lehetősége. Emiatt egyre több vállalkozás erősíti (vagy legalább hozza létre) Instagram jelenlétét, hiszen célcsoportjuk egyre nagyobb %-át érhetik el ott is, szabadidejükben, egy hirdetésektől (egyelőre) nem hemzsegő felületen.

Rendben, vállalkozásod már rendelkezik Instagram fiókkal. A következő lépés kitalálni, hogy milyen tartalmat kellene megosztanod.

Alapvető, mint általában a marketingkommunikációban, hogy gondolkodj célcsoportod, illetve követőtáborod fejével. Az egy dolog, hogy mit tudsz, mit szeretnél komunikálni magadról, márkádról, viszont általánosságban a közösségi médiára is igaz, hogy az igazi követőtábort olyan tartalom közzétételével lehet felépíteni és megtartani, amit ők érdekesnek, fontosnak, hasznosnak, szórakoztatónak stb. tartanak. És bizony, ez olykor lehet olyan dolog, aminek a vállalkozásodhoz abszolúte semmi köze.

Íme 10+1 ötlet, hogy mit posztolj instagramra (ha nem írok mást, ami videó, akkor képes tartalomra gondoltam természetesen):

1. Idézetes kép
Sokan elavultnak, elcsépeltnek tartják, viszont valahogy az ilyen tartalmak mégis sikeresek. Természetesen fontos a minőség, ez igaz mind az idézetre, mind a mögötte levő képre, mind az összeállítás összességére.

2. Tipp, tanács
Bizony, a képekkel is lehet hasznos értéket közvetíteni, nem “csak” szórakoztatást.

3. Tipp, tanács videóban
15 másodperced van, tömörnek kell lenned. Rendszeres tartalomnak nagyon jó lehet, pl. egy hatékonysági tipp hétre, minden hétfőn kiposztolva.

4. Backstage, werk fotók, videók
Márkaépítés során hasznos, ha megmutatjuk a vállalkozás “emberi” arcát is. Csináljunk fotókat a munka mindennapjaiból. Ekkor felejstük el a profi fotót, a mindent kitakaró logót, az arculati kézikönyvet. Hitelességünket is növelheti pl. egy fotó a raktárról.

5. Más képének megosztása
Természetesen olyan, ami célcsoportunknak feltételezésünk szerint tetszeni fog. Fontos, hogy említsük meg, tageljük be az eredeti forrást, így még kapcsolatépítésre is jó lehet ez a fajta posztfajta.

6. “Elégedett ügyfél” fotó
Csináljunk, kérjünk fotót ügyfeleinktől, amint termékünket/szolgáltatásunkat használják! Még jobb, ha adnak hozzá néhány mondat ajánlást, méltatják termékedet.

7. Hír
Ehhez valami figyelemfelkeltő képre van szükség, amihez leírásba tudod tenni a hírt, mivel az jó eséllyel nem fér fel egy kis képre.

8. Termékfotó
Ezekkel óvatosan, illetve úgy általában óvatosan az értékesítési jellegű tartalommal. Ha nagyon nincs más ötlet, időnként nyugodtan kitehetsz egy fotót – leírást termékedről, de hangsúlyozom, hogy erre csak nagyon ritkán keríts sort.

9. Fotó rólad, rólatok
Akár a munka során készült spontán képek, úgy egy-egy fotó a dolgozók, tulajdonosok arcáról szintén segítheti a márka építését, hitelesség növelését. Ide szintén ne a céges fotózás során készült profi, beállított, retusált képet tedd, hanem fotózd le kollégádat a reggeli kávéjával és ezt a képet tedd közzé.

10. Kvízkérdés
Az emberek szeretik a játékokat. Szerkessz egy kérdést és hozzá 3 válaszlehetőséget egy képre, kérd kommentben a megfejtést, imádni fogják! A felhasználók szeretnek résztvenni az ilyesmiben, tehát akár nyeremény felajánlása nélkül is sok interakcióra számíthatsz.

10+1. Utalás más social oldalra
Ez kicsit olyan, mint a termékfotó, tehát promóciós jelleg miatt óvatosan kell kezeld. Néha nyugodtan promótáld a többi közösségi média oldaladat az Instagramon. Tölts fel egy képernyőfotót a Facebook fiókodról, vagy egy képre szerkeszd rá a linkjét. Ez azért is tud jól működni, mert aki egy felületen követ, ő jó eséllyel szívesen követ máshol is. A Snapchat például kifjezetten támogat egy olyan funkciót, melynek során a telefonodon levő képernyőfotó segítségével adsz hozzá ismerőst. Tehát ha van Snapchat fiókod, az ottani személyes menüdről készült screenshot kifejezetten segítség lesz azoknak, akik ott is követnének, ők kifejezetten örülhetnek egy ilyen képnek az Instagram felületén.

Remélem az írás adott néhány ötletet, tippet, hogy milyen jellegű posztot osszál meg legközelebb az Instagram profilodon. Ha szeretnél még egyet csavarni rajta, jelölj be minket a képen (@goodideafactory), like-ra számíthatsz;)

Kövess minket:
http://www.instagram.com/goodideafactory