Annak ellenére, hogy ezek az adatok 2013-ról valóak, a lényeget meglehetősen jól tükrözik. A közösségi média bebizonyította helyét a marketing világában, és a különböző márkák és cégek felismerték a benne rejlő lehetőségeket. Íme 10 adat, amely alátámasztja mindezt.

  • A Facebook elérte a 1.15+ milliárd felhasználót

  • 23%-a, ezeknek a felhasználóknak, naponta több mint 5x lép be fiókjába

  • 74%-a a marketingeseknek gondolja úgy, hogy a Facebook szükséges a leendő ügyfelek szerzéséhez

  • a Twitter terjed a leggyorsabban az 55-64 éves korosztály között

  • átlagosan 400 millió tweet-et küldenek el naponta

  • a Google+ átlépte az 500 millió felhasználót

  • 40%-a a marketingeseknek használja a Google+-t és 67% akarja idén növelni az aktivitását

  • a LinkedIn elérte 238 millió felhasználót. Ezeknek a felhasználóknak az 50%-a rendelkezik diplomával.

  • az Instagram elérte a 130 millió felhasználót

  • halogatni és nem részt venni a Közösségi Médiában most nagyon nagy elszalasztott lehetőség, és nem könnyű gyorsan felzárkózni

Az ekkora mennyiségű embertömeg a közösségi média oldalakon nem csak lenyűgöző, de azt is jelenti, hogy a célközönségünk megtalálható ott.

Legyünk aktívak azokon a felületeken, amiken érdemes cégünk számára
Ha a férfiakat célozzuk ne a Pinteresten próbálkozzunk, az idősebbeket ne az Instagramon próbáljuk elérni stb..

Tegyünk közzé konzisztens, releváns tartalmat
Elkötelezettnek kell lennünk a közösségi média iránt, folyamatosan karban kell tartanunk felületeinket és aktívan tevékenykednünk kell oldalainkon. Figyeljünk oda ki is a közönségünk és nekik készítsük bejegyzéseinket.

Használjuk ki a hirdetési lehetőségeket
Nagyon irányítottan lehet célozni a közösségi média hirdetésekkel, akár a márkánkat, akár a bejegyzéseinket szeretnénk népszerűsíteni.

A Titan SEO alapján
Kép forrása: Flickr – Jason Howie