A Messenger videóhívás új funkciói
2016/12/23
Egyedi és személyes Facebook bejegyzéseket szeretnél?
2016/12/27
Mutasd mind

3 súlyos tartalommarketing hiba

A tartalom az egyik legfontosabb része a marketingnek. Érdekes és releváns tartalmat kell előállítanod, s ha ez sikerül, még akkor sem dőlhetsz hátra teljesen. Mutatjuk, melyek azok a ballépések, amelyek elronthatják a tartalommarketingedet, még akkor is, ha szuper kontentet sikerül gyártanod:

#1 A Call to Action gombok hiánya

A Call to Action (Felhívás cselekvésre) a tartalommarketing szerves része. Azt szeretnéd, hogy a követőid megvegyenek egy terméket, kövessék a social media oldalaidat, illetve, hogy a barátaikkal/ családjukkal megosszák a tartalmaidat. Ez mind szép és jó, de válassz ki egy lényeges elemet és arra fókuszálj, mert, ha minden bekezdés után más és más CTA-t helyezel el, az egyrészt zavaró, másrészt hosszú távon nem túl célszerű, ugyanis bonyolultabbá válik tőle a kommunikációd. Egyszóval: törekedj az egyszerűségre és találd meg a fókuszt!

#2 Reflektorfényben lenni

A másik leggyakoribb hiba a tartalommarketing során, mikor nem tudod kint hagyni a saját egódat. Pedig fontos lenne megjegyezned: nem magadért vagy itt, hanem a felhasználókért, a leendő vásárlókért/ügyfelekért… szóval, ahelyett, hogy magadat fényeznéd, inkább arra koncentrálj, hogy miképp tudsz követőidnek tartalmas és segítőszándékú tartalmat előállítani. Mi a problémájuk? Mire keresnek megoldást? Foglalkozz velük, legyél a segítségükre és lehetőleg úgy, hogy ne direktben reklámozd magad!

#3 Nem releváns és nem hasznos tartalom

Ez (nem véletlenül) az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz.

A tartalom, amit előállítasz, hasznos kell, hogy legyen a közönséged számára és emellett valami célja is kell, hogy legyen. Mire gondolunk célok alatt? Fontos, hogy vagy informáljon, vagy szórakoztasson, érzelmeket vagy párbeszédet generáljon. Nyilván ez már rajtad múlik, de lényeges, hogy ne csak önmagáért, l’art pur l’art létezzen.

Tehát mielőtt belekezdenél a tartalmak gyártásába, érdemes felmérned, hogy milyen céllal kell, hogy készüljenek a posztok. Mérd fel a közönséged igényeit, vizsgáld meg, hogy milyen típusú tartalmak érnek el sok interakciót. Ha úgy érzik, hogy nincs hozzáadott értéke a tartalmadnak, egyszerűen tovább fognak állni, és keresnek olyan oldalakat, ahol az igényeik kielégülnek. Tehát a kérdés: olyan marketinget szeretnél folytatni, ahonnan inkább menekülnek, vagy ahová menekülnek? 🙂

Forrás: http://www.socialmediatoday.com/