Néhány tartalom többszáz megosztást is kap, ami Google-n nem látszik, míg a többi a Google első találatai között szerepel, mégis kevés rajtuk a social media aktivitás. Tehát jogosan merül fel bennünk a kérdés: mi jellemzi a jó tartalmat, amely nem csak a Google-n szerepel jól, de számos megosztást is ér?

#1 Válaszolj a kérdésre!

Az első és legegyértelműbb tipp az, hogy mindig az adott kérdést válaszold meg. Ez lehet kifejezetten egyszerű, mint például egy cikk az alábbi címmel: Mi is a content marketing? Vagy például: Milyen a rossz cikk? Gyakran azok a posztok, amelyek egy kérdésre válaszolnak, elég jó megosztásokat érnek el, emellett jó háttérlinkeket is kapnak, hiszen sok ember hivatkozik rájuk.

#2 Légy megosztó!

Második tippünk a megosztó tartalomhoz kapcsolódik. Aki megosztó vagy erős véleményt fogalmaz meg egy cikkben, annál nagy esély van arra, hogy viszonylag nagyszámú megosztásokat érjen el. Ráadásul az ilyen típusú cikkeknél nemcsak a megosztás rátája, de az átlinkelés mértéke is magas. Vajon miért? A válasz egyszerű: mert az emberek szeretnek vitatkozni, szeretik hangoztatni az igazukat, sőt van, aki mindenképpen meg akar győzni másokat, ezért hajlandó több helyen is megosztani a cikket, hogy aztán ott is elmondhassa a (szerinte helyes) véleményét. Más kérdés persze, hogy a tartalom megosztó mivoltából következik, hogy sokan nem érthetnek vele egyet, sok kritikai hozzászólást is kaphatsz, ha ilyen típusú tartalomgyártási formába vágod a fejszéd.

#3 Kutass!

A harmadik típusú poszt, amely mindig jó megosztásokat ér el, az a kutatással kapcsolatos tartalom. Ha valamilyen kutatással vagy felméréssel alá tudod támasztani a véleményedet, az mindig figyelemfelkeltő, hiszen az emberek tudják, hogy egy megbízható forrásról és hiteles eredményről van szó. Tehát, ha pont van egy téma, ami érdekel, töltess ki kérdőívet a célcsoportoddal vagy készíts interjút neves kutatókkal, hogy ezek segítségével még hihetőbb tartalmat állíts majd elő.

Survey form

#4 Formálj véleményt!

Te is észrevetted, hogy mikor piacra dobnak egy új terméket, legyen az az Iphone 6 vagy 7, vagy a Tesla egy új típusa, akkor megszaporodnak az ezekről szóló cikkek? Nemcsak azok ragadnak tollat (vagy billentyűzetet) ilyenkor, akik abban az iparban jártasak, hanem azok is, akik csak szimpla felhasználói tapasztalataikat osztják meg a nagyvilággal. Ha érdekes a cikked, sok barátod hivatkozhat rá, esetleg ajánlhatja másoknak, akik már gondolkoztak a termék megvételén vagy kipróbálásán.

#5 Légy képben!

Végül pedig az utolsó tippünk az aktualitáshoz kapcsolódik. Ha folyamatosan lépést tartasz a trendekkel, valamint sokan adnak a véleményedre, akkor az aktuális kérdésekre is érdemes reagálnod. Ez lehet akár egy etikai kérdés a legújabb őrülettel kapcsolatban, például: A Pokemon Go társadalmi hatásai vagy személyes véleményformálás az éppen aktuális politikai kérdésekkel kapcsolatban.  

Végezetül

Bármiről is írsz, először győződj meg arról, hogy az 5 pont legalább egyikét felhasználd a tartalomgyártás során. Hiszen számodra is sokkal motiválóbb, ha sok organikus lájkot és megosztást ér el a posztod, nem? 😉

Forrás: http://www.socialmediatoday.com