Snapchat
A Snapchat hirdetési felületet fejlesztésébe kezdett
2016/01/05
A Twitter újítása a márkáknak: alakítsd a rajongói tweeteket hirdetéssé!
2016/01/13
Mutasd mind

7 tipp az üzleted közösségi média stratégiájához

közösségi média oldalak

közösségi média oldalak

Az egész világ több mint 46%-a használ már internetet. Napjainkban az internetes forgalom oroszlán része a közösségi médián keresztül történik. Ebből kifolyólag már szinte minden marketing kampánynak érdemes közösségi média fejezetet szentelni, sőt akár sikertelenek is lehetnek hiányukban. Ennek ellenére, még ha bele is foglaljuk tervünkbe, könnyen lehet hogy nem a megfelelő módon, és így is elbukik kampányunk. Íme 7 egyszerűbb tipp, amiket érdemes figyelemmel tartanunk a közösségi média “szelet” tervezésekor.

1. Csinálj marketing tervet a közösségi médiádnak is

Sok vállalkozás esik abba a hibába, hogy konkrét terv nélkül használja a közösségi média felületeit. Érdemes időt szánnunk egy olyan terv elkészítésére, mely tartalmazza melyik felület hogy függ egymástól, melyikre milyen típusú tartalmakat kívánunk kirakni és összességében hogyan lesznek összhangban a csatornák. Szükség van még konkrét célokat, miket akarok elérni az egyes felületekkel, továbbá mi alapján mérjük sikerességüket a kampányoknak. Egy átlátható, konkrét, határozott tervvel nagyobb eséllyel profitálhatunk a közösségi média jelenlétünkből.

2. Fektess nagy hangsúlyt az interakcióra

Az egyik kulcsa a sikeres közösségi média kampányoknak az interakciók kiváltása. Interakciókat sok reklámfelülettel nem tudunk generálni, a közösségi média viszont tökéletesen alkalmas erre. Legyél proaktív, kommunikálj a márkádat megemlítő felhasználókkal és időben válaszolj a vásárlóid online feltett kérdéseire. A vásárlói visszajelzéseket pedig továbbítsuk az illetékes munkatársaknak a cégen belül.

3. A folyamatos monitorozás is fontos

Rendkívül fontos elem még a tevékenységünk folyamatos figyelemmel kísérése a különböző közösségi média felületeinken. Értékes információként szolgálhatnak a márkádról, cégedről szóló beszélgetések, bejegyzések, betekintést nyerhetsz a publikum véleményébe. Alkalmazhatsz közösségi média kezelő szoftvereket, mint pl. a HootSuite, amivel könnyebben nyomon követheted ezen interakciókat.

4. Legyen egy “menetrendje” a közösségi média bejegyzéseidnek

Annak ellenére hogy szeretnék spontán és folyamatos interakciókat kiváltani oldalainkon, egy fix menetrendre is szükségünk lesz, amikor bejegyzéseket teszünk közzé. Ha napokig nem teszünk közzé semmit, akkor nem használjuk jól oldalunkat. Továbbá időzítsük bejegyzéseinket a megfelelő időpontokra, végezzünk egy kis kutatómunkát és állapítsuk meg, melyek a célcsoportunk csúcsidőszakai a közösségi média oldalakon.

5. Kövess és kövess vissza másokat

A közösségi médiának van egy íratlan kis szabálya, vagy inkább talán csak jelenségnek mondanám. Ha valaki elkezd követni, illik visszakövetni. Habár nem kell minden követőnket viszont követni tevékenységünk során, az előnyünkre fordíthatjuk ezt a jelenséget azzal, hogy követni kezdünk számunkra releváns, célcsoportbeli vagy iparágbeli felhasználókat. Nagy valószínűséggel ők is elkezdenek majd követni minket. Ezt főként az indulásunkkor érdemes megtenni, hogy elkezdjük növelni táborunkat.

6. Tartsd szemmel a konkurenciát

Magyarországon  legtöbbször a két véglettel szoktunk találkozni konkurencia tekintetében. Vagy már profi, ügynökség által üzemeltetett közösségi média jelenléte van, vagy nem igazán foglalkozik ezekkel a csatornákkal. Mivel ezen oldalak publikusak, tökéletes számunkra, hogy informálódjunk a konkurenciáról és segíthet felvenni vele a versenyt. Láthatjuk mit csinál rosszul, mi az amiben mi jobbak lehetünk, amiből versenyelőnyt kovácsolhatunk. Ha pedig nem igazán van jelen a konkurencia akkor még inkább adjunk bele mindent, hiszen learathatjuk az első babérokat, úttörők lehetünk.

7. Csinálj üzletet a közösségi médiával

Ne csak egy kommunikációs felületként tekintsünk oldalainkra, hanem hosszú távon próbáljunk meg tényleges vevőket, ügyfeleket szerezni a közösségi média oldalainkról. Attól függően hogy milyen iparágban vagyunk, változhat, hogy mely közösségi oldallal tehetjük ezt meg, és milyen taktikákkal. Példa: kupont teszünk közzé az oldalon mellyel kedvezményesen vásárolhatnak nálunk, vagy ha bejelentkeznek az oldalon, hogy nálunk vannak éppen, akkor kapnak X% kedvezményt. Ilyen akciókkal és tudatos népszerű jelenléttel konkrét vevőket hozhat jelenlétünk.

Kép forrása: Flickr | Amit Agarwal
Forrás: socialmediatoday.com cikke alapján