Jöhetnek az Instagram Stories reklámok
2017/03/03
Tesztelik a második Facebook üzenőfalat.
2017/03/07
Mutasd mind

9 nélkülözhetetlen jártasság a tartalommarketinghez 2017-re!

Ha a konkrét fizetetett Facebook és AdWords hirdetési lehetőségeken túl, tartalommal szeretnéd ellátni céged olyan online felületeit, mint a weboldal, a blog, a Facebook oldal vagy az Instagram profil, akkor számos olyan készségnek a birtokában, valamint fogalomnak a tudatában kell lenned, amelyek kihagyhatatlanok lesznek az idei, 2017-es évre nézve.

Hogy mik ezek az eszközök, amiket Neked, esetleg az alkalmazottadnak mindenképp imsernie kell, azokról az alábbi cikkben lesz szó:

 

1. Analitika és ROI

Szinte mindegy milyen felületen is kezded meg a kommunikációt, biztos lehetsz benne, hogy van olyan analitikai eszköz, ami segítségedre lesz az adott felületen való elérések és eredmények mérésében.

Egy honlapnak ilyen a Google Analytics, a Facebook oldalnak az oldal menüjében elérhető 'Elemzések' funkció, Bloggeren a 'Statisztika' fülön kapunk elemzéseket, de Instagram üzleti fiók esetében is elérhetőek olyan grafikonok, amik képeink sikerességének változássairól adnak tanúbizonyságot.

Hogy melyik a legjobb eszköz az persze vitatott. Véleményem szerint, ha jobban elmélyedünk a Google Analytics felületében és a link paraméterezés gyakorlatát is elsajátítjuk, akkor az Analytics oldalán már összesíthetjük a különböző felületeinken történő megosztások eléréseinek adatait.

Ezen adatok ismeretére a megtérülési arány (vagyis a ROI) pontos meghatározása miatt van szükség. Ha tudjuk mennyit teszünk bele (idő, posztok, kapcsolattartás, moderálás és pénz), akkor azt is jó tudni, hogy a kapott elérés vagy követői bázis, arányos-e befektetésünkkel.

 

2. Íráskészség

A tartalommarketing eszköze a folyamatos írásos vagy egyéb vizuális kommunikáció. Céged, márkád követőit a történetek, a sztorik érdeklik. Reklámokból kaptak már eleget, ellenben ez egy remek lehetőség arra, hogy oktassuk, informáljuk, inspiráljuk vagy valamilyen formában támogassuk őket. A lényeg: beszéljünk hozzájuk!
Ha jó és folyamatos(!) kommunikációnk, akkor egyedi hangot képviselhetünk a szintén jelen lévő konkurenseink között.

 

3. Automatizáció

Minden ennek az irányába halad. Minden lehetséges folyamatot automatizálni kell. Mik kerülhetnek ilyenkor szóba?
Például hírlevél, értékesítési tölcsér, közösségi média tartalmak, értékesítést követő utánkövetés de akár a számlák kiküldése is.
Érdemes elgondolkozni, milyen folyamatok automatizálhatóak a napi munkavégzésünk során. Sok idő nyerhető ezzel a technikával.

 

4. Kódolás

Nem kell rögvest megijedni, nem kell mindenkinek Black-hat hacker-nek lennie, de fontos tisztába tenni, ha nem értünk legalább a HTML és CSS alapjaihoz, akkor örökre függővé tesszük munkánk haladását az IT csoport moráljától.
Csak ki kell cserélni egy kódot egy aloldalban? Meg kell változtatni egy landing szövegének néhány sorát vagy készíteni még egy kitöltendő mezőt a kérdőívhez az oldal aljára?

Ezen feladatok elvégzése mind elsajátítható némi gyakorlással és máris nem kell munkanapokat várni egy-egy projekt esetében az elfoglalt IT-s kollégákra.

 

5. Felhasználói igények

Fontos a felhasználói élmény, nem mindegy milyen felület fogadja a látogatókat. Egy általános, ám igaz szabály szerint a kevesebb, itt is több!
Nem akarjuk elterelni az érdeklődő figylemét semmivel, átláthatónak és következetesnek kell lennie honlapunk minden oldalának.
Ha félő, hogy egy folyamat nem teljesen egyértelmű, mindenképp jelezzük akár szöveges Call To Action formájában, hogy mit várunk el az olvasótól. Segítsük ennyivel is!

 

6. Inbound marketing

Mik azok az online felületek, csatornák, ahol a hasznos tartalom és a hozzá kapcsolódó ajánlat könnyebben átadható az érdeklődők számára?
Milyen véleményvezéreket, oldalakat követnek célcsoportod tagjai? Ott miképp lehetne hirdetéseket megjeleníteni?

A nyomulós, árközpontú hirdetésekből már mindenkinek elege van. Ha viszont informálod követőidet és gondosan elmagyarázod miért kell, hogy a Te termékeid/szolgáltatásaid közül válasszanak, akkor sokkal szívesebben teszik majd le melletted voksukat és az egyszeri vásárlás helyett, komoly vevő-értékesítő kapcsolat kialakítására is lehetőséged lesz.

 

7. Vásárlói ciklus

Nem csak az értékesítő kollégáknak kell tudni, hogy egy lead miképp lesz vásárló, majd hogyan és milyen módokon történik a visszakövetése, újbóli vásárlásra való ösztönzése.

Ha a különböző terlületeken tevékenykedők is tudják, hogy a munkájuk az értékesítési vagy értékteremtési folyamatok mely részénél lesz felhasználva, akkor sokkal specifikusabban tudják végezni annak előállítását.

 

8. Mobil

Az internetezők 80%-a birtokol okostelefont és az eszköz iránt mutatott elhivatottságunk nem csökkent.

Ez azért fontos, mert a tartalomnak reszponzívnak kell lennie, hogy mobilon és táblagépen is maximálisan élvezhető legyen és a hirdetések terén is külön kell venni a mobilos, illetve az asztali felületre futtatott kampányokat.

 

9. SEO

A keresőoptimalizálás (SEO) állandó téma kell, hogy legyen minden honlaptulajdonos számára. Bár a "tananyag" (minden Google algoritmusfrissítéssel) folyamatosan változik, fejlődik, elengedhetetlen, hogy ne alkalmazzuk minden egyes újítását. (Például a Google Plus-t ;)) A megjelenésünk függhet ettől. Kockáztatnád, hogy pont akkor nem leszel látható, mikor keresik is az információt, amit szolgáltatnál?

 

Tanulni, tanulni, tanulni

A fenti lista tagjait az elmúlt évek legnagyobb trendjei és a marketing fejlődésének rohamszerű tempója hívta életre. Ha nem figyelünk ezekre az eseményekre, könnyen kikerülhetünk a véráramból és az öngyilkosság lenne üzletünkkel szemben.
Végre látható, hogy nem csak akkor kell holtig tanulni, ha papnak készül az ember!



Forrás: socialmediatoday.com