Egy Facebook oldal kezelése nagy feladat, és a sok beállítás és funkció tengerében nem kizárt, hogy nem tudunk egy-két lehetőségről, amik segíthetnek növelni az elérést és könnyítik az oldal kezelését. Íme 3 olyan funkció, ami lehet, hogy elkerülte a figyelmedet.
1. Ne hagyd elveszni bejegyzéseidet
Bosszantó, ha készítünk egy kiemelkedően minőségi bejegyzést, és nem jut el a közönségünk nagy részéhez vagy rosszabbul teljesít, mint vártuk. Azonban van három dolog amivel maximalizálhatjuk a bejegyzéseink láthatóságát. Ha a jobb felső nyilacskára kattintunk a bejegyzésünknél, láthatunk három opciót, mely segíthet nekünk a fent vázoltakban:
Bejegyzés beágyazása – Belinkelheted bejegyzésedet más weboldalra a Facebook-on kívül. Például céges weboldaladra, blogodra. A bejgyzés jobb felső sarkában lévő kis nyilacska lenyitásával jelenik meg ez a funkció, majd bejön az alábbi nézet, mely mutat nekünk egy előképet, és megadja a kimásolandó kódot, amivel be tudjunk ágyazni bejegyzésünket.
Rögzítés felül – Ezzel az oldalunk tetejére tudjuk rögzíteni a jól szereplő bejegyzéseket, vagy amelyiket egyből láttatni akarjuk az oldalra látogatókkal. Ha van valami nyereményjátékunk, közleményünk stb., ami állandó szem előtt levést igényel, alkalmazhatjuk rajta ezt a megoldást. Szintén jobb felső nyilacska, és ha sikerrel jártunk, megjelenik egy kis zászlócska a jobb tetején a bejegyzésnek.
2. Blokkolhatod a nem kívánatos tartalmakat, káromkodó hozzászólásokat
Senki nem akar “trollokat”, nem helyén való viselkedésű embereket a Facebook oldalára. Ezt filterek beállításával szűrni is tudjuk oldalunkon.
Menjünk a jobb felső sarokba a beállításokra, és ott találunk egy “Oldal moderálása” és “Káromkodásszűrő” sort, az általános beállításokban.
Ezekkel könnyedén blokkolhatjuk az obszcén hozzászólásokat, és a bizonyos kulcsszavakat tartalmazó kommenteket.
3. Időzítés, visszadátumozás, piszkozat
Amikor közzé akarunk tenni egy bejegyzést, nem csak azonnal tehetjük meg, hanem időzíthetjük is a postokat. Így akár egy hétre előre is beoszthatjuk Facebook tartalmunkat. Ezt a funkciót szinte mindenki ismeri, viszont a másik kettőt ritkán használják.
A visszadátumozás egyébként nem is használható mindenkinél, akkor tud jó szolgálatot nyújtani, ha egy idősebb cég, később kezdni meg Facebook jelenlétét. Ekkor a sok múltbeli eseményét visszadátumozva közzé teheti, és az informálás mellett kicsit “jobban kinézővé” is varázsolhatja ezzel oldalát.
A piszkozat szó nem árul zsákbamacskát, ha elkezdünk egy posztot készíteni, és piszkozatként mentjük el, akkor ahol az időzített bejegyzések vannak, egy külön sorban megjelennek a piszkozatok is, melyeket később tovább szerkeszthetünk és közzé tehetünk.
4. Mérföldkövek
A mérföldkövekkel olyan bejegyzéseket tudunk kitenni (akár visszadátumozva is), melyek valamilyen nagyobb cégtörténeti eseményt jelentenek, ez lehet akár az oldallal kapcsolatos (pl.: 1000 like elérése) vagy a céggel kapcsolatos (pl.: új irodába költözés, 10. új alkalmazott stb.). A 3-mas pontban említett visszadátumozás egyébként lehetővé teszi, hogy egy korábbi bejegyzésből gyártsunk mérföldkövet.
Kép forrása: Flickr | C_osett
Online Marketing
http://kozossegimedia.hu/online-marketing-tanacsadas/