negatív közösségi média komment
Hogyan kezeld az ügyfelek panaszait a közösségi médiában?
2015/12/30
közösségi média oldalak
7 tipp az üzleted közösségi média stratégiájához
2016/01/06
Mutasd mind

A Snapchat hirdetési felületet fejlesztésébe kezdett

Snapchat

Snapchat

A Snapchat dolgozni kezdett egy, a digitális hirdetési üzletáguk növekedése szempontjából kritikus összetevőn: egy alkalmazásprogramozási felületen (application programming interface – API), mely lehetősé fogja tenni a partnerek számára hirdetések vásárlását nagyobb precizitással és gyakorisággal, legalábbis ezt állítja több forrás.15021193310_e4800ccb5e_z
A üzenetküldő platform megkeresett hirdetéstechnológiai cégeket és ügynökségeket az API-val kapcsolatban, megkérdezte őket, hogy lenne-e szükség ilyen megoldásra – állítja több forrás. A potenciális partnerekkel folytatott párbeszéd megalapozta egy rendszer készítési munkálatait, ami tesztelési fázisig juthat el már tavasszal.
“A Snapchat 2016-os törekvései több online értékesítési lehetőségre, illetve más, olyan dolgokra irányul, meyek közösségek építését segítik” – mondta egy ügynökség vezetője, akinek közvetlen információi vannak a tervekkel kacsolatban.
Egy API megnyitása kritikus lépés lenne, mellyel követné a vezető közösségi média felületeket, például Facebook, Instagram, Twitter és mások. Ez több típusú hirdetést tenne lehetővé, például fogyasztók számára CTA (call to action, cselekvésre felszólítás) gombot tartalmazót, mely például alkalmazás telepítésére, vagy termék vásárlására ösztönöz. Ezek a közvetlen választ igénylő formátumok nélkülözhetetlenek minden mobil hirdetési felület számára, mely marketingesek szélesebb körét szeretné ellátni.
Egy tipikus API-ban a hirdetési technológiai piac szereplői és a márkák használják a felületet kampányok létrehozására, a hirdetések megrendelésének automatizálására, illetve a hirdetések sikerességének mérésére. A Snapchat számára ez egy hatalmas lépés lenne. Egészen mostanáig a hirdtéseket csak a klasszikus formában értékesítették: közvetlenül együtt dolgozva a márkákkal és ügynökségekkel. A hirdtési szoftver segítene a Snapchatnek jobb célzással, lehetővé téve a márkák számára, hogy kor, nem, helyzet, vagy más célközönség-jellemző szerint érjék el a felhasználókat.
Egy API megszokott fejlesztés a nagy online szereplőknek. Például az Instagram, a Facebook technológiáját alapul véve, kiadta saját API-ját tavaly, 41 partnerrel együttműködve, például Kensoo, SocialCode, Nanigans, Adaptly, Adobe, Ampush, Salesforce és Sprinklr.
“Az elsődleges dolog, ami egy API csinál, hogy lehetővé teszi egy partnerekkel közös, a technológia által vezérelt együttműködési rendszer, ökoszisztéma létrehozását.” – mondta Sean O’Neal, az Adaptly elnöke, ami a legtöbb nagy API számára fejleszt.
Mindeddig, a Snapchat egy aktív részvétellel jellemezhető hirdetési üzletágat fejlesztett, közvetlen márkakapcsolatokkal. Ez hasonló ahhoz, mint ahogy az Instagram elkezdett reklámozni, alaposan felülvizsgálva minden hirdetést, hogy azok megfelelő minőségűek legyenek és a lehető legkevésbé zavarják a felhasználói élményt. Amikor az Instagram kiadta az API-t, ez nagyban egyszerűsítette a hirdetések vásárlásának folyamatát, viszont lecsökkentette azok minőségének ellenőrzését.
Mivel a Snapchat csak most kezdi tervezni egy API készítését, hónapokig, vagy akár közel egy évig is eltarthat, mire teljeskörűen kiadják. Bizonyos források szerint a Pinterestnek legalább 9 hónapba telt, mire kiadták a teljesen kész API-t tavaly.
A Snapchat nem kommentálta ezt a híresztelést.
Lesznek kihívások, mint minden új szereplőnek. A Snapchat meg kell bizonyosodjon róla, hogy van egyáltalán igény egy ilyen API fejlesztésére. A külső technológiai cégek komoly erőforrásokat kell fektessenek abba, hogy a Snapchat számára fejlesszenek, tehát a hirdetőknek valóban komoly érdeklődést kell mutatniuk.
“Az ok, amiért az API-k olyan népszerűek lettek az utóbbi 3 évben, főleg a Facebooknál keresendő. A Facebook nagy sikereket ért el az általa fejlesztett API-val” – mondta Ben Tregoe, a Nanigans, egy hirdetéstechnológiai vállalat, üzleti fejlesztéséért felelős alelnöke. “Hirdetésvásárlási felületként, egyre nehezebb és költségesebb felépíteni és karbantartani ezeket az API kapcsolatokat.”
Habár itthon nem lehet még kifejezetten népszerűnek nevezni a Snapchatet, sok jel utal arra, hogy a tengerentúlon ez lesz idén a nagy sláger, legalábbis ami a hirdetési és marketinggel kapcsolatos lehetőségeket illeti.