4 tipp, hogy hogy építsd bele a Halloween-t a közösségi média marketingedbe
2016/10/21
A legritkább kulcsszóegyezési beállítás AdWords-ben, amely jelentősen csökkentheti PPC kiadásaidat
2016/10/25
Mutasd mind

Nem tudod, hogy az AdWords fiókodban vagy a landing oldaladon van a hiba? Ezek a mutatók segíthetnek kideríteni!

Nem jönnek úgy az eredmények, ahogy elvárnád, esetleg ahogy korábban jöttek? Nem tudod eldönteni, hogy egy egyszerű AdWords fiókbeállítási probléma az egész okozója vagy valahol a landing oldaladdal, ajánlatoddal van esetleg a gond?

Az elkövetkezendőkben bemutatok pár olyan mutatót, melyek segítenek megbizonyosodni arról, hogy vajon AdWords fiókod e a ludas.

Elképzelhető, hogy hallottál már a most következőkről, így ha számodra nem is lesz sok újdonság, biztos vagyok benne, hogy van olyan ismerősöd, aki szívesen venné ezeket a tippeket. Kérlek küld akkor tovább nekik! 🙂

AdWords fiókunk célja ugyebár, hogy kampányaink, hirdetéseink a lehető legrelevánsabb kattintókat szállítsák honlapunkra. Lehetőleg olyanokat, akik hajlandóak valamilyen interakciót is végrehajtani weboldalunkon.

Milyen feltételeknek kell teljesülnie ahhoz, hogy ez a számunkra értékes látogató tömeg az oldalunkra jusson?

Lássuk csak:

Nekik szóló hirdetések

Egy pillanatra gondolkozz célcsoportod fejével. Milyen hirdetéseket szeretnének látni? Milyen Call to Action-t szeretnének olvasni? Motiváló egyáltalán számukra az árakció vagy sokkal fontosabb, hogy problémáik minél szélesebb körben meg legyenek oldva?

Ha ezeket a kérdéseket végigpörgeted magadban minden hirdetésszöveg legépelése előtt, akkor még egy ilyen kötött keretek között működő hirdetési felületen is (mint az AdWords) közvetlenebbé tudod tenni magad leendő vásárlóid számára.

Jelenj meg mindig!

Illetve amikor célpiacod a legaktívabb. Erről a kérdéses időszakról az AdWords ‘Dimenziók’ fülében tudsz részletesebben tájékozódni.

Amennyiben megvan, hogy mikor lenne a legcélszerűbb megjelennie hirdetéseidnek, akkor ennek sikerességét könnyedén ellenőrizhetjük a Keresési megjelenés részesedés oszlop segítségével. Ezt az akár kulcsszó szinten is beállítható mutatót az Oszlopok -> Oszlopok módosítása… -> Versenymutatók menüponton keresztül képes elővarázsolni mindenki.

Ha beállítottuk, az oszlop egy százalékos értéket fog közölni. Ez az érték megmutatja, hogy a jogosult megjelenések becsült számához képest, milyen arányban sikerült megjelennie hirdetésünknek. Fontos lenne tudni igaz? Mégis úgy vettem észre, hogy sok esetben hiányzik ez a beállítás a vizsgált oszlopok tornasorából. Ha nálad is, akkor javaslom javítsd ezt a hibát.

Mikor már látjuk, hogy milyen százalékban jelenünk meg, akkor azt is látjuk, milyen arányban esünk el egy megjelenés lehetőségétől. Az okok idézőjeles feltárására további kettő oszlop beállítását javaslom: Elveszett keresési megjelenés részesedés (rangsor) és Elveszett keresési megjelenés részesedés (költségkeret).

A fenti kettő megmutatja nekünk, hogy az elbukott megjelenésekért hirdetéseink rangsora, tehát a túl magas pozíció vagy a szűkös költségkeret az oka.

Ha megtaláltuk a hiba okát, máris javíthatunk azon, a pozíciók esetében a hirdetéseink minőségi mutatóinak javításával és/vagy a kattintásonkénti összeg emelésével, a költségkeretből fakadó hibára pedig vagy a keret megnövelése vagy a költségek csökkentése jelenthet megoldást.

Kattintanak?

A megjelenés és az üzenet akkor éri el célját, ha a kereső kattint is a hirdetésre. Azt, hogy a megjelenéshez képest milyen arányban kattintanak hirdetésünkre azt a CTR-ként is ismert átkattintási arány mutatja.

Erre nem fecsérelnék sokkal több sort, hisz ez lényegesen ismertebb mutató. Hogy mi számít jó átkattintási aránynak, az ismét csak iparáganként és piaci időszakonként, helyzetenként is eltérő. Minél magasabb ez az arány, annál többen kerülnek landing oldalunkra. Ne tévesszen meg senkit viszont, ha nem relevánsak az elért kattintások, akkor nem sokra megyünk a szép CTR értékkel.

Ha a fenti szempontok (is) teljesülnek, akkor már biztosak lehetünk abban, hogy a hiba nem fiókunkban keresendő.

Hátra arc?

Még biztosabbak lehetünk akkor, ha megvizsgáljuk a Visszafordulási arány oszlopát (melyet csak úgy érhetünk el, ha fiókunk megfelelően csatlakoztatva van Analyticshez.)

Ez az oszlop megmutatja nekünk az egyoldalas munkamenetek százalékos arányát. Egyoldalas, vagyis a kattintó nem hajtott végre semmilyen folyamatot az oldalon (tehát konverziót sem), illetve nem vándorolt át másik landing oldalra, hanem egyszerűen visszalépett.

Ha ez az érték magas, akkor biztosak lehetünk benne, hogy weboldalunk landoló oldala érdemel kis felülvizsgálatot vagy maga az ajánlat lett félrekommunikálva, túlárazva (vagy épp az árral szemben alul pozicionálva).