Ha a hirdetők aggódnak az AdBlocker programok miatt, koncentráljanak a mobilra
2015/08/05
10 tipp weboldalunk forgalmának növeléséhez
2015/10/01
Mutasd mind

AdWords Keresési hálózat vs. Keresőoptimalizálás (SEO)

Mindenek előtt fontos tisztázni a fizetett és az organikus találat fogalmát. A fizetett találatok legfelül, az oldalsó sávban, vagy legalul az oldalválasztó számok felett jelennek meg, ha a Google-ben rákeresünk egy bizonyos kifejezésre, kulcsszóra. Ezek fizetett PPC (Pay Per Click) hirdetések, melyek egymás ellen versenyeznek és a hirdető fizetni fog, ha rákattintunk a találatra. Láthatunk mellettük egy narancssárga “Hirdetés” címkét is.

SEO-ADWORDS

Az organikus találatok alattuk helyezkednek el, ezeknél nem látunk narancssárga címkét, és nem is kell fizetnie az adott weboldal tulajdonosának, ha rákattintunk a találatra. Habár ez jobban hangzik elsőre, az egy jóval hosszabb, folyamatos feladat elérni, hogy az első oldalon megjelenjünk, míg a fizetett hirdetésünk, ha jól van beállítva, akár azonnal ott szerepelhet legfelül a hirdetések között.

A keresőoptimalizálás vagy más néven SEO (Search Engine Optimization) lényege, hogy a Google-be beírt bizonyos kulcsszavakra, organikus találatként, előrébb jelenjen meg weboldalunk. Egy keresés során pedig az emberek 90%-a csak az első oldalt nézi meg, és nagy valószínűséggel az első 3 találatra kattint. Sokan megkérdőjelezik létjogosultságát az AdWords rendszere mellett, de hosszú távon mindenképpen megéri foglalkozni vele. Sokak úgy gondolnak rá, hogy mivel a kattintás után nem kell fizetni, ez ingyen van, miért ne ezt válasszam? Mint már fent elhangzott, ez egy hosszabb, több hónapos folyamat, melyet szakértőre kell bízni, aki aligha fog ingyen dolgozni, tehát ne dőljünk be a tévhitnek, hogy ezt ingyen megússzuk.

  • Az AdWords jóval hamarabb hoz eredményeket, a kampány elindulásával egyből növeli az online forgalmat, míg a SEO hónapok után kezdi el látogatottságunkat növelni
  • Az AdWords jobban mérhető, hiszen minden kampány, költség, kattintás, konverzió stb. látható és könnyebb megtérülést számolni, míg a SEO-nál több faktor játszik közre, nem csak költségről és bevételről beszélhetünk
  • Ha leállítjuk AdWords kampányainkat, a forgalom egyből csökken, viszont ha a SEO beérett és hozza az organikus látogatókat, az hosszabb távon is úgy marad
  • Az AdWords lehetőséget biztosít, hogy több kulcsszavat célozzunk, állítsunk be, míg a SEO-nál csak pár kulcsszóra érdemes koncentrálni, hogyha jó eredményeket akarunk elérni

Kezdetben javasolt AdWords kampányokkal nagyobb forgalmat generálni, mellette pedig fokozatosan hangsúlyt fektetni a Keresőoptimalizálásra.

Az AdWords tökéletes a gyors forgalom-generáláshoz, az SEO pedig szükséges a hosszú távú, fenntartható, sikeres online tevékenységünkhöz.

Nem úgy kell tekinteni rájuk mint két rivális, hanem mint két hatékony eszköz a digitális marketing tárházában!