Az Instagram Stories használható üzleti szempontból is? Naná, nem is akárhogy!
2016/11/18
Élő bejelentkezés az Instagram Stories segítségével
2016/11/23
Mutasd mind

AdWords üzenetbővítmény a közvetlenebb ügyfél-kommunikációért

Az AdWords új hirdetésbővítménye az üzenetbővítmény, egy manapság már kevésbé használt eszközt von be a mindennapi hirdetési folyamatba: az SMS-t.

Az SMS, az okostelefonok elterjedésének és az online chat alkalmazások növekvő népszerűségének hatására vesztett ekkorát a mindennapi jelentősségéből. Ma már mindent meg tudunk beszélni a Messenger, a WhatsApp vagy akár a Viber segítségével, sőt korlátozva sem vagyunk a karakterek szűk szintjére, ugyanis egyéb csatolmányokat, fényképeket és videókat is könnyedén megoszthatunk ezen alkalmazások segítségével.

A felhasználói aktivitás csökkenésének ellenére maradt az SMS, mint offline üzenetküldő szolgáltatás és pontosan ezen elhanyagoltsága miatt lehet most ismét annyira hasznos számunkra.

Offline

Tisztában vagyunk a tendenciákkal, látjuk és tapasztaljuk milyen gyorsan fejlődik a technológia, ugyanakkor nem szabad megfeledkeznünk azokról sem, akik direkt vagy életvitelükből fakadóan nincsenek mindig internet közelben.

Számukra tökéletesen alkalmas az új ‘érdeklődő SMS’ küldésére szolgáló hirdetésbővítmény. Ha úgy érzed, vannak olyanok célpiacod tagjai között, akik nem szívesen konvertálnak az oldalon, esetleg túl zsúfolt és érthetetlen számukra egy webshop vásárlási folyamata, akkor ezzel a lehetőséggel el tudod érni, hogy személyesen vegyék fel veled a kapcsolatot, szöveges üzenet formájában.

100%-os átkattintási arány

Míg emailjeinket gyakran átpörgetjük csak, míg Messengeren késve vagy akár egyáltalán nem válaszolunk (mindenki ismer legalább 1 ilyen embert), addig SMS üzeneteinket mindig elolvassuk!

Hogy miért? Mert azon a halaszthatatlan üzenetek érkezését szoktuk fogadni. Úgy gondoljuk, ha valakinek igazán fontos, hogy átadja üzenetét, az nem hagyatkozik online jelenlétünk valószínűségére, hanem biztosra megy és SMS-t küld. Ezért kezeljük még mindig prioritásként a “GSM táviratokat”.

Mindez pedig remek lehetőséget ad az üzenetben segítséget kérő ügyfelekkel való közvetlen kapcsolattartásra.

Kevésbé hivatalos és formai mint az email, de sokkal ekszkluzívabb hatást kelt.

Mehet is az emailes kommunikáció a kukába?

Természetesen nem, email adatbázist továbbra is kitartóan építeni kell. Hosszabb kommukációra ugyanis teljesen alkalmatlan az SMS felülete, viszont a kapcsolatfelvételt segítendő, jó eszköz lehet mindazoknál, akik kevésbé hagyatkoznak emailjeikre a mindennapok folyamán.

Ha egy ilyesfajta érdeklődő megkeresést kapsz SMS-ben, akkor a kérdés, kérés konkrétságától függően ajánld fel segítségedet amelyekhez a továbbiakban olyan kommunikációs csatornákat javasolsz, mint az email vagy a telefonhívás.

Ha érződik az érdeklődés a kereső fél részéről, mindenképp ajánld fel neki, hogy iratkozzon fel hírleveledre vagy tekintse meg blogodat, hisz ott többet és hosszabban olvashat a kérdéses témáról.

Engedély nélkül ne!

Csábító lehet egy beérkező SMS során elmenteni az érdeklődő telefonszámát, a későbbi promóciók és kampányok megsegítésére, ám arra kérlek ezt engedély nélkül semmiképp se tedd.

Nem is érdemes, hisz gondolj bele, nem mindenkinek akarsz hirdetni, csak a számodra és üzleted számára fontosaknak. Ha valaki nem kér ebből, akkor azt javaslom, tartsd is tiszteletben.

Minden egyéb információt az üzenetbővítményről itt találsz!