Így indítsd el Instagram fiókodat!
2017/01/16
Így tekinthetik meg többen YouTube videóidat ingyen!
2017/01/23
Mutasd mind

Amikre Facebook hirdetések írásánál figyelni kell!

Mind tisztában vagyunk vele, hogy minden sikeres Facebook hirdetés alapja a jól megválasztott célközönség és a képek. Ezek a legfontosabbak, hisz ezen eszközök köré épül a felületen végezhető hirdetési tevékenységek köre.

Szeretnék most viszont egy cikk erejéig szót ejteni, a hirdetések szövegezésének apró trükkjeiről, hogy mikre figyeljünk oda egy-egy hirdetés összerakása, megírása közben és hogy milyen felületen, hogyan tálaljuk üzenetünket.

Legyen hozzá képed

Rögvest meghazudtolva a fenti bevezetőt, szeretnék most pár sort szentelni a képek megalkotásának folyamatáról, mert úgy vélem, hogy néhány olvasónak biztosan tudnék újat mutatni a területen.

Jelen esetben az alábbi, egy képes formátumról lenne szó:

Két fontos dolgot emelnék ki az itt használatos kreatívokkal kapcsolatban.

Első körben jó ha tisztában vagyunk vele, hogy a hirdetésként használható képek mérete 1200 × 628 pixel. Na most, ha Photoshop nélkül is szívesen gyártanál kreatívokat erre a méretre, akkor az alábbi, Canva nevű képszerkesztő oldalt hasznosnak fogod találni!

Az oldalt megnyitva a jobb felső sarokban lévő ‘Use custom dimensions’ feliratú gombra kattintva megadhatjuk, hogy milyen nagyságú képen dolgoznánk szívesen.

Ide nyugodtan bepötyöghetjük az említett 1200 × 628 pixeles értéktartományt, ami pontosan a hirdetéseink képméretének fog megfelelni. Bár ez a különböző felületeken, különböző méretet jelent majd, arányait meg fogja tartani.

(Egy gyors tipp: egyszerű posztként feltöltött képek esetében, használjuk az 1200*900 pixeles méretet.)

A második amit megemlítenék, az a képeken lévő feliratok mennyiségével kapcsolatos korlátok ellenőrzése. Valószínűleg szívesen tennél feliratot a képre, hisz az ugyanúgy egy felület, ahol kiemelheted a legfontosabb üzenetrészleteket.

Figyelni kell viszont a felirat mennyiségére, ugyanis minél több a képen fellelhető karakter, annál kevesebb emberhez érhet el hirdetésünk.

Hogy a négy kategóriából (elfogadható mennyiségű, kis mennyiségű, közepes mennyiségű és nagy mennyiségű) melyikbe esik a tied, azt itt ellenőrizheted le.

Remélem lesznek olyanok, akiknek valóban hasznosak voltak a fentiek!

Jöjjön a szövegezés

Maradván az egy képes hirdetési formánál, három helyre írhatunk szöveget a hirdetésen belül!

A fekete területekkel ne foglalkozzunk, csak képzeljük oda saját cégünk nevét és a feltöltött hirdetési képet.

Minket a kék mezők érdekelnek, ugyanis nem mindegy, hogy oda milyen szövegek kerülnek.

Hadd fejtsem ki jobban: mikor létrehozzuk kampányunkat és azon belül első hirdetéssorozatunkat, akkor a Facebook az Elhelyezés menüpontjánál az Automatikus elhelyezéseket fogja használni alapból.

Ha átkattintunk az Elhelyezések módosítására, láthatjuk, hogy ez hány platform bevonását is jelenti.

A Facebookon belül választható opció a Folyamok (vagyis a hírfolyam), A jobb oldali oszlop és az Azonnali cikkek.

Az Instagram pedig értelemszerűen az ottani hírfolyamában jeleníti meg majd hirdetésünket.

Az Audience Network már más tészta, ezzel az eszközzel ugyanis a Facebook, alkalmazásokon belüli hirdetésmegjelenítést tesz lehetővé.

A Messenger opciót választva az üzenetküldőt tudjuk hirdetési céljainkra használni.

Az ok amiért a fentieket tisztáztuk az az, hogy szemben a feltöltött képekkel (amelyek arányosan idomodnak a különböző felületekhez), a szövegek nem csökkentik méretüket és sok esetben jelentős részük meg sem jelenik egy jobb oldali oszlopon vagy a mobilos felületen történő hirdetések során.

Két dolgot tehetünk ennek javítása érdekében:

1) Külön szövegeket írunk és külön hirdetéssorozatba rendezzük a hírfolyamba, a jobb oldali oszlopba vagy a mobilos felületen futtatott hirdetéseinket (amit egyébként sok esetben tanácsos is megtenni)

2) A költségek szétaprózását elkerülendő egy kampányban maradnak a különböző felületek és olyan hirdetésszövegeket írunk, amik mindenhol megfelelően megjelennek.

(Tipp: Instagram és Audience Network esetében mindig külön kampányt javasolnánk a tesztelésre, hisz más közösség használja az egyes felületeket és a felhasználási módjuk közt is sok a különbség.)

A mindenhol (jelen esetben a hírfolyamban, a jobb oldali oszlopban és a mobilos felületen) alkalmazható hirdetések megírásához pedig tudnunk kell, hogy a korábban említett három mező melyikébe, milyen szövegeket írjunk!

Nézzük is sorba:

1

A Főcím szövegdobozába mindenképp legyen ott a hirdetett termék/szolgáltatás tárgya. Mi az konkrétan?

Ha tudod, fogalmazd át a mondatot úgy, hogy legyen benne Call To Action, vagyis közölje azonnal az olvasóval, hogy milyen folyamat beteljesítését várja tőle.

2

A Szöveg területére írt mondandó szólítsa meg a célcsoportot és mondja el, hogy milyen előnyük származik majd abból, ha elvégzik a Call To Action-ben foglaltakat.

3

A Hírfolyam-hivatkozás leírása szólhat arról, hogy mi várja a kattintót a landig oldalon és hogy milyen konkrét technikai lépést várunk majd a kattintás után. Ha az előbbieknél nem volt Call To Action, itt már jó ha van!

Számokra bontva

Ahhoz, hogy megfelelően készíthesd el hirdetéseid szövegeit, tudnod kell, hogy maximum hány karaktert használhatsz fel az egyes szövegdoboz típusok esetében.

Íme:

Felület
Szövegdoboz Fb hírfolyam desktop Fb hírfolyam mobil Jobb oldali oszlop Instagram
Szöveg 850 karakter 330 karakter 43 karakter 50 karakter
Főcím 154 karakter (*) 33 karakter 43 karakter Nem jelenít meg!
Hírfolyam-hivatkozás 300 karakter (**) Nem jelenít meg! Nem jelenít meg!

(*) Ha a Főcím meghaladja az 54 karaktert, akkor a Hírfolyam-hivatkozás szövegéből vesz el.
(**) Ha a Főcím maximum 19 karakter, akkor a mobilos hírfolyamban 24 karakternyi szöveg megjelenik a hírfolyam-hivatkozás szövegéből.

Megjegyezném zárásképp, hogy ezek a maximum értékek és amint a magyarázatból is látszik, befolyással vannak egymásra.

Nem kötelező kitölteni a fenti karakterlimiteket, sőt emiatt ne változtass meg egy jó szlogent vagy egy jól megírt értékesítési szöveget.

Nah, hajrá!;)