Mentsd, ami menthető – Letölthetővé váltak az Instagram Stories Live felvételei
2017/03/23
Három időrabló stratégia a közösségi médiában
2017/03/28
Mutasd mind

A Facebook legsötétebb eszköze, a Dark Posts

Magyarra maximum Közzé nem tett oldalbejegyzés-ként lehetne lefordítani, rövidsége miatt azonban maradnék a ‘Dark Posts’ kifejezésnél, kerülve a ‘Sötét Posztok’ megnevezés használatát.

Hogy teljes valójában tisztázhassuk a Dark Posts fogalmát, ahhoz tisztáznunk kell,

 

...hogy mit is értünk Facebook Dark Posts alatt?

Történetesen olyan posztokat, amik megjelennek a kiválasztott célcsoportnak, a beállított költségkerettel, ugyanakkor kizárólag ezen célcsoport tagjainak jelennek majd meg és a bejegyzés önmagában nem lesz látható a Facebook oldalon. Vagyis csak abban az esetben használható ez a funkció, ha egy olyan bejegyzés meghirdetésében gondolkodunk, aminek megjelenése a Facebook oldalunkon nem szükségszerű.

Hol lehet ilyet készíteni?

A ‘Hirdetéskezelő’ menüjére kattintva, a Power Editor felirat alatt megtalálható ‘Oldalbejegyzések’ menüpontra kell kattintani.

 
 

Itt a ‘Hirdetésbejegyzések’ menüpontnál tudunk új bejegyzéseket létrehozni a ‘Bejegyzés létrehozása’ gomb segítségével.

 
 

A gomb kattintásával egy ablak ugrik elő, amely a ‘Közzé nem tett oldalbejegyzés létrehozása’ feliratával jelzi is, hogy jó helyen járunk.

 
 

A bejegyzés típusának kiválasztása, illetve a bejegyzés megírása után nagyon kell ügyelnünk arra, hogy az ablak bal alsó sarkában található két opció közül az “Ez a bejegyzés csak hirdetésként lesz használva” feliratú legyen kipipálva.

A bejegyzés létrehozásával még nem indul útjára az imént kreált posztunk, ezt úgy érhetjük el, ha az ablak bezáródása után, a ‘Hirdetésbejegyzések’ felületen kiválasztva a posztot a ‘Műveletek’ feliratú legördülő menüvel élünk. Itt a ‘Hirdetés létrehozása…’ lehetőséget kell választanunk és máris úgy szerkeszthetjük közzé nem tett bejegyzésünket, mint ahogy egy egyszerű hirdetést vagy posztot.

Mikor hasznos ez a hirdetési forma?

Azt, hogy mi mindenben különbözik egy mezei kattintható hirdetéstől a Dark Posts, azt nem hiszem, hogy hosszan kell vitatni. Egy kattintható hirdetés sokkal inkább arra való, hogy átirányítsa a Facebookról az embereket egy olyan landing oldalra, amelyre maguktól biztosan nem tévednének.

Arról, hogy viszont milyen előnyei vannak a szokásos bejegyzéses hirdetésekkel szemben, már érdemes ejteni pár szót:

  • Tegyük fel, hogy egy adott képet vagy videót, különböző szöveggel közvetítenél, a különböző életkorú célcsoportod számára. Normál esetben ezt úgy tehetnéd meg, hogy mindegyik verziójú bejegyzést közzé kéne tenned oldaladon. Ez aligha nézne ki gusztusosan. A Dark Posts pontosan erre szolgál megoldással, hisz a bejegyzések nem jelennek meg az oldaladon, csak a beállított személyek hírfolyamában lesznek láthatóak.
  • Hasonlóképp lehet ez a folyamat alkalmas arra, hogy két azonos célközönségnek szóló hirdetést tesztelhessünk.
  • Ha egy akciónkat egy poszt keretein belül hirdetnénk meg, akkor sokkal elegánsabb, ha később ez az ajánlat nem kereshető vissza, nehogy félreértéseket szüljön annak lehetősége, hogy valaki túl sokáig  görgetett üzenőfaladon.
  • Az esetben is kedvező ha nem jelensz meg oldaladon, ha éppen olyan tartalmat  tennél közzé ami mostani követőidet már nem érdekelheti.
  • Végül pedig arra is érdemes figyelni és ügyelni, hogy konkurenciád rengeteg ötletet meríthet a folyamatosan megosztott tartalmaidból. Nem lenne érdemes a legjobbakat nem az orrukra kötni?



Most, hogy tudod a fentieket, találkozunk a Facebook sötét oldalán?;)