Tesztelik a második Facebook üzenőfalat.
2017/03/07
A Messenger-nap használata és marketing lehetőségei
2017/03/14
Mutasd mind

Facebook útmutató, avagy 9 kötelező parancsolat, minden márkának

Ha márkáddal csak most indulnál el a közösségi médiában vagy éppenhogy újragondolnád eddigi kommunikációs stratégiádat, akkor vedd figyelembe az alábbi 9 egyszerű, ám annál fontosabb szempontot, amelyek alapján fejlődhet Facebook jelenléted.

Egyesek számára talán nem fog nagy újdonságértékkel bírni a lista nagyobb része, de mindig jó még egy pillantást vetni egy ilyen cikk segíségével külső szemlélőként, a saját üzleti oldalunkra.

Inkább Te vedd észre az esetleges hiányosságokat egy ilyen átvizsgálás során, mint hogy vevőid és követőid ütközzenek kellemetlenségekbe néhány apró mulasztás okán.

 

1. Építsd fel gondosan Facebook oldalad

Csak az oldal létrehozásával még korántsem nevezhető elkészültnek és tökéletesnek a "Facebook jelenléted". Hogy elkerüld a bevezetőben taglalt hiányosságokat, fordíts időt arra is, hogy figyelmesen kitöltöd az összes lehetőséget, amellyel adatokat adhatsz meg a látogatók számára magadról, cégedről.


Képzeld el úgy, mintha még egy weboldalt kellene létrehoznod. Weblapodon is megtalálható minden olyan információ, amely érdekelheti a látogatót. Ilyenek, mint a nyitvatartás, elérhetőségek, integrált térkép vagy akár egy kitölthető űrlap az üzenetküldéshez.

Teszteld úgy, hogy megnézed, hogy minden folyamat valóban teljesíthető-e honlapodon ugyanúgy, mint Facebook oldaladon. Tudnak időpontot foglalni vagy akár rendelni?
 
 

2. Témádba illő tartalom

Az emberek első körben informálódni érkeznek Facebook oldaladra, hisz ha érdeklődnek céged után, sok esetben már nem a Google keresőjében fognak kutakodni, hanem Facebookon keresik fel először az adott céget.
Itt megkapnak minden információt és véleményeket is láthatnak szolgáltatásoddal, termékeddel kapcsolatban.

Ez azonban még mindig nem elég, sőt kifejezetten furán is hat, ha a gondosan felépített Facebook oldalad mellé nem társul rendszeres tartalom is a hírfolyamban.

Ha van rá lehetőséged (és csak javasolni tudom, hogy legyen) posztolj legalább minden nap és ügyelj rá, hogy a céged foglalkozásával témába illő megosztásokon túl, saját tartalmat is közvetíts a kedvelők számára.

Fontos leszögezni, hogy csak azért mert követi egy bizonyos mennyiség az oldaladat, még nem látható a nagy részük számára, hogy milyen tartalmat osztasz meg.
Gondolj csak bele: Te hány ismerősödnek tudnád hirtelen felsorolni a nevét?
Igazság szerint csak egy kis százalékuknak mindazokból akik valóban ismerőseid Facebookon. Az algoritmus is hasonlóképp gondolkodik. Csak a legfontosabb követőidnek jeleníti meg tartalmaidat, a többieket fizetős eszközökkel kell elérni.
 
 

3. Tanulj célcsoportodról

Egy bizonyos mennyiségű követő megszerzése és tartalom megosztása után már szignifikáns analitikai adatokat kaphatunk arról, hogy kik, milyen típusú tartalommal és mikor integráltak.

Könnyen lehet, hogy oldalad 'Elemzések' füle teljesen új alapokra helyezheti mindazt amit célcsoportodról idáig tudtál vagy csak sejtettél.
 
 

4. Válaszolj minden megkeresésre

Építsd tovább márkád személyiségét és hitelességét azáltal, hogy minden üzenetre és kommentre reagálsz.
A negatív komentek kezelés különösen fontos, sokat jelent egy érdeklődő számár ha látja, hogy miképp lettek az egyes panaszok megoldva, kezelve.

Ha tehet egy-egy kommentbe kezdeményezz beszélgetés.  Minél több az interakció, annál több ember ismerőséhez érhet el az adott tartalom organikusan.
 
 

5. Posztolj megoszható tartalmat

Mi az amit szerinted szívesen megosztanának követőid?
Egy érdekes videó?
Egy helytálló fotó?
Egy olyan vélemény, amely mögé Ők is szívesen beállnának?

Ezekből lesznek az igazán sokszor továbbosztott vírustartalmak.
 
 

6. Légy a közösség része

Van egy esemény, egy program, amely érdekelheti célcsoportodat? Légy a részese. Tudosítsd róla követőidet vagy foglald össze tapasztalataidat az adott élménnyel kapcsolatban. Még jobb, ha közösen vesztek részt ilyen alkalmakon, ez sokkal jobban megerősíti a viszonyt az ügyfél és cég között.
 
 

7. Szervezz eseményeket

Nem csak valós, konkrét helyszínen megtartott alkalmakra használható a Facebook események funkciója. Ha van egy nagyobb leárazásod, egy új terméked beveztetése, az ugyanúgy lehet naptári ünnep, függetlenül attól, hogy nem egy adott helyen, hanem az online térben történik a teljes folyamat.
 
 

8. Kösd össze egyéb felületekkel

A Facebook a többi közösségi média felülethez hasonlóan remek lehetőséget nyújt a látógatószerzésre. Hogy ne csak az oldal leírásából érhessék el weboldalad linkjét, ossz meg eredetileg blogodon megjelent tartalmakat, amelyek majd hírfolyamodból a honlapodra szállítják érdeklőidet.

 

9. Fizess érte

A Facebook klasszikus értelmében üzleti célokra mindig is fizetős volt. Jelenleg az organikus elérés annyira alacsony, hogy hirdetési lehetőségek igénybevétele nélkül követőink alig 2-6%-a látja a megosztott tartalmakat.
Ennek aránya persze nagyban függ a követők számától magától, ugyanakkor jó tudni, hogy megkerülhetetlenné vált a fizetős eszközök stratégiaszerű használata ezen a felületen.
 

A Facebook jelenleg az igazi úr a közösségi média nagy háborújában, kiváltképp Magyarországon. Ha nem kommunikálsz a fentiek minimális figyelembevétele szerint, akkor lehet, hogy sokkal többet teszel majd ebbe a felületbe de meghatározóan keveset veszel majd ki a folyamat végén. Így pedig valóban csalódás lehet az online jelenlét ezen formája.
 
 
Forrás: marketingland.com