Ritka Facebook tippek hirdetőknek
2017/04/26
Így lehet egyedi Facebook képkereted!
2017/05/03
Mutasd mind

Gyors tippek a sikeresebb Display hirdetésekért

Egy Display kampány a mai napig része a legtöbb AdWords fióknak és habár a bannerek eredményessége csökkent az évek során, feleslegesnek továbbra sem titulálhatóak az ilyen típusú kampányok.

A vizuális hirdetések futótűzszerű elterjedése, azok túlzott használata, a bannervakság állapotát idézte elő az internetezők nagy részénél. Ez pedig a banneres hirdetések eredményének csökkenéséhez vezetett.

Hogy mégis milyen kampánycélokra jók még a Display hirdetések és hogy milyen pár apróságra kell odafigyelni ezek sikerességéért, arról most írnék röviden!

 

Ne a konverzió legyen a cél

Ahhoz, hogy helyén kezelhessük a Display hirdetéseket, fontos tisztáznunk magunkban, hogy mi az, ami elvárható ettől a hirdetési formától, pontosabban mi az, amire jobban alkalmazható, mint más hirdetési típus.

Ne a Displayt szánjuk az értékesítés nagyágyújának. A konverziók, de még a kattintások növelésére is vannak alkalmasabb eszközök. A Display ugyanakkor például remek márkaépítő hatással bírhat.

Piackutatási célokra is remek lehet, ugyanis a megjelenések helyei által remekül feltérképezhetőek azok a honlapok, ahol célcsoportunk tartózkodik és ezek közül azok, ahol hirdetéseink annyira relevánsak a weboldal tartalmához képest, hogy kattintásokat is eredményeznek.

 

Ezekre figyelj a célzásnál

A célzások beállítása során a Display esetében lehetőségünk van kulcsszavak, témák, érdeklődési körök, valamint konkrét elhelyezések alapján célozni.

Érdemes ezeket a célzási típusokat mind külön hirdetécsoportban alkalmazni. Ha azonos hirdetécsoporton belül vesszük fel ezeket egyszerre, akkor a célzandók metszetét fogja nézni, ami sokkal kevesebb helyen fogja majd megjeleníteni így hirdetéseinket, mint azt esetleg szeretnénk.

Így egy Display kampány, minden célzási lehetőség használata során, legalább 4 hirdetéscsoportból kell, hogy álljon és ezek eredményeitől függően lehet majd a későbbiek folyamán dönteni azok szükségességéről.

 

Itt ne jelenj meg!

Az elhelyezések fülön adhatóak meg olyan weboldalak, illetve webhelykategóriák, amik kizárásával elkerülhetjük a nem kívánt megjelenéseket.

Kiegészíteném három olyan, a többség számára kizárandó elhelyezéssel most a szokásos listákat, amik rengeteg felesleges megjelenést produkálhatnak.

  1. mail.google.com
  2. adsenseformobileapps.com
  3. play.google.com

Az első oldal esetében a Gmail felületén való megjelenést lőhetjük ki, míg a másik kettő az alkalmazásokban való megjelenéstől kíméli meg hirdetéseinket.

Természetesen, ha a felső kettő a cél, akkor értelemszerűen felesleges kizárni, ugyanakkor a leggyakoribb esetekben rengeteg felesleges megjelenést okozhatnak.