Az Adobe legújabb kutatása a digitális hirdetések piacáról
2015/07/16
AdWords Keresési hálózat vs. Keresőoptimalizálás (SEO)
2015/09/02
Mutasd mind

Ha a hirdetők aggódnak az AdBlocker programok miatt, koncentráljanak a mobilra

A Genesis Media 11.500 USA-ban élő felnőttet vizsgált meg május végén és június elején, a hirdetés blokkoló programok kapcsán. A felmérésből kiderül, hogy 24%-uk vagy az otthoni vagy a munkahelyi számítógépére telepít fel ilyen szoftvert, viszont a mobiljára vagy tabletjére, csak a megkérdezettek 3%-a.

A hirdetőknek már így is több okuk van mobileszközökre koncentrálni, mivel a fogyasztók is egyre több figyelmet szentelnek nekik. Ha a nagy márkák is látják, hogy mobileszközökön kevésbé blokkolják a hirdetéseiket, több pénzt fordítanak ezekre a platformokra, és ez is kedvező hatással lehet ezen felületekre.

Továbbá levonható még konklúzióként, hogy majdnem a negyede a válaszadóknak töltött le olyan programot, mint az Adblock Plus, AdGuard és a uBlock. Ha a “pohár félig tele van” típusba tartozunk, akkor úgy is nézhetjük, hogy több mint a 75%-a az embereknek nem töltött le hirdetés blokkoló programot.

A számokat azért is érdemes megjegyeznünk, mivel a digitális szereplők egy részét rettegésben tartják ezek a bizonyos szoftverek.

Néhány egyéb érdekes adat:

  • 29%-a a férfiaknak használ ilyen programot, míg a nőknek csak 19%-a
  • a hirdetés blokkoló programot használó férfiak 44%-a engedélyezné az olyan hirdetéseket, amik kevésbé tolakodóak, és jó minőségűek, a nőknek viszont csak a 26%-a
  • 11%-a a férfiaknak vallotta, hogy azért nem telepített ilyen programot, mert szereti nézni a hirdetéseket, a nőknek viszont csak a 4%-a nem telepítette ezen okból

Tehát újabb bizonyíték arra, hogy érdemes kommunikációnkat mobileszközökre kiterjeszteni, ha a célcsoportunk és iparágunk engedi. Érdekesség, hogy a nőket könnyebben elérhetjük, mert kevésbé használják ezeket a programokat, viszont őket kevésbé hatjuk meg a minőségi hirdetéseinkkel, amiket egy férfi adott esetben szórakoztatónak is tekinthet.

 

Kép forrása: Flickr | Dru Bloomfield
Forrás: AdWeek.com