Miért is használjuk a különböző közösségi platformokat? Miért fordítunk rájuk naponta több munkaórát? Miért gyártjuk rájuk szakadatlanul a tartalmakat?

Célközönségünkért. Őket akarjuk elérni, őket akarjuk megszólítani és jelenleg alig van ezeknél jobb csatorna erre. A pillanatnyi gond viszont az, hogy organikusan már egyik felületen sem lehetünk eredményesek. A közösségi oldalak nagy részén már olyan aktív tömeg szerepelteti magát, amely ellehetetleníti, hogy mi ingyen elérjünk bárkit is (akár csak a baráti körünkből) célcsoportunkból.

Hogy jó eredményeket érhessünk el, mindenképp érdemes megvizsgálni a nagy közösségi platformok fizetős célzási lehetőségeit, hogy el tudjuk dönteni, melyik is való nekünk és hogy melyiket, hogyan érdemes használnunk.

Melyiket használjam?

A Clutch elemzése szerint a világ jelenleg három legjobb marketing és online értékesítés szempontjából is használható oldala a Facebook, a LinkedIn és a Twitter. Nem meglepő, hogy e három platform rendelkezik a legfejlettebb marketing és reklám eszközökkel.

Mind a három területen tudsz nyelv, érdeklődési kör, nem, életkor és hely alapján is célozni. Ezek már elég adattal szolgálhatnak egy megfelelő induláshoz, fontos megemlíteni, hogy ezeken túlmutatóan mindegyik felületen lehetőség van egyéb még specifikusabb célzási, hirdetési lehetőségekre is.

Célzás a Facebookon

Ez a legnépszerűbb felület a hirdetők körében és nem csak kis hazánkban. Az okok igen egyszerűek: ezen a felületen tartózkodnak a legtöbben és a célzási lehetőségek is itt a legsokoldalúbbak.

Ahhoz, hogy hirdethess Facebookon, a legjobb ha létrehozol egy Facebook Business Manager fiókot. Az itt létrehozott profil, független a személyes fiókodtól, így nem kell keverni a munkát és a magánéletet.

A Facebook hatalmas előnye (például a Google AdWordws-el szemben), hogy nagyon egyszerűen lehet hirdetést létrehozni , indítani és optimalizálni rajta. Ennek okán igen hamar a hirdetők és marketingesek közkedvelt felületévé vált.

Hirdetés indítása során az első a célközönség meghatározása. Itt a fentebb említett jellemzők alapján számszerűsítheted célcsoportod, ellenőrizve ezzel, hogy megfelelő mennyiségű emberre célzol e.

Mindezek mellett még saját célközönség létrehozására is van lehetőség, akár email lista feltöltésével is.

Saját célközönséged mintájára létrehozhatsz hasonló célközönségeket is automatikusan. Ezek a listádon szereplő emberek tulajdonságai alapján lesznek összegyűjtve.

A célzáson túl természetesen olyan különböző hirdetési folyamatokra is van lehetőség, mint például a remarketing, videós hirdetések, Canvas (vászon) hirdetések, 360°-os képek hirdetése.

A Facebook hirdetési lehetőségei közt meg kell említenünk továbbá az Instagrammot is, ami bár különálló felület, hirdetési rendszere megegyezik a Facebookéval. Az igazi különbsége az alkalmazást használókban rejlik (igazi előnye is ebből származik).

Célzás a LinkedInen

Ahogy a többinél, úgy a LinkedIn felületén is számíthatunk a demográfiai paraméterek alapján meghatározható célzásra. Amivel viszont itt több lehetőségünk van az az üzleti életvitellel, munkahelyekkel kapcsolatos célzási lehetőségek.

Az alábbiakra tudunk rászűrni a LinkedIn segítségével:

  • Cég, vállalata neve
  • Cég ipar típusa
  • Cég mérete az ott dolgozók alapján
  • Munka megnevezése
  • Munkakör
  • Munkahelyi rang
  • Szakértelmek
  • Iskolák
  • Fokozatok, diplomák
  • Tanulmányi területek
  • LinkedIn csoportok
  • Munkatapasztalat (évek alapján)

Míg Facebookon kevesebb lehetőség nyílik a B2B üzletágban dolgozóknak a sikeres hirdetésre, addig LinkedInen kifejezetten nyitott fülekre találhatnak ajánlatukkal. Bár drágább sok esetben mint a Facebook, jól beállított célzással sokkal hatékonyabb elérést eredményezhetünk. Fejvadászoknak, illetve tanulmányokat, üzleti fejlődést segítő megoldásokat értékesítő vállalkozóknak ajánlom.

Célzás a Twitteren

A Facebookhoz és LinkedInhez hasonlóan a Twitter felülete is a hirdetők rendelkezésére áll, mindazokkal az általános lehetőségekkel amik a másik két alkalmazás esetében is nyitottak, két kivétellel.

Twitteren célozhatunk kulcsszavak és követések alapján is. Ez egyedülálló, hisz a kulcsszavas célzás (mely a célközönség tweetjeinek szövegezése alapján dolgozik) a lehető legpontosabban szűri azokat, akiknek meg akarunk jeleníteni.

Természetesen saját célközönségekre és remarketingre itt is van lehetőség. Bár a Twitteren való hirdetés drágábbnak bizonyul, egyes esetekben jobb átkattintási aránnyal operál, hisz kevésbé túlzsúfolt mint a Facebook felülete

Még egy szempont (kettő pontosabban)

Két dologtól függ, hogy melyik felületet használd hirdetésekre: egyrészt, hol található a célcsoport, másrészt pedig, hogy milyen reakciót, műveletet vársz tőlük. Gondold ezeket végig és kommunikálj a megfelelő csatornán a megfelelő embereknek.

Forrás: SocialMediaToday