Peach – egy új közösségi média oldal
2016/01/14
A jó landing page-ek ismérvei
2016/02/10
Mutasd mind

Hogyan érd el a célcsoportod Facebook-on

3d illustration of a large brass key inserted into a metallic Facebook logo on a dark gray reflective surface

Mivel a Facebook az internet második legnépszerűbb weboldala, egy vállalatnak/vállalkozásnak elengedhetetlen, hogy jelen legyen rajta, ha fejleszteni szeretné online jelenlétét. Azonban Facebook fiókot fenntartanunk felesleges, ha nem érjük el rajta keresztül célcsoportunkat. Ezt többféleképpen tehetjük meg, íme 7 egyszerűbb vagy kicsit több erőforrás befektetést igénylő tipp Facebook jelenlétünk kihasználásához.

1. Ha még nem tetted meg, csinálj egy üzleti oldalt

Sok üzletnek van már oldala a Facebook-on, azonban sokan elkövetnek egy nagy hibát. Nem oldalt, hanem profil-t hoznak létre a vállalkozásuknak, ami egy bejelölhető “személy”, barátokkal stb. mint a saját, magán profilunk. Ez egyrészt azért sem jó mert teljesen nem úgy viselkedik, mint egy Facebook üzleti oldal, nincsenek is meg azok a funkciók, amiket egy oldal nyújt, továbbá hirdetni sem tudunk rajta.

Pedig a létrehozás módszere nem sokkal bonyolultabb. Ha bejelentkezünk saját profilunkkal, bal oldalon találhatunk egy “Oldal létrehozása” menüpontot, melyre kattintva kezdhetjük meg a folyamatot. Erre rábökve feljön egy ablak, ahol ki kell választanunk a megfelelő kategóriát, majd végigvinni a felmerülő beállításokat, feltölteni szöveggel az oldalt, továbbá profil- és borítóképet beállítani. Számítógép barátoknak ez nem okozhat nagy problémát, azonban ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, érdemes szakértőt megbízni a létrehozással, már csak a megfelelő szövegek megírása miatt is.

2. Kapcsolódj be beszélgetésekbe

Ez egy remek módja annak, hogy felhívjuk figyelmünket vállalkozásunkra, és személyesebb kapcsolatot alakítsunk ki célközönségünkkel. A sok interakció vásárolóinkkal pozitív képet alkothat rólunk, így növeljük is az esélyét, hogy a vásárlók maguktól, “szájhagyomány” útján, terjeszteni kezdik üzletünk létezését.

Csatlakozzunk szakmai csoportokhoz, nyújtunk segítséget, terjesszük szolgáltatásainkat (nem erőszakos módon természetesen) célcsoportunkba beletartozó oldalakon.

3. Elemezd a konkurencia Facebook oldalait

Rendkívül jó módja annak, hogy adatokat gyűjtsünk, megfigyeljük mire készül a konkurencia, mi a véleménye a közönségnek róluk és ötleteket gyűjtsünk esetleges változtatásokra, akciókra stb.. Ihletet meríthetünk, milyen csoportokban, körökben van benne az adott konkurens, és mi is beszállhatunk ezen csatornák beszélgetéseibe.

4. Tegyél közzé bejegyzéseket rendszeresen

Ha rendszeresen postolunk oldalunkra, azzal növelhetjük elérésünket, és egyáltalán nem zavaró módon tehetjük ezt meg. Ha valaki nem kíváncsi a bejegyzéseinkre, akkor csak “leiratkozik” rólunk (unlike-olja oldalunkat), viszont akit érdekel tartalmunk, annak biztosra kell menni, hogy releváns információkkal szolgálunk.

Ugyanakkor figyeljünk is oda rá hogy mennyi bejegyzést teszünk közzé, túlzásba vinni sem szabad. Ezzel részben zavarhatjuk a minket lelkesen követők táborát (hiszen ők rengeteget fogják látni a sok-sok bejegyzésünk van naponta), és a minőség rovására is könnyen mehet a mennyiség. A Facebook alapvetően jelenleg a követőink kb. 6-8%-ának mutatja meg bejegyzéseinket, tehát a nem rendszeres olvasóinkat nem fogjuk zavarni, sőt az is lehet, hogy organikusan (fizetett kiemelés nélkül) nem fogunk sok embert elérni. Ezért érdemes fizetett kiemelésekkel megtámogatni post-jainkat, melyről bővebben a 6-os pontban.

5. Kínáljunk kizárólagos ajánlatokat

Jó marketing taktika platform függő ajánlatokat közzé tenni a Facebook követőinknek. Lehet ez például egy, az oldalunkon közzé tett kuponkód webshopunkhoz, vagy egy nyereményjáték, esetleg olyan hasznos plusz információk, melyet máshol nem találnak meg (vagy nem ingyen) követőink. Ha jó ajánlatokat nyújtunk, akkor gyakrabban és szívesebben látogatják majd oldalunkat, like-olják és osztják meg bejegyzéseinket, növelve ezzel üzletünk népszerűségét.

6. Csinálj Facebook csoportot

Akár csak az üzleti oldal létrehozása esetében, ezt is a bal oldalon találjuk (Csoport létrehozása). Meg kell adnunk a megfelelő információkat és egy ikont kell választani, majd ha elkészült a csoport, elkezdhetjük meghívni vásárlóinkat, ügyfeleinket, hogy csatlakozzanak. Ez egy közvetlenebb felületet szolgáltat, egy zártkörűbb közösséget vásárlóinknak, ahol szintén tudunk speciális ajánlatokat közzétenni, frissítésekről tájékoztatni, mégpedig úgy, hogy nem érvényesül a fent említett 6-8%-os szabály.

7. Hirdess a Facebook-on

Célunktól függően sokféle hirdetési opció és kombináció létezik, azonban a 3 legfontosabbat emelnénk ki, melyeken minden vállalkozásnak érdemes elgondolkodnia, mennyi és milyen lehetőségeket rejt számára. Az egyik, amivel a like-olóink táborát növeljük üzleti oldalunkon, ugyanis organikusan nagyon nehéz népes tábort építeni. A másik, hogy a jobb oldali sávban, vagy a középső hírfolyamban jelennek meg hirdetéseink, és weboldalunkra vagy Facebook oldalunkra tereljük onnan a megcélzott egyéneket. A harmadik pedig, hogy egy bejegyzésünket támogatjuk meg akár pár száz forintokkal, így jóval több embernek jelennek meg, mintha csak közzétennénk.

Sokan esnek abba a hibába, hogy a hirdetést, de akár az üzemeltetést is, saját fejük után menve, szakmai tudás és tapasztalat nélkül maguk kezdik el, ezzel sok pénzt kiszórva az ablakon, eredmények nélkül. Ha nem értünk hozzá, vagy tanuljuk meg könyvekből, tanfolyamokon, e-book-okból, vagy bízzuk szakértőkre, jobban fogunk járni a végén, anyagilag is.

Kiemelt kép forrása: Flickr | C_osett
A socialmediatoday.com cikke alapján