Hiszed vagy sem, de mindenki, aki most olvassa ezt a cikket, értékesít.

Mindegy, hogy egy potenciális munkáltatóval vagy befektetővel beszélsz, egy ötletet osztasz meg a csoporttársaiddal vagy a kollégáiddal, esetleg a célcsoportodnak adsz el egy terméket, mert lényegében minden esetben értékesítésről, eladásról van szó.

Ahhoz, hogy a jövőben nagy befolyással bírj majd a versenypiacon, feltétlenül szükséges az erős online énmárka kiépítése.

Értékesítési – és marketingszemlélet

Newman szerint  a közönség előtti beszéd (mind a személyes, mind az online) a legjelentősebb generáló eszköz.

“Beszélj, hogy közvetítsd az üzeneted, beszélj, hogy meggyőzd a vezetőket, beszélj, hogy érdeklődést válts ki.” – mondja Newman. “Ez megtörténhet valamelyik baráti közösségben, vagy online egy webináriumon, a piacon vagy a heti meetingen.”

“Mindegy milyen eseményen veszel részt vagy milyen titulusodban vagy jelen, a kulcs az, hogy megtaláld a megfelelő csoportot, ahol a megfelelő emberek, a megfelelő helyen, egy bizonyos cél miatt vannak jelen. Ők lesznek a bázis, és a potenciális vevőid is egyben.”

1. Először beszélj, aztán publikálj

A második lépcső Newman szerint a publikáció.

“Természetesen nem arra gondolok, hogy írj egy könyvet, vagy publikálj 100 oldalas tartalmakat.” – közli. “A publikáció legegyszerűbb formáiról beszélek, olyanokról, amelyek LinkedIn-en is fent vannak, LinkedIn Pulse cikkekről vagy blogposztokról…Ott a legérdemesebb publikálni, ahol a célcsoportod eleve aktívan jelen van.”

2. Fejleszd a közösségi média stratégiádat

Newman szerint a kulcs az, hogy ott töltsd el a legtöbb időt, ahol a célcsoportod is jelen van.

„A LinkedIn az elsőszámú közösségi média platform a B2B értékesítés és marketing számára.”- mondja. “De a legtöbb hiba és hiányosság, amit a coachoknál, trénereknél és szabadúszónál látok, az az, hogy azt hiszik, hogy mindenütt jelen kell lenniük és mindenkit meg kell célozniuk. Én a helyükben biztosan kiválasztanék 2-3 csatornát, ahol érdekes tartalmakat osztok meg, számomra kiemelten fontos személyekkel.”

Lényegében mindegy, hogy a LinkedIn-ről Facebookról vagy Twitterről beszélünk…kezdd el építeni a követőtáborod, legyél meghatározó az életükben.

3. A törzs vs. a sátor

Newman egy újabb hibát említ: a profik előbb építik fel a saját „sátrukat”, mintsem „lakókat, törzset” kerítenének, akik majd használni fogják.

“Én azt mondom: építsd fel a törzsedet a sátor előtt. Építs fel magadnak egy követőtábort, egy feliratkozó bázist, egy rajongótábort, szerezz egy halom embert. Ez lehet egy egészen kis csapat, amelyet érdeklődő, elkötelezett, és motivált emberek tesznek ki, akiket érdekel, amit mondasz nekik, akiknek segítséget tudsz nyújtani, akár egy cikkel vagy bármilyen egyéb ötlettel, amely orvosság lesz a problémájukra. Amennyiben így építed fel a közösségi média stratégiádat, az garantáltan működni fog.”

Három lehetőség egy cél érdekében

Összegzésképpen, a tippek akkor működnek a leghatékonyabban, ha egymás után építed bele a stratégiádba.

“Először is, a beszéd láthatóbbá tesz. Másodszor, a publikus jelenlét segít, hogy hitelesebbé válj. Végezetül, a közösségi média jelentős szerepet játszik a megoszthatóságban.

Ezt mind egybevéve, Newman kijelenti, érdemes ezt a három lépést mind online, mind a személyes kapcsolatok esetében úgy kamatoztatni, hogy az a lehető legnagyobb befolyással bírjon.

Forrás: http://www.socialmediatoday.com/