Mit jelent a Facebookon a CPC? Induljunk az alapoktól: 2. rész
2017/05/17
Mi a CTR és mikor veheted hasznát? Induljunk az alapoktól: 4. rész
2017/05/23
Mutasd mind

Hogyan lehet célozni Facebookon? Induljunk az alapoktól: 3. rész

Miképp működik a célzás Facebookon? Hogyan is néz ki pontosan egy ilyen célzás beállítása?

Az ‘Induljunk az alapoktól’ cikksorozat most következő részében a Facebook hirdetési rendszerét igen alaposan meghatározó célzási lehetőségekről olvashatsz.

A legutóbbi bejegyzésben a CPC fogalmát tisztáztuk, míg azelőtt az elérés fogalmát írtuk körbe, ezért jogosan vetődhet fel a kérdés, hogy miért törjük meg az alapfogalmak meghatározásának sorát.

Nos a célzás lehetőségének átlátása azért is fontos Facebookon, mert így megérthetjük a hirdetési rendszerének működéséhez szükséges alapokat.

 

Miben más, mint egy TV hirdetés?

Egy TV reklám során a hirdető nem tudhatja, hogy kik tekintik meg reklámfilmjét. Csak találgatni lehet, de pontosan nem tudják belőni, hogy ki, miért és mikor nézte az adást a háztartásból. Ennél fogva, címezni sem tudják a reklámokat bizonyos korosztályoknak, korcsoportoknak. Sok embert elérnek és rengeteg olyat is aki abszolút nem a célközönségük.

Nos a Facebook ezzel szemben profi módon képes megtalálni azokat, akik számára érdemes lehet megjelenni. Míg a TV adások minden felhasználónak azonosak, addig a regisztrált Facebookos jelenléte, viselkedése (és megannyi egyéb preferencia) alapján különböző hirdetések jelennek meg az egyes Facebook fiókok számára.

Ahhoz, hogy meghatározhasd, hogy kiket szeretnél majd hirdetéseiddel elérni, még nem kell megnyitnod a Hirdetéskezelőt. A legbölcsebb, ha első körben egy üres papír és ceruza segítségével összeírsz néhány olyan perszónát, amelyek lefedik célcsoportod nagy részét.

Ha új vállalkozás vagy és még kevés a vásárlód, akkor abszolút szabadon dönthetsz leendő célcsoportod jellemzőiről, ha azonban már bővelkedsz vásárlókban, akkor érdemes lehet összevetni az egyéb analitikai eszközök által mutatott értékekkel az elképzeléseidet.

 

Mindez hogy néz ki a Hirdetéskezelőben?

A kampány cél meghatározása után a ‘Hirdetéssorozat’ szinten adhatjuk meg a kívánt részletes célzást.

A ‘Javaslatok’ lehetőségre kattintva a korábbi beállítások alapján dobál fel nekünk lehetőségeket, illetve ha begépelünk egy kifejezést, például, hogy ‘olvasás’ és hozzáadjuk a célzáshoz, akkor ahhoz szorosan kapcsolódó javaslatokat fog nekünk feldobálni.

Ha a ‘Tallózás’ funkcióra kattintunk, akkor a Demográfiai adatok, Érdeklődési körök, a Magatartások és a További kategóriák által felkínált lehetőségekből választhatjuk ki a nekünk szükségeseket.

Az itt megválasztott jellemzők mind VAGY kapcsolatban állnak a meghatározott helyszínnel és korcsoporttal, tehát növelik a célközönség méretét.

Ha szűkíteni szeretnénk ezt a méretet, akkor a ‘Célközönség szűkítése’ gombra kattintva tehetjük meg.

Ekkor megnyílik az eddigihez hasonló ablak, ami már ÉS kapcsolatot ápol a fenti jellemzőkkel, ergo szűkíti az eddigi listát.

Az ‘Emberek kizárása’ opcióval bizonyos tulajdonságokkal bíró felhasználókat zárhatunk ki célzásunkból.

Később a ‘Kapcsolatok’ lehetőségnél tudjuk majd oldalunk lájkolóit is kizárni.

A jól megválasztott célcsoport már félsiker, ezért ennek a beállítását semmiképp se hanyagold el!