Nem csak a mennyisége, de aktivitása is számít annak a Facebook tábornak amelyet jelenleg is építesz. Ha szeretnéd fizetett hirdetések, pormotált posztok nélkül is elérni a lehető legnagyobb hányadát követőidnek, akkor rá kell bírnod őket a bejegyzéssel kapcsolatos valamilyen interakcióra!
Ilyen interakció lehet a like, a megosztás, a hozzászólás esetleg az, hogy látogassanak el a Facebook oldaladra és módosítsák a követési beállításaidat. A kattintás jelen esetben nem lehet segítségedre, hisz ha nem párosul hozzá semmilyen művelet, ami konkrétan az adott bejegyzéssel kapcsolatos, akkor az a kattintó ismerősei számára nem fog megjelenni.
Nézzük gyorsan, milyen interakció serkentő eszközökkel élhetsz:
Kérj és adatik
Sok esetben az is segít, ha megírod, milyen interakciót vársz el az olvasótól. Kérd, hogy írja meg a véleményét, hogy ossza meg ismerőseivel a tartalmat vagy hogy jelezze egy like segítségével, ha szimpatizál a megosztottakkal.
Egy régi értékesítői trükk: ha elmondod miért kéred tőlük az adott feladatot, akkor nagyobb valószínűséggel fogják végrehajtani azt. Nem kell agyonmagyarázni semmit, csak fejtsd ki, miért lenne szükséged a megosztásukra, hozzászólásukra.
Saját vélemény
Sokat segíthet, illetve bátoríthat egy olvasót egy komment megírásában, ha látja, hogy nem Ő lesz az egyetlen akinek ki kell nyilvánítani a véleményét.
Hogy ösztönözd a véleményalkotásban, fogalmazd meg magad is a bejegyzés leírásában saját véleményedet, meglátásaidat. Ez adhat egy kiindulási alapot, illetve már lehet mire reagálni az olvasónak is.
@
Kérd, hogy jelöljék meg valamiért ismerőseiket. Ehhez mindenképp olyan tartalom kell, ami igaz, fontos, érdekes lehet legalább egy közeli ismerősük, esetleg mindkettőjük számára!
Az új reakció gombok
A február végétől érvényben lévő ‘like pótlékok’ remek lehetőséget biztosítanak az emberek érzelmeinek gyors kifejezésére. Rendelj a jól ismert karakterekhez szövegeket és kérd, hogy a szöveg szerint reagáljanak a megfelelő emojival.
+1 Nyereményjáték
Igazság szerint a nyereményjáték egy fizetős eszköz (hisz értékkel bír az, amit kisorsolsz), ugyanakkor muszáj megemlítenünk, mert hihetetlen organikus elérést tud produkálni. Rengetegen használják azonban szabálytalanul és kérnek a mai napig megosztást vagy ismerősi megjelölést a hozzászólásban. Hogy tájékozódhass a legfrissebb szabályokról, látogass el a Facebook ezen oldalára!
Online Marketing
http://kozossegimedia.hu/online-marketing-tanacsadas/