6 egyszerű lépés, márkád sikeresebb YouTube jelenlétéért
2017/01/09
Amikre Facebook hirdetések írásánál figyelni kell!
2017/01/18
Mutasd mind

Így indítsd el Instagram fiókodat!

Egy gyors keresést eszközölve a Google felületén vettem csak észre, mennyi kötelező tipp, anyag, taktika és esettanulmány található az Instagram szakszerű és sikeres használatáról.

A legtöbbjük mind hasznos és alkalmazható, ám vagy túl régi vagy leginkább csak azok számára hasznos, akik már aktívan üzemeltetnek egy vagy akár több fiókot.

Szeretnék viszont most azoknak segíteni ezzel a cikkel, akik csak kezdenék használni az alkalmazást üzleti céljaik javítására vagy a célcsoportjukkal való kommunikáció elmélyítésére.

Szóval, ha kezdő vagy az Instagramon való tartalomgyártásban, akkor ez az anyag Neked fog szólni!

Első lépés: Profilod

Amikre figyelj: a profilképed, a neved, a profilod neve és a profilhoz adható leírásod, bemutatkozásod.

Az emberek ezekkel fognak találkozni, mikor a profilodra látogatnak, így fordíts figyelmet ezek kialakítására.

A neved esetében használd a teljes és valódi nevedet, míg a profil felhasználónevednél muszáj, hogy egyedit válassz. Ha a teljes neved már foglalt, akkor vagy egyszerűsítsd le vagy egészítsd ki azt, hogy kapj egy mások által még nem használtat.

A profilon elhelyezhető URL mutasson a weboldaladra. Ez az egyetlen hely, ahol kattintható link elhelyezésére lehetőséged van, így válassz olyan linket, ahova bármikor szívesen irányítanád a forgalmad.

A link is változtatható a későbbiek folyamán, ezért ha írsz blogodon egy új bejegyzést, akkor a bejegyzésről szóló Instagram kép leírásában említsd meg követőidnek, hogy a cikk linkjét megtalálják profilod leírásában!

A ‘Bemutatkozás’ mezőben írj magadról pár megnyerő sort, amik alapján már szimpatizálhatnak Veled vagy céloddal a profilodra látogatók.

Ha a laptopon és asztali számítógépen is elérhető Instagram alkalmazással töltöd ki ezt a mezőt, akkor sortörréseket is eszközölhetsz. Hashtagek elhelyezésének itt nincs értelme, ellenben pár emoji feldobhatja a nyers szöveget.

Második lépés: Gyárts tartalmat

A hangsúly a gyártáson van!

Senki sem kíváncsi egy stock photo oldalról leszedett képeidre. Ha van egy egyedi stílusod az még jobb, mert azt folyamatosan érvényesítve, követőid már hírfolyamuk gyorsabb görgetése közben is észre fogják venni sajátos jegyekkel bíró képeidet.

Gondolj bele, hogy mi érdekli célcsoportodat. Mi ragadja meg a figyelmüket?

Adj képeidhez helyszínt, hogy azok megjelenhessenek mindenki számára aki a megadott lokáció közelében keress a környéken feltöltött képekre.

A Citadella környékén készült képek!

Az alkalmazás természetesen ajánl lehetőségeket, amelyek a közeledben találhatóak. Válassz ezek közül, lehetőleg a legnépszerűbbet!

Harmadik lépés: Készíts hosszú képaláírást

Ez a legkevésbé ismert technika. 2 200 karakternyi hely áll a rendelkezésünkre és habár a közzététel után az Instagram csak 3 sort enged majd látni elsőre, ha jó a szöveges tartalom, akkor nagy rá az esély, hogy tovább fogják olvasni.

Van egy kisebb, de gyorsan áthidalható probléma: írásjelek segítségével nem lehet sortörést végrehajtani a szövegben. Önmagában egy vagy több írásjel nem választhat el két szövegblokkot. Felesleges írásjelek használata nélkül viszont tördelhető szövegünk!

Van ennél gyorsabb módja a szövegbevitelnek?

Igen, bár ehhez már kelleni fog egy laptop is, illetve egy olyan alkalmazás amely mind a számítógépen és mind a telefonon megtalálható és gyorsan szinkronizálja az azon keresztül kezelt tartalmakat. Az Apple termékeken a Notes alkalmazás, míg Android felhasználók esetében a Google Keep vagy a mind két felületre egyaránt elérhető Trello alkalmazása lehet a jó megoldás.

A módszer igen egyszerű. A laptopon írjuk meg a szöveget, majd feltöltjük azt az alkalmazások valamelyikébe, ezt követően pedig telefonunkról megnyitván az adott alkalmazást, átmásoljuk az előre megírt szöveget az Instagram felületére.

A hosszú szövegek remek kiegészítői lehetnek a feltöltött képeknek. Ne feledd, jó képet már mindenki tud készíteni, ezért ha valamivel mégis többet adnál, miért ne próbálnád meg pont a szövegezéssel?!

Negyedig lépés: Használj hashtageket

Hashtagek használata nélkül nem lehet elérni a megfelelő mennyiségű embert. Ez ennyire egyszerű.

A hashtagek megcímkézik tartalmaidat és nagyon sokszor a felhasználók nem az üzenőfalukon keresztül jutnak el képeidhez, hanem egy hashtagnél kiindulva ugrálnak egyik képről a másikra.

Igyekezz, hogy mindig legyen legalább 5, de maximum 30 hashtag minden képed alatt.

Nah, de milyen hashtagek?

Ha túl általánosakat használnál, mint a #happy, #selfie vagy #hashtag akkor sok, de kevésbé releváns embert tudnál csak elérni.

Neked ennél bizonyára szűkebb a célcsoportod, ezért meg kell találnunk azokat a hashtageket, amiket ők is használhatnak.

Hogy melyek ezek a hashtagek, azt nagyon könnyen megtudhatod.

Egyszerűen keress rá az alkalmazáson belül valamire, ami kapcsolódik márkád/személyed üzenetéhez és ami célcsoportodat is érdekelheti, majd hagyd, hogy az alkalmazás kilistázza neked azokat a kifejezéseket amik felhasználhatók hashtagként.

Az adott hashtagek népszerűségét a hashtaggel ellátott képek száma jelzik, amelyeket az alkalmazás ki is ír a hashtag neve mellé.

A szöveghez hasonlóan, a hashtagek számára is tanácsos találni egy alkalmazást, ahonnan egyszerűen kimásolhatóak, majd használhatóak a későbbiekben.

Még egy fontos tipp: a hashtagek ne a képaláírásnál foglalják a helyet, nyugodtan írjátok kommentbe őket, rögtön a kép megosztása után. Így funkcióját is ellátja, ízlésesebb is lesz (kiváltképp ha Facebookon is megosztod) és a szöveg elöl sem veszi el a karaktereket.

Ötödik lépés: Posztolj, posztolj és posztolj

Ha nem gyártasz tartalmat, akkor senki sem fog követni.

Fontos viszont, hogy ne ragadj  le a képek egyszerű formátumánál. Rengeteg egyéb lehetőséget is kínál magában az alkalmazás, hasznosítsd mind kommunikációd során.

Lehetőleg napi szinten tölts fel egyszerű kép vagy videós tartalmat. Az Instagram Stories-t használd napjában legalább ötször, de akár többször is. Minden, a Stories-ba feltöltött friss tartalommal, követőid látókörébe kerülsz. Bűn lenne ezt kihagyni!

Gary Vaynerchuk például rendszeresen tölt fel tartalmat a Stories felületére.

Tarts minden nap ugyanakkor egy Live bejelentkezést. Fontos lenne, hogy valóban ugyanakkor, hisz az Instagram felületén eszközölhető Live funkció, nem egyezik meg a kék nagy testvér felületén használhatóval. Míg Facebookon visszanézhetőek a felvételek, addig az Instagram esetében csak addig tekinthető meg a tartalom, míg az élőben rögzítve van. Utána már nem lehet elérni.

Hogy ne feledkezzenek el majd követőid a rendszeres élő bejelentkezéseidről, posztolj a felvételt megelőzően egy képet, amelyben emlékezteted őket a szokásos időpontra.

Hasonlóan a Stories-ba töltött tartalmak esetében, a Live is kiemelt helyen jelenik meg követőid számára. Tanulság: minél tovább tart élő adásod, annál többen láthatják azt.

Hatodik lépés: Kezdd el Te követni célcsoportod tagjait

Az eddigi lépések során felkészítettük fiókodat arra, hogy megtalálják és nagyobb valószínűséggel, be is kövessék azt. Azonban ennyi nem elég, Neked is elébe kell menned követőidnek és jelezni számukra, hogy létezel és hogy értékes tartalmat gyártasz nekik.

Jövőbeni követőidet pedig “konkurenciád” követői közt találod meg!
Ha visszaugrunk a releváns hashtagek megtalálására, akkor nincs más dolgunk, mint folytatni az ott megkezdett folyamatot.

Tetszőlegesen az egyik hashtagre kattintva eljutunk millió olyan képhez, amelyek tartalmazzák azt az adott címkézést.

A felső kilenc kép viszont, melyeket az app csak a legnépszerűbbeknek titulál, olyan felhasználóktól van, akik sok követővel, nagyszámú kedvelésekkel, esetleg kommenttel rendelkeznek. Ezen kilenc kép közül válasszunk ki egyet és látogassunk el a képet feltöltő profiljára.

A profiljához érve, kattintsunk a számszerűsített követők feliratra, hogy megkapjuk az őt követő felhasználókat. Innen már igen egyszerű a dolgunk. Szépen sorjában, be kell jelölnünk a követőit.

Maximum 50 embert követhetünk be egy óra alatt. Ha mégis túllépnénk ezt a mennyiséget nincs gond, egy-két órára elérthetetlen lesz számunkra a követés funkció, ugyanakkor az idő leteltével ismét használhatjuk azt.

Természetesen végtelen mennyiségű embert nem követhetünk, ugyanakkor az Instagram által felállított 7500-as limitet sok idő elérni, emiatt ne aggódjunk.

Az Instagram egy közösség, ezért a bekövetettek nagy arányba vissza is fognak  feltételezhetően követni.

Hetedik lépés: Légy aktív tagja, ennek a közösségnek

Igazán akkor koronázhatod meg a fentiek sikerét, ha részévé válsz az egész projektnek. Sokan be fognak követni, ha relevánsak, nyugodtan kövesd vissza őket, ha valaki kommentel egy képed alá, akkor válaszolj neki, megemlítve a kommentben a ‘@’ után a profilja nevét.

Nézz körül Te is. Inspirálódj, jelezd ha tetszik valami, kérdezz, jelölj meg embereket képeiden vagy csak küldj közvetlen üzenetet azoknak, akiknek nagyra értékeled a tartalmait.

Amíg résztvevője vagy ennek a közegnek, addig hűségesek maradnak hozzád követőid és idővel már nem kell neked vadászni azokat, akiket visszakövetés reményében bekövethetsz.

Sok sikert!:)

Forrás: Neil Patel