Mi a célod Facebook kampányoddal?
Úgy sejtem, hogy tudod, hisz önmagáért, a célzás meghatározásáért, a hirdetések összerakásának öröméért még nem láttam embert/vállalkozást aki hirdetne.
Lennie kell egy pontos célnak, egy meghatározott és elvárt eredménynek. Hogy ez minél inkább ki kristályosodjon minden hirdetőben (még a hirdetések megírása előtt), a Facebook rögtön a legelején fel is teszi a kérdést:
Első körben a ‘Licit’ és az ‘Elérés és gyakoriság’ opció között kell választanunk.
Míg az előbbi esetében nekünk kell megszabni, hogy menyit ér egy látogató, kattintás vagy bárminemű interakció, addig az utóbbi opciónál mi csak a költségkeretet adjuk meg és a Facebook maga számolja ki, hogy ezen összegen, milyen eredményeket képes hozni.
A választható célok különböznek a két stratégia esetében. Ha maradunk a ‘Licit’ lehetőségnél akkor a fenti képen láthatóak jelennek meg, ha az ‘Elérés és gyakoriság’ mellett döntünk, akkor az alábbiak tárulnak elénk:
Fontos megjegyeznem!
Az elkövetkezendőkben, most az egyes marketingcélként választható lehetőségeket elemezném, ám fontos leszögezni, hogy annyira szabályosan ezek nem mindig határolódnak el egymástól. Sokszor csak egy apróság lehet a különbség az egyes lehetőségek között, egy-egy olyan beállítás, amit így előre kérünk kvázi a Facebooktól.
A kulcsszó itt is a tesztelés. Csak mert elméletben még az adott cél beteljesítésére találták ki a képeken látható célok valamelyikét, lehet hogy a te üzletednek egy másik, elsőre talán kevésbé egyértelmű célzási forma fog megfelelni.
Ismertség
A Facebook 3 oszlopra osztja a célokat és most is e szerint haladnék az ismertetésük során.
Az ‘Ismertség’ oszlopba tartozik a ‘Márkaismertség’ és az ‘Elérés’.
A kettő között van különbség. A ‘Márkaismertség’ során a Facebook olyan embereknek fogja megjeleníteni a hirdetéseinket, akik nagyobb valószínűséggel fognak emlékezni ezek után a márkánkra (statisztikai adatok alapján), míg egy ‘Elérés’ esetében szigorúan az elérhető legnagyobb tömegre fog koncentrálni a hirdetéskezelő.
A ‘Márkaismertség’ kampányt olyanoknak tudnám ajánlani, akik célcsoportjukon belül is azokat szeretnék elérni, akik fogékonyabbak a márka/termék értékeire, üzenetére.
Ha már Facebook oldaladnak népes követőtábora van, akkor abban az esetben érdemes lehet a számukra már az ‘Elérés’ funkcióval hirdetni. Hisz, ha már egyszer bekövettek, akkor felesleges tovább szűrni rajtuk.
Megfontolás
A csak magyar fordításában ennyire röhejes nevű oszlopnak olyan célzási lehetőségei vannak, amik azt hivatottak megtippelni, hogy milyen megfontolásból célzod majd be az adott célcsoportot. Mit szeretnél majd elérni náluk konkrétan? Kattintást? Megosztást? Like-olást vagy egy videód megtekintését, alkalmazásod letöltését?
Ha a fentiekhez hasonló céllal hirdetsz, akkor az itteni lehetőségekből tudod kiválasztani a számodra legmegfelelőbbet.
Az opciók pedig az alábbiak:
- Forgalom
Jó választás ez a cél, ha olyanokat akarsz elérni akik a legkisebb költség mellett a legnagyobb eséllyel kattintanak majd az általad hirdetett linkre. Hirdetett termék vagy szolgáltatás során az esetek nagy részében ez a legjobb választás. A díjat természetesen a rendszer ilyenkor a kattintások után számolja majd fel.
- Aktivitás
Oldaladdal vagy egy bejegyzéseddel kapcsolatban szeretnél interakciót elérni? Akkor ezt a lehetőséget alkalmazd először! Az oldalkedvelésekkel, eseményekre való visszajelzésekkel, megosztásokkal és ajánlatbeváltásokkal kapcsolatban mind itt találsz segítséget.
- Alkalmazástelepítések
Alkalmazás hirdetésére nincs nagyon más lehetőség mint ez az opció. Csak olyan alkalmazást hirdethetsz azonban, amelyeket regisztráltál már a Facebook fejlesztői webhelyén.
- Videómegtekintések
Olyan emberek számára jeleníti meg videóidat, akik a legkisebb költségek mellett legalább 10 másodpercet valószínűleg meg fognak tekinteni belőle.
- Érdeklődőkeresés
Olyan formátumban hirdethetsz, amely segítségével elkérheted az érdeklődők email címét vagy egyéb adatát. Gyakorlatilag egy űrlapot tudsz népszerűsíteni a meghatározott célközönség számára.
Konverzió
A ‘Konverzió’ nevezetű harmadik oszlop azon hirdetők számára készült, akik konkrétan értékesítenének a Facebook segítségével.
Itt az alábbiak közül válogathatunk:
- Konverziók
Olyanoknak jelenítenél meg akik nagyobb valószínűséggel konvertálnak? Nagyszerű, ez az opció akkor Neked szól! Kattintás helyett, itt bizonyos mennyiségű megjelenés után kell majd fizetned hirdetéseidért.
- Termékkatalógus alapján történő értékesítés
Termékspecifikus hirdetési lehetőségek. Leginkább dinamikus remarketing esetén hasznosítható a termékkategóriák szerinti hirdetés.
- Boltfelkeresések
Offline boltodba szeretnél több vásárlót? Ezzel a hirdetési típussal, a boltod közelében lévőket célozhatod meg!
Remélem a fentiek segítenek majd abban, hogy első kampányod majd nagyobb magabiztossággal indítsd útnak!
Online Marketing
http://kozossegimedia.hu/online-marketing-tanacsadas/