Miket másolhatsz le konkurenciádról?!
2017/04/18
Ritka Facebook tippek hirdetőknek
2017/04/26
Mutasd mind

Megmutatjuk, hogy hol vérzik el a tartalommarketinged!

Sokan a fizetős online hirdetésekkel kapcsolatos csalódásaik miatt fordulnak a tartalommarketing irányába és fordítják ezzel együtt minden energiájukat és marketingköltségüket ennek felvirágoztatására.

Hogy a tartalommarketing beválthassa a hozzá fűzött reményeket és hogy feleslegesen ne pazaroljuk energiáinkat, a most következőkben szót ejtenék azokról a jellemző veszélyekről, amik miatt sok esetben fél év próbálkozás után, csak pénznyelőnek titulálják a tartalommarketing hirdetési lehetőségeit.

 

Rosszul vagy egyáltalán nem mérsz

Ne csússz abba a hibába, hogy megnyugszol a gyülekező lájkok és követők látványával. Amíg ezek a beeső leadek mindannyiunkat nagyon jó érzéssel töltenek el, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy végső soron is miért csináljuk az egészet!

Több látogatót, olvasót szeretnénk?
T
öbb letöltést, esetleg feliratkozót?
Több vásárlót, ügyfelet?

Ezek mind nagyon különböző célok és akár csak az elérésük, úgy a mérésük is teljesen eltérő mutatókon fog alapulni.

Ha teheted, legalább hetente nézz utána a számodra legfontosabb mutatóknak és értékeld aszerint az adott hét termését. Ez persze sokszor messze nem lesz annyira megnyugtató, mint pezsgőt nyitni minden beérkező követő esetében, de minél többet tanulmányozod a mért eredményeket, annál okosabban fogod összeállítani a következő kampányod és annál sikeresebb leszel a későbbiekben.

 

Általános oldalra irányítod a linkedre kattintókat

Tedd fel magadnak mindig az adott kérdést: mi az első és legfontosabb célja a kampányodnak?

Ha az az értékesítés, akkor a tartalmaidban elhelyezett link nem viheti egy általános főoldalra az érdeklődőket. Mindig egy célt kell szolgálni az oldalnak amire szállítod az embereket és minél kevesebb lehetőséget kapnak annak elhagyására (a kötelezőkön túl), annál nagyobb eséllyel teljesítik be azt, amiért odaküldted őket.

 

Magára hagyod a jó tartalmakat is

Ha egy bejegyzés, egy videó, kifejezetten jól teljesített, akkor hiba ezt ennyiben is hagyni. Ilyenkor kötelező mindent megtenni azért, hogy követőid a lehető legtöbb fórumon értesüljenek erről a tartalomról. Hisz ha az egyszer már bizonyított, akkor meg kell adnunk a lehetőséget neki, hogy minden csatornán eljuthasson ahol csak tud a követőidhez.

 

Egyszer lősz el egy tartalmat

Tegyük fel, hogy nyitsz az újdonságok felé és élő adásban a Facebook segítségével közvetítesz valami fontosat követőid felé. Az élő közvetítés végeztével gondolni kell azokra is, akik nem tudtak becsatlakozni, ezért teljességgel lemaradtak az azonnali megszerzéséről az információnak. Ilyenkor érd el őket azáltal, hogy közvetítéseidet letöltöd és később elérhetővé teszed egy videós vagy akár podcast formájában. Így azok is érzik majd a figyelmet, akik éppen nem értek rá vagy akik állandó ingázásuk közepette hallgatnák meg tanácsaidat.

Persze az élő bejelentkezések során például éreztesd mindig a jelenlévőkkel, hogy őket tartod az első számú és leghűségesebb követőidnek és figyelmüket háláld meg korlátolt ideig elérhető kedvezményekkel vagy segítségekkel.

 

Nem fizetsz többé a hirdetésekért

Itt utalnék vissza a cikk elejére: óriási hiba az egyik oldalra limitálni a lehetőséginket. Sokan úgy képzelik el, hogy a fizetős és az organikus hirdetések lehetőségei szigorúan a másik működése nélkül hozhatnak eredményeket és hogy ha valaki már egyszer elhatározta magát az egyik oldal mellett, akkor az nem térhet csak úgy át a másik hirdetési megoldásra is.

Ez nem ennyire fekete vagy fehér.

Az organikusan megszerezhető vásárlókra is éppúgy szükség van, mint a fizetett hirdetések által megvásároltakra.

Mindegy, hogy a YouTube, az AdWords vagy a Facebook megoldásaihoz nyúlunk, tisztában kell lennünk azzal, hogy ezek a platformok mind abból nyerik a profitot, hogy hirdethetünk rajtuk. Ennél fogva algoritmusuk kialakítása is a hirdetők érdekeit fogja nézni és hamar eljuthatunk oda, hogy fizetett lehetőségek használata nélkül, már lehetetlen lesz eljuttatnunk tartalmainkat követőink számára.

 

Forrás: socialmediatoday.com