Éves marketing jelentés
2016/04/12
Újabb bizonyíték a Snapchat hatalomra törésére
2016/04/25
Mutasd mind

A jövő slágereiről, Messenger bot-okról

A Facebook múlt héten, az F8 konferencián jelentette be, hogy elindítha a Messenger bot áruházát. Eddig is léteztek automata válaszokat generáló szoftverek, de ezek a Messenger bot-ok jóval fejlettebbek és személyre szabottabbak lesznek.

Mi az a Messenger Bot?

Alapvetően a Messenger bot egy olyan intelligens program, mely válaszolni tud a nekünk vagy üzletünknek címzett privát üzenetekre. A Kik nemrégiben indította el bot áruházát,  ám a Messenger jóval nagyobb felhasználói bázissal rendelkező alkalmazás, tehát valószínűleg sokkal nagyobb népszerűségnek fog örvendeni.

A Kik egyébként készített egy videót, melyben egy fiatal hölgy próbálja a szüleinek elmagyarázni a bot-ok lényegét (angol tudás szükséges):

És íme a Messenger bot-ok bemutatkozó videója:

Messenger at F8 from Facebook on Vimeo.

A botok tehát segíthetnek asztalfoglalásban, repülőjegy foglalásban, útvonaltervezésben, és proaktívan segítik beszélgetéseinket, bizonyos funkciókkal, felajánlásokkal. Egy vállalkozás számára is rengeteg lehetőséget rejtenek és természetesen a mindennapi magánéletünkben is jeleskedhetnek.

A bemutatón például egy CNN bot küldözgetett automatikusan híreket, melyek egyre személyre szabottabbak voltak. Továbbá az “1-800-Flowers” (hatalmas, népszerű virágrendelő, küldő vállalat) bot-ját is bemutatták, mellyel egy beszélgetés keretében rendelt egy illető virágot.

A Kik és  Telegram nyitotta meg először bot áruházát, most a Messenger szállt be a versenybe és a Microsoft is lassan elkészül és megjelenik ezen a piacon. Az alkalmazások után ez lehet most a szoftverfejlesztés aranybányája a közeljövőre nézve, kíváncsian várjuk a fejleményeket, és az első tapasztalatokat.