Facebook útmutató, avagy 9 kötelező parancsolat, minden márkának
2017/03/14
Instagram analitika – Minden, amit tudni akartál képeidről
2017/03/22
Mutasd mind

A Messenger-nap használata és marketing lehetőségei

A mindenki által ismert és használt Facebook Messenger alkalmazás egyik talán legirritálóbb tulajdonsága a Messenger-nap-ként ismert funkciója (persze várjuk ki az ide érkező reklámokat), amely megengedi, hogy pillanatképeket osszunk meg a chat alkalmazás felületén vagy hogy azokat éppen személyre szólóan egy vagy több ismerősünknek továbbítsuk.

Hogy ez miképp működik a gyakorlatban, azt most ismertetném röviden!
 

Indulásképp

 
 
Megnyitva az alkalmazást az ismerőseink által már feltöltött képek jól láthatóan egy tekintélyes sávot foglalnak el az alkalmazás tetején. Ha mi is szeretnénk itt, számukra is megjelenő tartalmat közzétenni, akkor nincs más dolgunk, mint megnyomni a 'Megosztás a napomban' feliratú kártyát (ami mindig a legelső lesz ebben a fenti sávban) vagy az alkalmazás alján található kék színnel szegélyezett gombot.

Ekkor megnyílik a fotózásra, illetve rövid videók felvételére alkalmas felület. 

A képen látható számok az alábbi lehetőségeket jelzik:

1. Ezzel az ikonnal vagy a kijelzőre való dupla koppintással válthatunk az előlapi, illetve a hátsó kamera nézete között.

2. Ez az ikon hozza elő a különböző matricákat, illetve filtereket, amiket felhasználhatunk képeink díszítésére.

3. Az 'Aa' jelzésű ikonnal hívhatjuk elő a telefon billentyűzetét, hogy szöveges tartalommal is ellásuk képünket.

4. A firka szerű ikon pontosan azt eredményezi amit jelképze. Szabad kézzel rajzolhatunk általa a készített képre.

5. A bal alsó buborékra bökve érjük el a galériát, hogy onnan szabadon válasszunk korábban készített képeink közül.

6. A jobb alsó sarokban lévő festékpaletta akkor lehet a hasznunkra, ha nem képet, hanem egyszerűen szöveget szeretnénk megosztani. Az általa előhívott felületen változtathatjuk a háttér színét és elláthatjuk a szöveget matricákkal és filterekkel.


Ha elkészült a kép, nincs más dolgunk, mint kiválasztani, hogy a 'A napom' részhez kerüljön a kép vagy esetleg ismerőseinknek legyen elküldve közvetlenül. Természetesen egyszerre mind a kettő választása is lehetséges.

Kinek lehet érdekes ez a felület?

Egyvalamiben különbözik a Messenger-nap a Snapchat-től vagy az Instagram Stories funkciójától. Mégpedig abban, hogy ezen a felületen nincsenek cégek, vállalatok. Csak személyes profilok számára nyitott a Messenger-nap lehetősége, így aki úgy érzi, hogy kizárólag ismerősei számára szeretné közvetíteni üzeneteit, annak talán ez lehet a megfelelő eszköz!

Te esetleg ilyen vagy?


Forrása: socialmediaexaminer.com